Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع کشورمان در تماس تلفنی وزیر دفاع ژاپن با او، ترور مقام رسمی ارشد نظامی توسط کشور دیگری آنها در خاک کشور ثالث را جنایتی بزرگ و بی سابقه دانست و گفت: براساس قطعنامه صریح شورای امنیت سازمان ملل اقدام آمریکا مصداق واقعی تروریسم دولتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امیر سرتیپ حاتمی عامل اصلی تنش و بی ثباتی در منطقه را حضور آمریکایی‌ها عنوان کرد و گفت: برای تنش زدایی و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه باید به حضور اشغالگرایانه و مداخله جویانه آمریکا هرچه زودتر پایان داده شود.

او گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین کشور ساحلی منطقه خلیج فارس و دریای عمان همواره به نقش خود در تأمین امنیت آب‌های منطقه‌ای عمل کرده و کسانی که قصد کمک به تنش زدایی و ایجاد ثبات در غرب آسیا را دارند باید به آمریکایی‌ها که عامل ناامنی در منطقه هستند گوشزد کنند که خاورمیانه را به منظور برقراری ثبات و آرامش  ترک کنند.

امیر سرتیپ حاتمی در این گفت وگو تلفنی همچنین بر لزوم محکومیت اقدام تروریستی دولت آمریکا توسط تمامی کشورش‌های مستقل و آزاده جهان تأکید کرد.

همچنین تانو کونو وزیر دفاع ژاپن هم در این تماس تلفنی اظهار کرد: کشورش برای ایفای نقش تنش زدایی و ایجاد صلح و ثبات در منطقه آماده است.

او همچنین بر تصمیم کشورش برای مشارکت نکردن در ائتلاف‌های نظامی به رهبری آمریکا در منطقه تأکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاعی امنیتی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۱۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد

 اسد و الزیانی در این دیدار، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و «تلاش‌های بحرین برای برگزاری موفق نشست سران عرب را که قرار است ماه آینده (میلادی) برگزار شود»، بررسی کردند.

وزیر خارجه بحرین و رئیس‌جمهور سوریه مهمترین موضوعات مندرج در دستورکار این نشست را بررسی کردند؛ به نحوی که در راستای منافع مشترک کشور‌های عربی باشد و با چالش‌های کنونی نیز مقابله کند.

بشار اسد خطاب به الزیانی گفت که باید همبستگی کشور‌های عربی و اقدامات مشترک بین آنان تقویت شود تا ثبات در منطقه برقرار گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است