Web Analytics Made Easy - Statcounter

فراهانی در تذکر به شهردار تهران بر لزوم مرمت، معرفی و تسهیل بازدید شهروندان از مدرسه تاریخی دارالفنون تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «مجید فراهانی» در جلسه علنی شورای شهر تهران با گرامیداشت 20 دی سالروز شهادت معمار و آغازگر مسیر توسعه ایران میرزا تقی خان فراهانی (امیرکبیر) و سالروز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، امیرکبیر معاصر افزود: در جامعه ما به دلیل غفلت دستگاه های مسئول چهره های تاثیرگذار و تاریخ ساز کمتر مورد توجه قرار گرفته است و در این بین بناهای تاریخی که وجودشان در مسیر کشور تاثیرگذار بوده، مهجورتر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم مرمت، معرفی و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از دارالفنون گفت: بیشتر شهروندان از بازدید دارالفنون این میراث گرانبها، ارزشمند و اثرگذار امیرکبیر غافل هستند و خاطره ای از آن نداریم چرا که از این بنا بازدید نکرده ایم.

 

فراهانی گفت: یادگارهای بر جای مانده از امیرکبیر شامل مدرسه دارالفنون و دفتر کارش است که به جای آنکه در اختیار وزارت میراث فرهنگی قرار بگیرد، یکی از بناها در اختیار وزارت آموزش و پرورش و دیگری در اختیار پلیس است که از آن به عنوان دفتر و محل استقرار پلیس در بازار استفاده می شود.

 

وی با بیان اینکه جامعه به توجه به آثار تاریخی بر جای مانده از امیرکبیر نیاز دارد، گفت: مرمت، نگهداری و بهره برداری از این آثار با ایجاد زمینه بازدید گردشگران کمترین کاری است که برای این بناهای تاریخی می توان انجام داد.

 

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: شهرداری تهران باید مرمت، معرفی و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از مدرسه تاریخی دارالفنون و دفتر کار امیرکبیر را در دستور کار خود قرار دهد.

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی مسجد سردار شهید قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی انتقام شهادت سردار سلیمانی شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد مجید فراهانی شورای شهر تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است

عبدالحسین خسروپناه،  امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می توان به جرئت گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای توسعه بافت تاریخی بوشهر
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران