Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۱۹ دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، طی یک هفته گذشته تعداد ۵ دستگاه خودرو سبک و سنگین را متوقف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، یک هزار و ۴۱۶ قوطی انواع نوشیدنی، ۵۰۴ ثوب پوشاک، ۱۳۸ جفت دمپایی و کفش، ۲ دستگاه یخچال و فریزر قاچاق و فاقد مدارک قانونی و گمرکی بود کشف و در این خصوص ۵ متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

توقیف پژو پارس حامل پوشاک قاچاق در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از توقیف سواری پژو پارس و کشف یک هزار و ۲۰۵ ثوپ البسه قاچاق به ارزش ۵۳۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو پارس مظنون و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: پس از بررسی و استعلام از سامانه کالای قاچاق مشخص شد که پوشاک از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۲۰۵ ثوپ البسه قاچاق کشف و یک نفر متهم دستگیر شد، افزود: ارزش ریالی این محموله برابر نظر کارشناسان، ۵۳۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف کالای قاچاق در رستم

فرمانده انتظامی رستم گفت: ماموران پاسگاه "کوپن" در بازرسی از یک خودرو انواع کالای قاچاق به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

سرهنگ قربانعلی روستا گفت: در طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی پاسگاه "کوپن"، حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی موفق به توقیف یک دستگاه وانت نیسان شدند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۱۲ دستگاه یخچال، ال‌ای دی، ماشین لباسشویی، چرخ گوشت، چای ساز، زود پز، اسنک ساز، گاز صفحه‌ای، گوشی تلفن، پنکه و اتو مو فاقد مجوز قانونی و گمرکی کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان رستم با بیان اینکه برابر اظهار نظر کارشناسان، ارزش این محموله قاچاق ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این راستا یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قضائی شد.

پلمپ ۲۳ واحد صنفی متخلف در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون گفت: در طرح بازدید پلیس امنیت عمومی این شهرستان از واحد‌های صنفی، تعداد ۲۳ واحد متخلف به دلیل نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت مقررات پلمب شدند.

سرهنگ محمد عبادی نژاد گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی در روز گذشته اجرا شد.

او اظهار داشت: در همین راستا تعداد زیادی واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفت که در جریان این طرح، ۲۳ واحد متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه پلمب و برای تعدادی نیز اخطاریه صادر شد.

۳۱ فقره سرقت در پرونده ۲ سارق

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری ۲ سارق و کشف ۳۱ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو و اماکن خصوصی در فیروزآباد، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران انتظامی با انجام تحقیقات نامحسوس و بدست آوردن سرنخ، ۲ نفر متهم را در این رابطه شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ جوکار بیان کرد: متهمین در بررسی فنی به ۳۱ فقره سرقت قطعات خودرو و اماکن خصوصی اعتراف کردند و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

افزایش ۱۸۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران این پلیس، کشفیات مواد مخدر در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری به میزان ۱۸۶ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری پلیس‌های تخصصی و کوپ تابعه موفق شدند، ۳۹۴ کیلو و ۷۲۱ گرم انواع مواد مخدر را طی ۹ ماهه اول سال جاری کشف کنند.

او افزود: در این بازه زمانی ۳۰۵ نفر قاچاقچی مواد مخدر اعم از خرده فروش و عمده فروش هم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل شدند.

سرهنگ زراعتیان بیان کرد: اجرای طرح‌های مختلف ارتقا امنیت اجتماعی در محلات به ویژه نقاط آلوده و جرم خیز، هدفمند کردن واحد‌های گشت، اشراف اطلاعاتی و مراقبت‌های شبانه روزی ماموران و همراهی و مشارکت مردم با پلیس از جمله مولفه‌هایی است که در افزایش ۱۸۶ درصدی کشفیات مواد مخدر نقش به سزایی داشته است.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت گفت: برخورد پلیس با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ جدی، توام و با اقتدار کامل است و انتظامی شهرستان اجازه عرضه اندام به قاچاقچیان را هرگز نخواهند داد و برای افزایش آسایش و آرامش شهروندان و احساس امنیت در سطح شهرستان با تمام توان، سعی و تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث و قاچاق نیروی انتظامی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۴۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مُهروموم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر

۱۵ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن ضوابط، نداشتن پروانه کسب و گران‌فروشی مهروموم و برای ۲۷ واحد دیگر نیز به علت نداشتن ضوابط لازم، برگ اخطاریه صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ منوچهر جوانمرد اظهار کرد: به منظور ساماندهی واحدهای صنفی و برخورد با تخلفات صنوف، گشت تلفیقی مأموران پلیس امنیت عمومی، بازرسان اتحادیه صنوف و صنعت، معدن و تجارت از ۴۲ واحد صنفی در نقاط مختلف این شهرستان بازدید کردند.

وی افزود: در این زمینه ۱۵ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت ضوابط، نداشتن پروانه کسب و همچنین گران‌فروشی مهروموم و نیز برای ۲۷ واحد دیگر به علت نداشتن ضوابط لازم، برگ اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ماهشهر با تاکید بر ادامه طرح‌های نظارت بر اماکن و صنوف مختلف و قدردانی از همکاری خوب شهروندان با پلیس در اجرای این گونه طرح‌ها، از مردم خواست، در صورت مشاهده یا برخورد با تخلفات صنفی، موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.‌

کد خبر 748470

دیگر خبرها

  • اراذل و اوباش سابقه‌دار در اهر دستگیر شدند
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • مُهروموم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • کشف غذای سگ و گربه قاچاق در خوی