Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارن خانلری نماینده ارامنه شمال در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز-یکشنبه- با تسلیت حوادث اخیر به خانواده جانباختگان گفت:  آمریکا با ترور ناجوانمردانه شهید سپهبد قاسم سلیمانی برای تحقق آمال راهبردی خود و رژیم صهیونیستی که  تخریب روند صلح در منطقه و تضعیف محور مقاومت یعنی تنها نیروی واقعی در عرصه مبارزه با جرثومه تروریسم و طاعون افراطی‌گری است، تلاش می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سردار حاج قاسم سلیمانی با حیات پر برکت و منش بی بدیل خود امنیت و صلح را برای تمامی ملل منطقه اعم از شیعه و سنی، ارمنی و آشوری و علوی و ایزدی تامین و آنان را حول محور مقاومت هم داستان کرده است، ادامه داد:  ایشان با شهادت پر افتخار خود نیز برکت تحکیم و تعمیق انسجام ملی را برای ملت بزرگ ایران به ارمغان آورد، ‌ خداوند آدمیان بزرگ را این چنین می‌آفریند که حتی پس از مرگ نیز برای زندگان منشاء خیر باشند. خانلری گفت: ای کاش خداوند ذره‌ای قدرت قضاوت و بینایی جهت رویت حقایق و نیز هوشمندی برای تحلیل وقایع به دشمنان کشورمان اعطا می‌کرد تا شاید آنها دریابند که از هر قطره خون آن سردار شهید هزاران رهرو جان بر کف برای پیمایش مشی قهرمانانه‌اش تکوین یافته‌اند.

نماینده ارامنه شمال افزود:  اگر آمریکا پس از این جنایت ننگین با واکنش‌های متناسب مواجه نشود، بی گمان نوع جدیدی از قلدری نظامی و تروریسم دولتی در مناسبات بین المللی باب خواهد شد که حق تعیین سرنوشت ملت‌ها و اصل همزیستی مسالمت آمیز کشورها را نشانه خواهد رفت؛ از این دیدگاه اقدام مقتدرانه حماسه ‌آفرینان سپاه پاسداران در حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا واقع در عین الاسد حایز اهمیت راهبردی فراوان می‌باشد.

وی ادامه داد: از دستگاه دیپلماسی کشورمان انتظار می‌رود تحت رهنمودهای خردمندانه رهبر فرزانه انقلاب و بر اساس حق مسلم و طبیعی دفاع از خود، کلیه تمهیدات لازم برای مجازات آمریکا برای ارتکاب به ترور شهید قاسم سلیمانی را فراهم سازد.

وی همچنین یکصد و پنجمین سالگرد رحلت ستارخان به عنوان سردر انقلاب مشروطه را تسلیت گفت و افزود: ایشان انسان آزاده‌ای بود که به همراه آزدمردانی چون آیت الله طباطبایی، آیت الله بهبهانی، باقارخان، یپرم خان ارمنی، جعفرقلی خان بختیاری، سپهدار اعظم گیلانی و دیگران علیه استبداد داخلی و استعمار انگلیس و روسیه تزاری شجاعانه قد علم کرده و نخستین بذرهای آزادی و مردمسالاری را در میهن عزیزما کاشتند.

وی با بیان اینکه جامعه ارامنه ایران بر اساس مفاهیم بنیادی قانون اساسی جمهوری اسلامی از حقوق گوناگونی از جمله آزادی انجام مناسک دینی، ‌ آزادی فرهنگی، اجتماعی و نیز سیاسی برخوردار است، ادامه داد:  همین حقوق بستری مناسب برای پویایی و بالندگی این جامعه و سایر جوامع اقلیت‌های دینی مهیا کرده است، اما جامعه ارامنه ایران مشکلاتی هم در زمینه‌های، ‌اقتصادی، حقوقی، فرهنگی و استخدامی دارد که برای حل و فصل آنها ما نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس با توسل به مجموعه راهکارهای حکومتی موجود در حال انجام وظایف قانونی خود هستیم.

خانلری تاکید کرد:  از تریبون خانه ملت به دشمنان کشورم گوشزد می‌کنم که ژست دایه دلسوزتر از مادر تحت لوای قطعنامه‌های کانادایی حقوق بشر نگیرند و اشک تمساحشان را برای کشورهای خود نگه دارند، ما جوامع اقلیت‌های دینی به هیچ وجه به چنین قطعنامه‌های مداخله جویانه‌ای نیاز نداریم و برای حل مشکلات خود همواره به مجاری تقنینی و سازوکارهای موجود در نظام جمهوری اسلامی ایران اعتقاد، اعتماد و امید راسخ داشته ایم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با قرائت بیت شعر "ما زنده بر آنیم که آرام نگیریم، موجیم که آسودگی ما عدم ماست" از صائب تبریزی گفت:   ما برای حفط این مرز پرگهر و صیانت از استقلال سیاسی کشور و پاسداری از ارزش‌های انقلابمان خون‌ها نثار کرده و خواهیم کرد؛ اعتقاد داریم که از منظر تمامیت سرزمینی، انسجام، توسعه و اقتدار ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچ آلترناتیوی ندارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کارن خانلری حقوق بشر آمریکایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی حقوق بشر آمریکایی مجلس شورای اسلامی حقوق بشر آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۹۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند

به گزارش جام جم آنلاین، از یکسو پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه قطعنامه‌ای را علیه کشورمان تصویب کرده که در آن، حمله پهپادی و موشکی بی‌سابقه ایران به اسرائیل در اوایل ماه جاری را محکوم کرده و خواستار اِعمال تحریم‌های بیشتر علیه نهادهای ایرانی شده است!

این قطعنامه هرچند الزام‌آور نیست اما به‌خوبی نشان می‌دهد کشورهای اروپایی می‌خواهند شکست خود را در جنگ‌هایی که به راه انداخته‌اند، از این طریق پنهان کنند.

این قطعنامه که با اکثریت آرا یعنی ۳۵۷ موافق و ۲۰ مخالف به تصویب رسیده، عملیات وعده صادق ایران به اسرائیل و همچنین حملات انجام شده توسط حزب‌الله لبنان و حوثی‌ها در یمن را قبل و حین این تهاجم محکوم می‌کند و نقش تهران در آنچه بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه از طریق «شبکه‌ای از عوامل غیردولتی» می‌خواند را مذمت می‌کند.

این اتهام‌زنی‌ها درحالیست که به اذعان صاحبنظران غربی، حمله ایران به اسرائیل، عملا نظم نوینی را در منطقه شکل داده که براساس آن، گروه‌های نقاومت در محور تحولات قرار می‌گیرند.

این قطعنامه که در جلسه نهایی پیش از انتخابات آتی اروپا به تصویب رسید، تکرار تقاضای قبلی برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی شناخته‌شده اتحادیه اروپا را در خود دارد و همچنین خواستار اضافه شدن کل حزب‌الله به این فهرست شده است.

اما این فقط اروپایی‌ها نیستند که شکست خود در برابر تهران را با سیاست تحریم می‌پوشانند. ایالات متحده نیز  تحریم‌های بیشتری را علیه ایران صادر کرده که فروش پهپادها و کالاهای ایرانی از جمله استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را هدف قرار می‌دهد.

همزمان، بریتانیا نیز شش نام جدید مربوط به افراد و سازمان‌های بخش دفاعی جمهوری اسلامی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

در بیانیه روز پنج شنبه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد جزئیات این تحریم‌های جدید آمده است: «ایالات متحده امروز تحریم‌هایی را علیه ۱۶ نهاد و ۸ فرد وضع می‌کند و همچنین پنج کشتی و یک هواپیما را به عنوان دارایی‌های مسدودشده شناسایی می‌کند که تجارت غیرقانونی و فروش هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) در حمایت از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و توسعه و تدارکات پهپاد رژیم را تسهیل کرده است.»

وزارت خارجه بریتانیا هم می‌گوید شش نفر را در ارتباط با تولید هواپیماهای بدون سرنشین ایران در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

کانادا هم همراه با دیگر بازندگان تحولات اخیر، به راهبرد تحریم علیه ایران پیوسته هرچند به گفته کارشناسان، حجم بالای تحریم‌های اعمالی علیه کشورمان در سالهای قبل، اقتصاد ایران را در برابر این استراتژی واکسینه کرده است.

نکته جالب اینجاست که همزمان با قطعنامه پارلمان اروپا و تحریم‌های آمریکا، بریتانیا و کانادا، نرخ دلار در کشورمان کاهش پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • دشمن دست به خطایی بزند نمونه دیگری از موشک‌ها و پهپادها به سمتشان شلیک خواهد شد
  • عصبانیت دشمن از درخشش بانوان باحجاب ایرانی در عرصه‌های مختلف
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند