Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:20:47 GMT

چه کسی تروریست است؟

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۵۱۳۷۹

چه کسی تروریست است؟

 غربیها و مشخصا دولت آمریکا بویژه پس از حادثه ۱۱ سپتامبر بهره برداری‌های زیادی از واژه "تروریسم" کرده اند و با ایجاد ادبیاتی حول محور این مفهوم اهداف سلطه‌طلبانه خود را پیگیری کرده‌اند. در واقع‌ آمریکایی‌ها به موازات ساخته و پرداخته شدن ادبیات حول این مفهوم بود که مناطقی مانند خاورمیانه حضور یافتند و کشورهایی مانند عراق و سوریه و افغانستان را عرصه تاخت و تاز خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال اسناد و مدارک زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد آمریکا به صورت سازماندهی شده خود اقدام به ترور مخالفان خود می کند و تروریسم دولتی در آمریکا اتفاقا امری مسوبق به سابقه است.   

  در گذشته ترور دانشمندان هسته ای که در آن دست های پنهان موساد و سازمان جاسوسی آمریکا قابل رویت بود نمونه ای واضح از چنین رویکردی بود و امروز با ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دستور مستقیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نشان داد که آمریکا علنا و بدون پرده پوشی به تروریسم دولتی متوسل شده است.

دونالد ترامپ پس از این ترور نیز با یک رشته توئیت تهدید آمیز علیه ملت ایران و با تاکید به هدف قرار دادن ۵۲ نقطه ایران به ویژه فرهنگی بار دیگر بر تروریسم دولتی آمریکا اعتراف کرد.جالب اینجاست که این تروریسم دولتی به بهانه مبارزه با تروریسم انجام می شود.

آمریکا از سال ۲۰۰۱ که حادثه یازدهم سپتامبر و انفجار مرکز تجارت جهانی در نیویورک اتفاق افتاد، به بهانه تروریسم، بسیاری از کشورهای اسلامی را هدف حملات کوتاه مدت و درازمدت خود قرار داده است.

اکنون ترور سردار قاسم سلیمانی نمونه ای روشن از تروریسم دولتی پیش روی جهانیان قرار داد اقدامی که با هیچ قاعده حقوقی در عرصه بین‌الملل همخوانی ندارد. آمریکا با این اقدام گذشته از  زدن مهر تایید بر تروریسم دولتی از سوی خود، در وهله نخست حاکمیت کشور عراق را نقض کرد. نکته ای که «محمد حسین بحرالعلوم» نماینده عراق در سازمان ملل متحد به آن اشاره کرد.

نماینده عراق در سازمان ملل در دو نامه به دبیرکل این سازمان و شورای امنیت از آمریکا برای انجام اقدام تروریستی در نزدیکی فرودگاه بغداد که به شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس رئیس هیات حشدشعبی عراق منجر گردید، شکایت کرد. او در این نامه محکومیت حمله هوایی واشنگتن را خواستار شده و آن را نقض حاکمیت این کشور و اعدام خارج قانون توصیف کرده است. در این نامه هرگونه تحرکات نظامی در عراق بدون تایید دولت عراق یک اقدام تحریک آمیز تلقی شده است.

در این زمینه طرح شکایت حقوقی علیه این اقدام باید در راس اقدامات کشور قرار گیرد و دستگاه دیپلماسی کشور باید این شکایت را دنبال کند. رژیم‌ آمریکا منبع اقدامات غیر قانونی بسیاری در جهان و منطقه‌ ما بوده و حمله‌ تروریستی به جان سردار قاسم سلیمانی برخلاف قوانین بین المللی است.

دونالد ترامپ مستقیما مسئولیت این ترور را به طور رسمی برعهده گرفته است. او با قبول این مسئولیت، پذیرفته است که تروریسم دولتی در امریکا به طور کامل شکل گرفته و راه را برای شکایت از خود و همکارانش در دادگاه‌های بین‌المللی به دلیل وقوع چنین جنایت جنگی هموار ساخته است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر جنایات رژیم آمریکا در به شهادت رساندن دو شخصیت رسمی ایران و عراق را تروریسم دولتی اعلام کرد و با محکوم کردن تروریسم دولتی آمریکا بر ادامه راه و کار سردار سپهبد شهید سلیمانی توسط دیگر سرداران ایرانی تاکید کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشور نیز در دیدار با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی گفت حضور نیروهای خارجی در منطقه موجب بی ثباتی شده است. ظریف با تروریستی خواندن اقدام نظامیان آمریکایی در به شهادت رساندن سردار سلیمانی رژیم آمریکا را مسئول عواقب و پیامدهای این جنایت دانست.

روز یکشنبه نیز مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران حقوق خانواده قوه قضائیه، در بیانیه ای اعلام کردند: اقدام نیروهای نظامی دولت آمریکا با دستور مستقیم ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ترور سردار سرافراز اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و هیات همراه وی، اقدامی تروریستی، از مظاهر بارز تروریسم دولتی، غیرقانونی، غیر مشروع، غیر انسانی و برخلاف اصول و موازین حقوق بین الملل و ناقض صریح حقوق بشر و حقوق بین الملل بشردوستانه است.

در میان رسانه های خارجی نیز بسیاری این اقدام را محکوم و تروریسم دولتی نام نهادند. نشریه دولتی «گلوبال تایمز» چین، ارگان رسمی حزب کمونیست این کشور در یادداشتی بر ضرورت انجام تلاش‌های جهانی برای کاستن از ماجراجویی آمریکا تاکید کرده و اقدام آمریکا در ترور سپهبد سلیمانی، را تروریسم دولتی توصیف کرده است.

«وانگ ون»، نگارنده این یادداشت نوشته است: یک دوست ایرانی امروز از من پرسید نظرم درباره ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله پهپادی آمریکا در عراق چیست؟ بدون تردید پاسخ دادم این اقدام، تروریسم دولتی است. نه خبری از دادگاه بود، نه از مجوز کنگره و نه مباحثه عمومی؛ آمریکا مقام ارشد یک کشور دارای حاکمیت مستقل را با استفاده خودسرانه از زور به قتل (شهادت) رساند.

یقینا این اقدام آمریکا سرآغاز فصلی جدید از تحولات در خاورمیانه خواهد بود. برخلاف ادعاهای مقامات آمریکایی درباره برنامه‌ریزی سردار سلیمانی جهت ضربه زدن به نیروهای امریکایی، هیچ سند و مدرکی ناظر بر اثبات ادعای خود ارائه نکرده‌اند.  مقامات امریکایی چاره‌ای جز دروغ پراکنی ندارند. آنها وقتی که دست به جنایت و ترور می‌زنند بنا به وحشتی که از تبعات آن دارند، مجبور هستند که برای اقناع افکار عمومی، مطالب بی‌اساسی را ارائه کنند تا جلوی نگرانی‌های آنان را بگیرند.

برچسب‌ها دونالد ترامپ إيران ظريف قاسم سلیمانی محمد جواد ظريف پروندهٔ خبری شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ إيران ظريف قاسم سلیمانی محمد جواد ظريف دونالد ترامپ دونالد ترامپ دونالد ترامپ علی لاریجانی جواد ظریف دونالد ترامپ إيران ظريف قاسم سلیمانی محمد جواد ظريف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۱۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان طلا در مشگین شهر

نیکروز سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دو نفر سارق زن و مرد که از شهرستان های مشگین شهر و پارس آباد اقدام به سرقت طلا کرده بودند دستگیر شدند.

وی گفت: این دو نفر آقا و خانم غیر بومی که اقدام به سرقت و کش زنی طلا از طلا فروشی های سطح شهرستان های اردبیل و مشگین شهر کرده بودند با اقدام به موقع ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ طی یک عملیات غافلگیرانه و موفق دستگیر و طلا های مسروقه از آنها کشف شد.

فرمانده انتظامی مشگین شهر افزود: درحال حاضر سارقان به سه فقره سرقت اعتراف کردند.

سلیمانی گفت: در این زمینه پرونده قضائی تشکیل و بررسی های بیشتر در این خصوص ادامه دارد.

کد خبر 6093684

دیگر خبرها

  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • دستگیری سارقان طلا در مشگین شهر
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند
  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!
  • ترور برای بقا
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!