Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@10:13:38 GMT

نخست‌ وزیر ژاپن فردا به غرب آسیا سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۵۱۹۶۱

نخست‌ وزیر ژاپن فردا به غرب آسیا سفر می‌کند

سخنگوی دولت ژاپن گفت نخست‌وزیر این کشور از فردا به سه کشور عربستان سعودی، امارات عربی متحده و عمان سفر می‌کند.

به گزارش مشرق، «سوگا یوشیهیده» دبیر کل کابینه و سخنگوی دولت ژاپن امروز (جمعه) اعلام کرد که «آبه شینزو» نخست‌وزیر این کشور از روز آینده (شنبه یازدهم ژانویه) سفر خود به منطقه غرب آسیا را آغاز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سوگا در نشست خبری گفت: «با توجه به افزایش تنش‌های منطقه‌ای، این سفر به عنوان بخشی از دیپلماسی ژاپن برای تبادل نظر با سه کشور و با هدف آرام کردن کلی وضعیت انجام می‌شود».

بیشتر بخوانید: ژاپن سفارت خود در بغداد را تعطیل کرد واکنش ژاپن به حمله انتقام‌جویانه ایران علیه آمریکا

بر این اساس، آبه قرار است در این سفر چهار روزه (از یازدهم تا پانزدهم ژانویه 2020) به کشورهای عربستان سعودی، امارات عربی متحده و عمان سفر کند. این اقدام پیش از اعزام نیروی نظامی ژاپن به آب‌های جنوب ایران اتفاق می‌افتد.

این در حالی است که روز چهارشنبه و در پی تنش‌آفرینی آمریکا علیه ایران و عراق، برخی منابع ژاپنی از به تعویق افتادن سفر آبه به غرب آسیا خبر داده بودند.

به نوشته رسانه‌های بین‌المللی، بعد از عقب‌نشینی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از تهدید نظامی علیه ایران بعد از انتقام موشکی سخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ترور و شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس، نخست‌وزیر ژاپن سفر به غرب آسیا را از سر می‌گیرد.

روز گذشته نیز شبکه «اِن. اِچ. کِی» تلویزیون دولتی ژاپن، گزارش داد که آبه برنامه سفر به منطقه خاورمیانه را مطابق برنامه پی می‌گیرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتقام سخت تحولات عراق سردار سلیمانی سردار قاآنی آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار حاج قاسم سلیمانی عربستان سعودی ترامپ آبه شینزو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدهای ژاپن قهرمان جام ملت‌های آسیا شدند

تیم ملی فوتبال زیر ۲۳ ساله های ژاپن با برتری برابر ازبکستان قهرمان جام ملت های آسیا شد.

به گزارش مشرق، دیدار نهایی رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال زیر ۲۳ سال آسیا امروز جمعه برگزار و تیم‌های فوتبال ژاپن و ازبکستان به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر ژاپن به پایان رسید و تا سامورایی‌ها بر قله فوتبال آسیا در رده امیدها بایستند.

قضاوت این دیدار را موعود بنیادی فر برعهده داشت.

در دیدار رده بندی هم روز گذشته عراق موفق شد با برتری برابر اندونزی عنوان سومی را از آن خود کند.

به این ترتیب، ژاپن، ازبکستان و عراق ۳ نماینده قاره آسیا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهند بود. اندونزی هم باید در دیدار پلی آف به مصاف گینه، نماینده قاره آفریقا، برود تا تکلیف آخرین تیم راه یافته به المپیک مشخص شود.

دیگر خبرها

  • ادامه حمایت دانشجویان آلمانی و فرانسوی از مردم فلسطین
  • ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد
  • امیدهای ژاپن قهرمان جام ملت‌های آسیا شدند
  • امیدهای ژاپن قهرمان آسیا شدند
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند
  • نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند/ تعیین قهرمان در بازی سوم
  • جام ملتهای فوتسال آسیا؛ تیم ملی ایران در آستانه رسیدن به 300 امتیاز و هزار گل
  • گزارش وزیر ورزش از درخشش ورزشکاران کشور در میادین بین‌المللی