Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:25:49 GMT

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۵۹۶۱۶

مهمترین رخدادهای هرمزگان در هفته‌ای که گذشت

هرمزگان در هفته گذشته (۱۴ تا ۲۰ دیماه) شاهد رخدادهای مختلفی در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و دیگر بخش‌ها بود که در این گزارش مهمترین این رخدادها مرور می‌شود.

سیاسی

به پاس قدر دانی از فرزندان رشید کشورمان در پاسخ به اقدام تروریستی آمریکا و شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی ندای الله اکبر چهارشنبه شب گذشته درآسمان هرمزگان طنین انداز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقشار مختلف مردم در شهرها و روستاهای هرمزگان ضمن ابراز خوشحالی در حمایت از تحقق وعده رهبر معظم انقلاب در انتقام از امریکای تروریست با گفتن الله اکبر از این اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدردانی کردند.

مردم شیعه و اهل سنت هرمزگان عصر دوشنبه گذشته با اجتماع بزرگ سلیمانی ها در بوستان غدیر بندرعباس شعار « خلیج فارس ایران محل دفن ترامپ» را در سوگ شهادت سردار دلها سردادند.

اقتصادی

سهامداران فولاد هرمزگان در مجمع عمومی فوق‌العاده و مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده، افزایش ۱۰هزار میلیارد ریالی سرمایه این شرکت را تصویب کردند.

در این مجمع که روز یکشنبه گذشته با حضور سهامداران بزرگ فولاد هرمزگان برگزار شد، سرمایه این شرکت با شصت و شش و هشت دهم درصد افزایش، از۱۵میلیارد ریال به ۲۵میلیاردریال رسید.

میزان صادرات فرآورده های نفتی از بندر شهید رجایی به خارج از کشور از ابتدای سالجاری تاپایان آذرماه امسال ۳۰ درصد در همسنجی با پارسال افزایش یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در مدت ۹ماهه امسال در مجموع هفت میلیون و ۱۵۴ هزار و  ۲۱۵ تن فرآورده نفتی بندر شهید رجایی به خارج از کشور صادر شد.

الله مرادعفیفی پور شامگاه چهارشنبه گذشته در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت همچنین ۱۲میلیون و ۸۹۵ هزار و ۴۷۴ تن فرآورده نفتی با افزایش پنج درصدی کابوتاژ(کاربری) و ۶۶ هزار و ۶۱ تن نیز با افزایش ۸۳.۵ درصدی ترانزیت شد.

پنجشنبه گذشته پس از گذشته سه روز از مهلت ۱۵ روزه فرمانداری بندرعباس برای خروج بنکداران از بافت مرکزی شهر بندرعباس ۲۰ واحد بنکداری به مکان جدید منتقل شدند.

یکی از مزایای خروج بنکداران از سطح شهر بندرعباس کاهش ترافیک در بافت مرکزی شهر است، براساس اخبار منتشره بنا بوده این اتفاق در دهه فجر سال ۹۶ انجام شود.

براساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان ، بندرگاه نخل ناخدا برای استفاده بهینه از این مجموعه در اختیار شهرداری بندرعباس قرار می‌گیرد و شهرداری نیز باید این بندرگاه را به یک مجموعه گردشگری تبدیل کند.

استاندار هرمزگان شامگاه شنبه گذشته در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: براساس پیگیری‌ها و مذاکراتی که با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور داشتیم، این سازمان با واگذاری بندرگاه نخل ناخدا در بندرعباس به عنوان یک کمک اجتماعی به شهرداری بندرعباس موافقت کرد.

فریدون همتی تاکید کرد: باید ساز و کار مناسبی برای تسریع در واگذاری این بندرگاه به مجموعه شهرداری بندرعباس طراحی و این کار در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

مدیرسازمان تعاون روستایی هرمزگان گفت: ۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر موادسوختی در ۹ ماهه امسال در روستاهای استان توزیع شد.

سیروس اسدپور روز پنجشنبه گذشته در جمع خبرنگاران افزود: این مواد سوختنی شامل ۵۰ میلیون لیتر نفت گاز، ۱۶ میلیون لیتر بنزین و یک میلیون و۵۰۰ هزار لیتر نیز نفت سفید است.

براساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری هرمزگان در فصل پاییز ۳ و ۲ دهم درصد افزایش یافته و به ۱۳ و نیم درصد رسیده است.

پایگاه اطلاع رسانی مرکز آمار ایران روز یکشنبه گذشته اعلام کرد : نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ساله و بیشتر هرمزگان در فصل پاییز در سال گذشته ۱۰ و ۲ دهم درصد بوده است.

چهارشنبه گذشته سیدمسعود آل‌عبایی به عنوان نوزدهمین شهردار شهر قشم از سوی شورای اسلامی این شهر انتخاب شد.

آل عبایی دارای مدرک کارشناسی مهندسی منابع طبیعی است و عضویت در شورای مشورتی رییس جمهور در استان هرمزگان را در کارنامه خود دارد.

پنج میلیون و ۴۹۳ هزار و ۶۲۵ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در ۹ ماهه امسال در بندرهای غرب هرمزگان جابه جاشد.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: یک میلیون و ۵۰۱ هزار و۱۸۲ تن از این کالاها با افزایش ۴ درصدی مربوط به کالاهای غیرنفتی و سه میلیون و ۹۹۲ هزار و ۴۴۳ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

قاسم عسکری نسب روز سه شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا افزود: دراین مدت همچنین ۶۲۴ هزار و ۹۸۲ تن کالای غیرنفتی از بنادر غرب هرمزگان صادرشد که سهم صادرات محصولات کشاورزی، دامی واحشام شهرستان بندرلنگه ۲۱۹ هزار و ۶۳۶ تن بوده است.

طرح ردیابی و مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی در نخلستان‌های هرمزگان از هفته گذشته آغاز شده و در حال انجام است.

سیدعبدالرضا اشرف منصوری سرپرست حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان چهارشنبه گذشته با اعلام این خبر گفت: درحال حاضر نخلستان‌های منطقه دشتی پارسیان، کمشک وگچوییه بستک و جزیره قشم آلوده به سوسک حنایی هستند که برای مبارزه با آن از روش‌های فرمونی جلب حشره‌های بالغ وشکارانبوه، عملیات به زراعی وهرس درخت درفصل سرد سال و تیمار آن با روش سموم شیمیایی استفاده می‌شود.

محیط زیست

هفته گذشته صدور مجوز پرورش لارو میگو در ساحل مُکسر بندر مقام در بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه با اعتراض فعالان محیط زیستی هرمزگان روبرو شد و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز تایید کرد که اولویت کاربری محل یاد شده، گردشگری است.

حبیب مسیح تازیانی روز سه شنبه گذشته در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: هر چند در این طرح مقرراتی مانند حفظ حریم دریا رعایت شده و محل عملیات خاکبرداری نیز حدود ۵۰۰متر با صخره های شنی فاصله دارد و محیط زیست نیز بر همین اساس مخالفتی با طرح نکرده اما نظر محیط زیست استان این است که ساحل مکسر بهترین پهنه برای گردشگری است.

این مسؤول تصریح کرد: البته متولی تعیین پهنه گرشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و وقتی این مجموعه هنوز اقدامی برای ثبت آن به عنوان محدوده گردشگری نکرده، محیط زیست نمی تواند خودسرانه برای آن حریم گردشگری تعیین کند.

مدیرکل دفتر زیست‌بوم‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با تایید قانونی بودن فعالیت سایت تکثیر میگو در بندر مُقام استان هرمزگان، گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های دریایی به ویژه لاک‌پشت منقار عقابی در ساحل بندر مقام در محدوده ساخت سایت تکثیر میگو در هرمزگان نداشته‌ایم.

هفته گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که با نشان دادن فعالیت بولدرزی در ساحل هرمزگان، ادعا می‌شود در حال تخریب ساحل با هدف گردشگری است؛ آن‌هم ساحلی که محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های منقار عقابی است.

 داود میرشکار روز سه‌شنبه گذشته در این باره به خبرنگار ایرنا توضیح داد که این یک سایت تکثیر میگو است و تمام مجوزهای آن به صورت کاملا قانونی صادر شده است.

اجتماعی

پیکر پاسداران شهید هرمزگان جهان رنجبری و فاضل تب که هفته گذشته در مراسم تدفین و خاکسپاری سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی جان خود را از دست دادند؛ روز پنجشنبه گذشته با شکوه خاصی در بندرعباس تشییع شد و برای خاکسپاری به زادگاهشان منتقل شدند.

بنابر اعلام سخنگوی استانداری هرمزگان در مراسم تشییع پیکر پاک سردار شهید قاسم سلیمانی به دلیل ازدحام و فشار جمعیت چهار نفر از مردم هرمزگان از جمله جهان رنجبری، فاضل تب، راضیه سالمی و عبدالله روشی جان خود را از دست دادند.

در این حادثه چهار نفر از مردم هرمزگان نیز مجروح شدند که پس از دریافت خدمات پزشکی و بهبودی وضعیت از بیمارستان مرخص شدند.

علیرضا صفا ایسینی مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان سه شنبه گذشته بر اثر سکته قلبی در منزل مسکونی خود در بندرعباس درگذشت.

وی شهریور ۱۳۹۴به این سمت منصوب شده بود.

امتحان‌های روز سه‌شنبه گذشته دانشگاه های هرمزگان برای شرکت دانشجویان در مراسم تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی لغو شد.

بخشی از سقف یکی از کلاس‌های درس مدرسه‌ دخترانه روستای روانگ شهرستان میناب شنبه گذشته براثر تخریبی بودن ریزش کرد که دراین حادثه، دانش آموزان آسیبی ندیدند.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ریزش مدرسه ابتدایی پورولی در روستای راونگ بخش مرکزی میناب هرچند آسیب جانی نداشت، اما باعث وحشت دانش آموزان شده است.

نعمت روزپیکر روز یکشنبه گذشته در تماس تلفنی با خبرنگار ایرنا افزود: مدرسه پورولی میناب در ردیف مدرسه‌های تخریبی وبا عمر بالا بوده که بازسازی و نوسازی آن باید دراولویت باشد.

مردم اقصی نقاط استان هرمزگان به ویژه بندرعباس از نخستین دقایق بامداد جمعه گذشته شاهد بارش سیل آسای باران بودند که این بارش ها موجب آبگرفتگی معابر، تعطیلی بندرهای مسافری و اعلام تعطیلی مدارس و لغو امتحانات دانشگاه برای روز شنبه ۲۱ دیماه شد.

به دنبال این بارندگی ها ستاد بحران هرمزگان به حالت آماده باش درآمد و مرخصی تمام مسوولان عضو ستاد لغو شد.

قضایی، دفاعی، انتظامی

هفته گذشته درپی درخواست های مردمی و رسانه ای شدن یک اقدام غیر قانونی، دادگستری هرمزگان از تخریب زیستگاه لاک پشت های پوزه عقابی در ساحل مقام شهرستان بندرلنگه جلوگیری کرد.

علی صالحی رییس کل دادگستری هرمزگان پنجشنبه شب گذشته در این زمینه گفت: پس از وصول گزارش های مردمی مبنی بر  ساخت و ساز غیر مجاز در ساحل بکر و حفاظت شده بندر مقام از توابع شهرستان بندرلنگه در ۴۰۰ کیلومتری بندرعباس  با ورود دستگاه قضایی استان به منظور حفظ حقوق بیت المال و صیانت از محیط زیست و اراضی ملی ، تمام مستحدثات غیرقانونی و خارج از حریم مجاز در این منطقه تخریب و قلع و قمع شدند.

سرپرست اداره کل زندان های هرمزگان گفت: میزان حضور و بازدید قضات در ۹ ماهه امسال از زندان های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۴ درصد افزایش داشته است.

رضا مقبلی روز چهارشنبه گذشته با اعلام این خبر افزود: با ثبت این آمار، زندان های هرمزگان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان گفت: ۱۴۲ زندانی دیه و جرایم غیرعمد از ابتدای سالجاری تاپایان آذرماه امسال از زندان‌های این استان آزاد شدند.

احمد مرادی‌نژاد عصر یکشنبه گذشته درگفت وگو با ایرنا افزود: بدهی این افراد بیش از ۴۴۷ میلیارد ریال بود که ۱۱۳ میلیارد ریال آن را شاکیان گذشت کردند.

فرهنگی

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان گفت: به پاس یاد وخاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی، مجوز راه اندازی کانون فرهنگی هنری مسجد قدس بندرعباس به نام این شهید صادرشد.

حجت الاسلام احمد پهلوانی شامگاه چهارشنبه گذشته در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم این کانون به پایگاهی برای تبیین مجاهدت های ۴۰ ساله سردار قاسم سلیمانی و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع از اصول و آرمان های انقلاب و نظام شکوهمند جمهوری اسلامی تبدیل شود.

چهار اثر تاریخی هرمزگان با موافقت شورای ثبت آثار ملی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان چهارشنبه گذشته در این خصوص به ایرنا اظهار داشت: این آثار شامل سایت تاریخی سنگ نگاره های دهتل در بستک، مقبره خلعت پوش و زیارت خواجه خضر در بندرکنگ و مقبره شیخ راشد در بندرشناس است.

عباس نوروزی ادامه داد: آثار ثبت شده دارای ارزش تاریخی فراوانی هستند و در نوع خود یگانه محسوب می شوند.

هفته گذشته از سوی شهرداری بدرعباس اعلام شد: با تصویب شورای معاونان شهرداری بندرعباس و به پاسداشت مجاهدت‌های سردار شهید قاسم سلیمانی یکی از خیابان‌های اصلی این شهر به نام این سردار بزرگ اسلام نامگذاری می‌شود.

ورزشی

تیم فوتسال آذرخش بندرعباس هفته گذشته با پیروزی در برابر سوهان محمد سیما قم، به ماندن در لیگ برتر امیدوار شد.

دیدار این دو تیم شامگاه سه شنبه گذشته در چارچوب رقابتهای هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتسال باشگاه های کشور در سالن فجر بندرعباس برگزار شد.

هفته گذشته تیم بسکتبال شهرداری بندرعباس در دیداری خانگی برابر نیروی زمینی تهران به پیروزی رسید.

دیدار این دو تیم عصر دوشنبه ۱۶ دیماه در چارچوب رقابتهای هفته شانزدهم لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور در سالن فجر بندرعباس با حضور شمار زیاد هواداران این تیم برگزار شد.

برچسب‌ها استان هرمزگان سیل بندرعباس ورزشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان هرمزگان سیل بندرعباس ورزشی استان هرمزگان سیل بندرعباس ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۹۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسولان تورم و مسایل معیشتی مردم را حل کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه بندرعباس افزود: با اجرای موفقیت آمیز وعده صادق معادلات دشمنان بر هم خورد و آن‌ها نتوانستند ایران را در عرصه بین المللی منزوی کنند.

خطیب جمعه بندرعباس گفت: اکنون با اجرای وعده صادق اقتصادی، مسئولان کشور باید با کنترل تورم، مشکلات اقتصادی مردم را حل کنند. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نهضت بیداری نخبگان در دانشگاه‌های کشور‌های غربی افزود: با بیداری نخبگان در جهان در دفاع از مظلومیت مردم فلسطین و برخورد خشونت آمیز پلیس با معترضان نخبه، ادعای وجود آزادی بیان در کشور‌های غربی زیر سوال رفته است.

بیشتر بخوانید؛ امام جمعه بندرعباس: خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد

امام جمعه بندرعباس گفت: دستگیری بیش از هزار معترض در دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد که دولت آمریکا در موضوع آزادی بیان سیاست دوگانه‌ای دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به سفر روز گذشته رییس قوه قضاییه به هرمزگان افزود: با سفر حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به استان و بررسی مشکلات حقوقی در هرمزگان بسیاری از گره‌های حقوقی حل شد.

خطیب جمعه بندرعباس افزود: یکی از پرونده‌های حقوقی که حدود ۵۰ سال مردم قشم با آن روبرو بودند، پرونده معروف به رفسنجان بود که با تلاش قوه قضایی و دولت مشکل سند این زمین‌ها حل شد. وی گفت: در این سفر بسیاری از کالا‌های موجود در انبار‌های اموال تملیکی هرمزگان نیزتعیین تکلیف شد.

 

دیگر خبرها

  • مدرسه پسرانه سما شعبه یک بندرعباس، روز معلم را جشن گرفت
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • ساخت خانه برای اقشار کم درامد
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • مردم چشم انتظار وعده صادق اقتصادی هستند
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • اولتیماتوم ۱۸ ماهه برای تعیین‌تکلیف شبکه فاضلاب بندرعباس
  • مسولان تورم و مسایل معیشتی مردم را حل کنند
  • سفر رئیس قوه قضائیه به بندرعباس