Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق تعاون ایران با انتقاد از وتوی برخی تصمیمات جلسه ستاد تنظیم بازار گفت:حدود شش ماه است که ۱۵ هزار حلقه لاستیک سنگین در شرایط اضطرار وارد شده اما هنوز مجوز توزیع آنها داده نشده است. ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ اقتصادی کار آفرینی و اشتغال نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بهمن عبداللهی ، رئیس اتاق تعاون امروز با حضور در نشست مشترک فعالان اقتصادی و تعاونگران با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:وزارت صنعت یکی از مهمترین وزارتخانه‌هایی است که فعالان اقتصادی باید با آن ارتباط نزدیک داشته باشند و از این جهت باید معاونت‌های این وزارتخانه ارتباط بهتری با فعالان اقتصادی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوزه ستاد تنظیم بازار برخی تصمیمات بعد از مدتی که البته برای ما هم روشن نیست، وتو می‌شود.

جزئیات 10 پیشنهاد اتاق تعاون برای اصلاح لایحه بودجه 99

 وی با اشاره به اینکه در حوزه ستاد تنظیم بازار برخی تصمیمات بعد از مدتی که البته برای ما هم روشن نیست، وتو می شود گفت: به عنوان مثال در جلسه ستاد تنظیم بازار در شرایط کمبود لاستیک در کشور مأموریت داده شد تا از طریق اتحادیه کارکنان دولت (اسکاد) نسبت به واردات لاستیک‌های سنگین اقدام کنند اما از حدود شش ماه گذشته که این لاستیک‌ها وارد شده، هنوز مجوز توزیع داده نشده است.

وی بیان کرد: فعالان اقتصادی در پی مأموریت‌ها و تصمیمات دستگاه‌ها به ویژه در حوزه واردات هزینه می‌کنند، وتوی این تصمیمات متأسفانه می‌تواند به اعتبار تجاری فعالان اقتصادی ضربه وارد کند. لاستیکی که با تسهیلات دولتی وارد شده اما توزیع آن توسط وزارت راه، وزارت صنعت و همچنین اتحادیه کارکنان دولت اجازه داده نشده است و در حال حاضر حدود 15هزار حلقه لاستیک سنگین در انبار است و حتی مجوز توزیع یک حلقه آن داده نشده است.

عبداللهی با اشاره به اینکه  در همین خصوص نیز اخیراً سازمان‌های نظارتی واردکنندگان این لاستیک‌ها را به احتکار متهم کردند و حتی پرونده قضائی در این خصوص در حال تشکیل است گفت: برای دریافت مجوز توزیع لاستیک‌های سنگین مکاتبات زیادی با وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته تا مجوز توزیع این لاستیک‌ها از طریق وزارت صنعت، وزارت راه یا توسط اتحادیه صادر شود، اما پاسخی دریافت نکردیم.

 انتهای پیام/

R1012189/P/S7,82/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اتاق تعاون ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتاق تعاون ایران اتاق تعاون ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

به گزارش خبرگزاری مهر، در میان استان‌ها بیشترین تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا در استان‌های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی صورت گرفته است. در هر یک از استان‌های مذکور به ترتیب ۱۲.۹ درصد، ۱۲.۹ درصد، ۱۰.۹ درصد و ۹ درصد از مجوزهای کاغذی صادره به شناسه یکتا تبدیل شده است.

در هر یک از این استان‌ها به ترتیب ۲۲ هزار و ۷۵۱ مجوز، ۳۲ هزار و ۵۲۸ مجوز، ۱۰ هزار و ۳۳۵ مجوز و ۶ هزار ۹۴۸ مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است. کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی به ترتیب در استان‌های خوزستان، کرمان، بوشهر، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

در میان دستگاه‌ها نیز سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و جوانان و سازمان نظام پزشکی در صدر جدول کارزار تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا قرار دارند. هر یک از این دستگاه‌ها به ترتیب ۲۴.۵ درصد، ۱۸.۲ درصد، ۸.۵ درصد و ۳.۸ درصد از کل مجوزهای کاغذی خود را به شناسه یکتا تبدیل کردند.

لازم به ذکر است؛ از ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند.آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شأن در « qr.mojavez.ir» نیست می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه / کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها « mojavez.ir»، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

کد خبر 6091338

دیگر خبرها

  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم