Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیجان زاده از تولید ۴۴ اثر هنری با محوریت ۴۴ شهید روستای قراخیل خبر داد و گفت: تاکنون طی گفتگوهای صورت گرفته با ۱۵۰ نفر از رزمندگان روستای قراخیل بیش از ۲ هزار صفحه خاطره از شهدا گردآوری‌شده که به‌زودی تدوین و منتشر خواهد شد.

 «عباس علیجان زاده» در حاشیه ویژه‌برنامه ملی عصر خاطره با عنوان «وقت دیدار» که هم‌زمان با فرارسیدن ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) و شهادت سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی در موزه شهدای روستای قراخیل قائم‌شهر برگزار شد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: موزه شهدای قراخیل باهدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی نسل جوان با جنگ تحمیلی تأسیس‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 مدیرمسئول مجتمع فرهنگی ثارا... قراخیل بابیان اینکه مردم انقلابی قراخیل با تقدیم 44 شهید سرافراز در دوران دفاع مقدس، یک‌صد جانباز و حماسه‌آفرینی 350 رزمنده و بسیجی دلاور در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس  نیز افتخارآفرین بودند، افزود: موزه شهدای قراخیل مجموعه‌ای از آثار و دست‌نوشته‌ها، تجهیزات و البسه و فرازهایی از زندگینامه و وصیت‌نامه 44 شهید این روستای شهیدپرور را برای عموم علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت تصویر می‌کند.

 

 علیجان زاده با اشاره به ظرفیت‌های فراوان و مشارکت مردمی بسیار ستودنی مردم فهیم قراخیل، اذعان کرد: برای احداث موزه شهدا 400 مترمربع زمین را خریداری نمودیم ولی امروز با اهدا زمین از سوی اهالی روستا مساحت زمین این موزه به یک هزار و 200 مترمربع رسیده است.

 

وی گفت: عملیات عمرانی این موزه از سال 88 آغاز و در سال 95 به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

 

مسئول موزه شهدای روستای قراخیل افزود: طی گفتگوهای صورت گرفته با 150 نفر از رزمندگان روستای قراخیل خاطرات بسیاری از شهدای هشت سال دفاع مقدس این منطقه جمع‌آوری‌شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 2 هزار صفحه دست‌نوشته شهدا شامل (نامه، دست‌نوشته، وصیت‌نامه و ...) گردآوری‌شده است و در حال تدوین و دسته‌بندی این آثار هستیم.

 

 علیجان زاده بیان کرد: تلاش داریم پس از جمع‌آوری کامل آثار شهدا برای هر شهید اثری منتشر نماییم یعنی 44 اثر را برای 44 شهید روستای قراخیل منتشر نماییم.

 

به گزارش شبستان، قراخیل روستایی است در منتهی‌الیه شمال غربی شهرستان قائمشهر که از شمال به جاده بابل- قائمشهر، از جنوب و شرق به روستاهای دهستان بالاتجن و از  غرب با روستاهای شهرستان بابل هم‌جوار است و دارای 5 هزار نفر جمعیت و يهكزار و 100 خانوار روستایی است. از روستاهای صاحب‌نام کشور در عرصه‌هایی مانند اقامه نماز جمعه، تعداد مسجد و حسینیه، تعداد شهدا و ایثارگر، تعداد پایگاه‌های بسیج، اجرای اولین طرح هادی مردمی، توسعه اقتصادی درزمینهٔ کشاورزی و ... است.

 

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی مسجد شهادت سردار قاسم سلیمانی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی سردار شهید قاسم سلیمانی شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی انتقام سخت انتقام شهادت سردار سلیمانی عصر خاطره تولید آثار هنری وصیت نامه شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۴۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است

سردار عباس مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه استان سمنان حدود سه هزار شهید دارد، تاکید کرد: وصیت نامه یک هزار و ۲۴۱ نفر از شهدای استان با هدف تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در استان سمنان منتشر شده است.

وی با بیان اینکه انتشار دیگر وصیت نامه های شهدای استان سمنان در دست اقدام است، افزود: پژوهش های اسنادی نیز درباره وصیت نامه های شهدای استان صورت گرفته تا بدانیم که برای مثال کدام موضوعات بیشترین فراوانی را در وصایای شهدای گرانقدر استان داشته است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان همچنین از ثبت خاطرات همسران، مادران و پدران و نزدیکان شهدا در قالب برنامه های مختلف خبر داد و بیان کرد: استان سمنان توانست رتبه سوم جشنواره «افتخار من» را موضوع ثبت خاطرات نزدیکان شهدا به دست بیاورد.

مطهری با بیان اینکه یکی از مهمترین محورهای ثبت این خاطرات، پرداخت به زندگی شهدا و همچنین انتقال سیره شهدا به نسل جوان است، ابراز کرد: جهاد تبیین و الگو سازی برای نسل جوان آتیه ساز ایران اسلامی محورهای این دست فعالیت ها هستند.

وی در ادامه از برگزاری یادواره شهدای روحانی در شهرستان شاهرود خبر داد و افزود: روز پانزدهم اردیبهشت ماه یادواره شهدای روحانی شهرستان شاهرود ساعت ۱۰:۳۰ صبح در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهرستان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6092730

دیگر خبرها

  • شهدایی که به تازگی تفحص و شناسایی شدند+تصاویر
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»