Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مرتضی دهقان در خصوص ترافیک هوایی و انجام پروازهای داخلی و بین المللی از مرزهای هوایی ایران، اعلام کرد: با توجه به زیرساخت‌های خوبی که از سالیان گذشته در کنترل فضای کشور ایجاد شده و توسعه پیدا کرده است، همچنین ایجاد مسیرهای موازی و یک طرفه ای که فرآیند پرواز را در فضای کشور تسهیل می‌کند، وضعیت جاری هوایی ایران یک وضعیت نرمال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی از انجام پرواز در فضای جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنند، چراکه این مسیر یک مسیری است که کوتاه‌ترین مسیر برای آن کشورها به شمار می‌رود. در عین حال، از نظر اقتصادی نیز با توجه به اینکه سوخت کمتری مصرف و زمان کمتری را صرف سفر می‌کنند به نفع شأن است که از این مسیر عبور کنند.

دهقان تصریح کرد: در فضای هوایی ایران سالیان طولانی است که اقدامات فراوان و هماهنگی‌های مناسبی انجام گرفته است. در حال حاضر، فضای امنی در مسیر هوایی کشورمان حاکم است که بهترین مسیر برای پروازهای عبوری برای منطقه است.

دهقان در پاسخ به این پرسش که بعد از حادثه بوئینگ ۷۳۷ در فضای کشور، آیا کشور و یا شرکتی پرواز خود را از این مسیر کنسل کرده است یا خیر؟، گفت: در دنیا نیز مرسوم است که شرکت‌های هواپیمایی بعد از سانحه و حوادثی که رخ می‌دهد ارزیابی می‌کنند و شاید پروازهایی را در ساعات اولیه کنسل کنند. اما با بازگشت به شرایط عادی، پروازها از سر گرفته می‌شود.

وی افزود: برخی از شرکت‌های هواپیمایی که بنا به ملاحظاتی بعضی از پروازهای خود را به صورت موقت کنسل کرده بودند پروازهای خود را از آسمان ایران مجدداً برقرار کرده اند.

کد خبر 4821928

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان هواپیمایی کشوری پروازهای عبوری قاسم سلیمانی قیمت دلار بانک مرکزی ایران بازار سهام سقوط هواپیما بورس قیمت نفت قیمت سکه بهار آزادی قیمت طلا لایحه بودجه سال 99 کل کشور قیمت یورو سازمان بورس و اوراق بهادار بورس تهران تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۵۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم جنوب سیستان وبلوچستان بوده است و سیل زدگان این منطقه خدمت رسانی می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی‌ هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر اوامر فرماندهی کل ارتش، از همان روزهای اول سیل، اقدام به جمع آوری کمک‌های امدادی و ارسال آنها به مناطق سیل زده کرد.

امیر واحدی افزود: در زمان سیل، نیروی هوایی ارتش، در کنار وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران کشور بود تا هر چه زودتر کمک‌ها را از نقاط مختلف کشور جمع آوری و با استفاده از بالگردهای ارتش به منطقه سیل زده ارسال کند.

وی با اشاره به آمادگی نیروی هوایی در پاسداری از حریم هوایی کشور، تأکید کرد: سربازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در تمام بحران‌ها در کنار مردم خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • دو صلیبی دیگر پرسپولیس در مسیر بازگشت
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • نقش نخبگان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم