Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:25:35 GMT

۳۹ هزار اشتغال جدید، رهاورد طرح‌های صنعتی قم

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۴۴۴۰۰

۳۹ هزار اشتغال جدید، رهاورد طرح‌های صنعتی قم

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، محمود سیجانی افزود: دو هزار و ۹۵ طرح صنعتی و صنایع معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۳۴ هزار و ۳۲۱ میلیارد ریال در استان قم در دست اجراست که این بیانگر میل و رغبت به سرمایه گزاری جدید می‌باشد.

به گفته وی، مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرای صنعتی و صنایع معدنی در استان قم شامل محصولات فولادی و آهنی، انواع لوله و پوشش لوله، کاغذ از کربنات کلسیم، پنل خورشیدی چند کریستالی، تولید الیاف مصنوعی، انواع شمش فولادی، انیدرید فتالیک، فرآورده‌های لبنی، دی اکتیل فتالات و لوازم بهداشتی و سلولزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیجانی افزود: یک هزار طرح صنعتی و صنایع معدنی در استان با پیشرفت فیزیکی زیر ۲۰ درصد وجود دارد که حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها، ۷۱ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان با اشتغال ۱۷ هزار و ۴۶۱ تن است.

وی با اشاره به طرح‌های تولیدی با پیشرفت صنعتی بالای ۶۰ درصدی در استان قم اظهار کرد: ۳۰۴ طرح صنعتی و صنایع معدنی در استان پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارد که این طرح‌ها برای هفت هزار و ۴۹۷ تن اشتغال‌زایی می‌کند.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خاطرنشان کرد: ۴۳۰ طرح صنعتی و صنایع معدنی در استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۲۰ درصد وجود دارد که برای ۱۱ هزار و ۲۵ تن اشتغال‌زایی خواهد کرد.

۲ هزار و ۳۹۴ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۶ واحد مربوط به صنایع کوچک، ۷۵ واحد مربوط به صنایع متوسط و ۶۳ واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین حدود ۵۴ هزار تن در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

برچسب‌ها صنعت و معدن قم توسعه اقتصادی اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن قم توسعه اقتصادی اشتغال زایی صنعت و معدن قم توسعه اقتصادی اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۴۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ وحید وزیری راد در حاشیه بازدید اعضای طرح ۸۴۰ واحدی زمین‌های ۲۷ هکتاری پردیسان، (مقابل دانشگاه آزاد اسلامی) با بیان اینکه این پروژه از سال ۹۹ با مشکلات زیادی مواجه بوده و در ۸ ماه گذشته با دستور مستقیم استاندار پیشرفت قابل توجهی را داشته است افزود: پیشرفت این پروژه تاکنون ۷۰ درصد برآورد شده است و در صورت تامین مالی از وام بانک و واریزی به موقع اعضا، مهر ماه تحویل مالکان خواهد شد. 
وی گفت: تاسیسات بلوک‌های فاز ۱ این پروژه تمام شده و در مرحله کاشی و سرامیک است.
 طرح نهضت ملی مسکن در استان قم در حال حاضر با ساخت ۴۱ هزار و ۵۰۰ واحد در حال اجراست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • رشد ۲۳ درصدی درآمد کچاد در فروردین ۱۴۰۳
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم