Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا روز شنبه در یک نشست خبری، به بیانیه ایران در خصوص حادثه پیش‌آمده برای هواپیمای خطوط هوایی اوکراین، واکنش نشان داد و آن را یک «گام مهم» توصیف کرد.

ترودو در این مورد گفت: «ایران پایان وقت شب گذشته مسئولیت خود در ساقط کردن هواپیما را پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک موضوع بسیار مهم است، اما کانادا و جهان هنوز سؤالات بسیاری دارد.»

وی افزود: «پذیرش مسئولیت از سوی ایران گام بسیار مهمی بود، اما گام‌های مهم بسیاری باقی مانده که باید برداشته شود.»

نخست‌وزیر کانادا در ادامه به تماس تلفنی‌اش با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران اشاره کرد و با بیان اینکه در این تماس پذیرش مسئولیت از جانب ایران را گامی مهم در پاسخ به خانواده‌های قربانیان توصیف کرد، گفت: «اما گفتم که گام‌های بیشتری باید برداشته شود و تحقیقاتی کامل انجام گیرد.»

ترودو لزوم مشارکت کشورش در تحقیقات این حادثه را «مهم» توصیف کرد و گفت انتظار دارد هیأت تحقیق کانادا دسترسی‌های لازم را به جعبه سیاه هواپیما داشته و در شناسایی از طریق «دی‌ان‌ای» هم مشارکت داشته باشد. 

نخست‌وزیر کانادا با بیان اینکه خواهان تسهیل ارائه دسترسی‌های کنسولی به خانواده‌های قربانیان است، گفت ایران تاکنون برای سه نفر از اعضای تیم تحقیق کانادا روادید صادر کرده و به زودی اعضای بیشتری هم به این تیم ملحق می‌شوند. 

وی همچنین به افزایش احتمال بروز «چنین تراژدی‌هایی در شرایط تشدید تنش» اشاره کرد و گفت رئیس‌جمهور ایران به وی اطمینان داده است که تحقیقاتی کامل در مورد این حادثه انجام گیرد. وی گفت کانادا به تلاش برای کاستن از تنش در منطقه غرب آسیا ادامه خواهد داد.

خبر در حال تکمیل است...

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کانادا اوکراین سقوط هواپیمای اوکراینی برخورد موشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا قراردادی ۱۳ میلیارد دلاری برای جایگزینی "هواپیمای روز قیامت" با یک شرکت آمریکایی بسته است.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، نیروی هوایی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که قراردادی ۱۳ میلیارد دلاری با شرکت "سیرا نوادا" برای ساخت یک هواپیمای جایگزین برای بوئینگ‌های "‌ای ۴ بی" E-۴B - معروف به هواپیمای روز قیامت منعقد کرده است.

ایالات متحده آمریکا پیشتر در دهه ۱۹۷۰ برای سناریو‌های مختلف یک جنگ هسته‌ای یک هواپیمای خاص موسوم به "روز قیامت" به شرکت بوئینگ سفارش داده بود که هم اینک ۴ فروند از این هواپیما‌ها که به "ای ۴ بی" معروف است در اختیار نیروی هوایی ایالات متحده است.

این هواپیما‌ها برای شرایط اضطراری یک جنگ هسته‌ای و یا جنگ تمام عیار که زیر ساخت‌های حیاتی آمریکا مورد هدف قرار بگیرد، طراحی شده است که از آن به عنوان یک مرکز فرماندهی و کنترل هوایی استفاده می‌شود.

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: پروژه مرکز عملیات هوابرد بقا (SAOC) قرار است جایگزین هواپیمای قدیمی (ای ۴ بی) دهه ۱۹۷۰ شود که به پایان خدمت خود نزدیک می‌شود.

نیروی هوایی افزود: کار بر روی SAOC در کلرادو، نوادا و اوهایو انجام می‌شود و انتظار می‌رود در سال ۲۰۳۶ تکمیل شود.

رویترز در ماه دسامبر گزارش داد که نیروی هوایی ایالات متحده قرارداد با شرکت بوئینگ به منظور توسعه هواپیمای روز قیامت جدید موسوم به (BA.N) "نگهبان شب" را لغو کرده است.

هواپیمای روز قیامت که معمولا برای انتقال وزیر دفاع ایالات متحده استفاده می‌شود، به عنوان یک پست فرماندهی متحرک طراحی شده است که قادر به مقاومت در برابر انفجار‌های هسته‌ای و اثرات الکترومغناطیسی است و به رهبران ایالات متحده این امکان را می‌دهد تا در صورت بروز شرایط اضطراری ملی، با سوار شدن به این هواپیما ارتش را از این مکان هدایت و کنترل کنند.

E-۴B همچنین قادر به سوخت گیری در هوا است و دارای اتاق‌های کنفرانس و و تجهیزات ارتباطی پیشرفته است.

نیروی هوایی آمریکا در حال حاضر چهار فروند هواپیمای E-۴B را با حداقل یک فروند در حالت آماده باش در همه زمان‌ها اداره می‌کند.

این هواپیما‌ها از ناوگان هواپیما‌های جامبو جت بوئینگ ۷۴۷-۲۰۰ با تغییرات بسیار زیاد ساخته شده که با منسوخ شدن قطعات آن، نگهداری آن‌ها به طور فزاینده‌ای دشوار و گران شده است.

انتظار می‌رود E-۴B در اوایل دهه ۲۰۳۰ به پایان عمر مفید خود برسد.

دیگر خبرها

  • قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!