Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود بخشی کارگردان «یلدا» تنها اثر بلند ایرانی جشنواره ساندنس آمریکا، با ارسال متنی کوتاه انصراف خود را از حضور در نخستین نمایش جهانی فیلمش اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، پیش‌تر مرکز بین المللی هنرمندان آمریکا، شخص رابرت ردفورد و مدیران جشنواره ساندنس، با درخواست و ارسال ویزای هنرمند - که شامل قانون ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریکا نمی‌شود- از این کارگردان برای حضور در جشنواره و برنامه‌های مختلف آن دعوت کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در متن ارسالی مسعود بخشی آمده است: «در این شرایط به جشنواره شما نمی‌آیم و کنار مردمی میمانم که سالهاست تحت تحریم، فشار، تبعیض، محرومیت و ممنوعیت تمام جنگ افروزان بیمار قرار دارند. لطفا سلام و احترام مرا به آقای رابرت ردفورد برسانید. او رییس جمهورتان را دیکتاتوری خواند که به ارزش‌هایی که آمریکا روزگاری بداشتنشان مغرور بود، می‌تازد. ایرانی‌ها این نکته را درک می‌کنند، امیدوارم آمریکایی‌ها هم آنرا بفهمند. در زمانه تاریکی بسر میبریم و بیش از همیشه نیازمند نور فرهنگ هستیم. امید که جشنواره شما بتواند نوری در آن تاریکی روشن کند.»
جشنواره‌ی "ساندنس" مهمترین جشنواره سینمای مستقل در آمریکا، و در کنار کن و برلین از مهمترین جشنواره‌های سینمایی جهان است که از سوم تا سیزدهم بهمن ماه در شهر‌های ایالت یوتا آمریکا برگزار میشود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مسعود بخشی رابرت ردفورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پی مطالبه فیلمسازان حاضر در این جشنواره و با مساعدت شهرداری تهران و موسسه تصویر شهر، باغ کتاب به‌عنوان محل برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی انتخاب شد.

باغ کتاب تهران مجموعه بزرگ کتاب و سرگرمی‌های علمی کشور است که در دو طبقه با زیربنای ۶۵ هزار مترمربع و وسعت ۱۱۰ هزار مترمربع در اراضی عباس‌آباد احداث شده است و مجموعه‌های متنوعی ازجمله مجموعه‌های سینمایی را شامل می‌شود.

نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

این رویداد سینمایی در چهار بخش رقابتی شامل فیلم‌های بلند سینمایی، فیلم‌های کوتاه داستانی و انیمیشن، مستند و نماهنگ و فیلمنامه منطبق با موضوع جشنواره برگزار می‌شود که گستره زیست‌بوم، آیین‌های فرهنگی و مذهبی، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، تاریخ اقوام، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت‌های گردشگری را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
  • ماجرای مخفیانه زنان یک روستا که سوژه شد
  • «سامپو» فینالیست جشنواره اسپانیا‎یی شد/ «آمرغ» به کانادا می‌رود
  • اعتراضات دانشجویی آمریکا و ماجرای ۲ نامه
  • ۵۱ میلیون ایرانی گواهی‌نامه رانندگی دارند
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت