Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران تجهیزات لازم برای تشخیص بو نامطبوع را ندارد، از اختصاص بودجه سال 99 شهرداری برای پایش بو نامطبوع خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیدآرش حسینی میلانی در رابطه با بحث بوی نامطبوع تهران به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: شهرداری تهران طبق بند 20 می‌تواند با مشاغل مزاحم و صنایع آلوده برخورد کند اما زمانی که صنفی و شغلی آلودگی ایجاد کند، شهرداری فعال می‌شود و تا قبل از آن مجوزی برای ورود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بحث بو ناگهانی بود و به جز یک مورد در سال قبل، ما موردی از این رخ دادن این مسئله را نداشتیم، اظهار داشت: بحث بو ناگهان رخ می‌دهد و از قبل نمی‌توان حدس زد به چه خاطر ایجاد می‌شود. در حال حاضر شهرداری آمادگی ندارد تا در این مواقع سریع ورود پیدا کند چراکه تجهیزات لازم شناسایی منبع را ندارد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: شهرداری در مورد مشاغل مزاحم با مستندات قابل قبول می‌تواند رسیدگی کند اما باید مشخص شود درجه بو چه میزان بوده و به موقع این عمل باید انجام شود.

به گفته حسینی میلانی، در حال حاضر تجهیزات پایش بو در شهرداری وجود ندارد، هرچند که شهرداری موظف به خرید این تجهیزات شده و اقداماتی در این رابطه آغاز کرده اما بیشتر روی مشاغل مزاحم متمرکز است.

او با تاکید بر نهایی نبودن تحقیقات اولیه درباره منشا بو در تهران تصریح کرد: بررسی اولیه در مورد بوی نامطبوع انجام شده اما تا زمانی که سیستم پایش اندازه‌گیری کارش تکمیل نشود و تجهیزات لازم خریداری نشود، نمی‌توان در مورد آن با قاطعیت و قطعیت سخن گفت. به دلیل اینکه در مقاطع قبلی اندازه‌گیری نشده است، اظهار نظرها قطعیت ندارد ولی فرضیات مقدماتی وجود دارد.

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر با بیان اینکه پایش بحث بو از وظایف شهرداری تهران نیست، خاطرنشان کرد: یکسری کارها را شهرداری با توجه به شرایط خاص و مسئولیت کلان خود در خدمت رسانی به شهروندان انجام می‌دهد البته اینها وظایف سازمان حفاظت از محیط زیست است اما شهرداری به موضوع کمک می‌کند.

حسینی میلانی با اشاره به اینکه اداره کل محیط زیست شهرداری هم به تازگی تشکیل شده است، ابراز داشت: ادارات محیط زیست شهرداری در سطح مناطق باید تجهیز شوند. سازماندهی انجام و آموزش‌های لازم داده شده است. سازماندهی در زمینه پایش بو هم در حال انجام است.

وی ادامه داد: شهرداری برای پایش محیط زیست شهری بودجه در نظر خواهد گرفت و میزان آن رقم زیادی در قبال خرج‌هایی که در شهر انجام می‌شود، نیست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بودجه99 بو نامطبوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۳۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان

دریافت 30 MB کد خبر 6090437

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد