Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@05:34:36 GMT

تلاش برای بهبود وضعیت برنج گیلان

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۸۹۶۸۵

تلاش برای بهبود وضعیت برنج گیلان

ایسنا/گیلان مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی گیلان گفت: تلاش داریم تا برنج استان وضعیت بهتری پیدا کند.

منشی زاده امروز در جلسه کشاورزی گیلان از تلاش برای بهبود وضعیت محصول برنج در استان خبر داد و گفت: برای به دست آوردن نتایج مطلوب و ارزشمند برای محصول برنج در سال‌جاری بر اساس سیاست‌ها و رسالت سازمانی، نیازمند همکاری و هماهنگی همه بخش‌های تحقیقاتی، اجرایی، ترویجی و حمایتی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این همکاری و هماهنگی باید در قالب یک برنامه عملیاتی تهیه و تدوین شود، افزود: یافته‌های تحقیقاتی که توسط محققین موسسه تحقیقات برنج طی سالیان متمادی به ‌دست‌آمده برای انتقال به مروجین و بهره‌برداران در جهت افزایش عملکرد یا کاهش هزینه‌های تولید باید در قالب برنامه سالانه پیش‌بینی و اجرایی شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی گیلان تصریح کرد: همچنین سیاست‌ها و رسالت سازمانی که در بخش زراعت برنج مشخص شود از نظر رعایت اصول فنی و اعمال مدیریت بهینه نهاده‌های کشاورزی (آب، کود و سموم شیمیایی، ماشین‌آلات) و نیز تولید محصول گواهی‌شده (سالم) باید در قالب برنامه فوق مدنظر قرار گیرد.

منشی زاده خاطرنشان کرد: سایر موضوعات مرتبط با زراعت برنج از جمله مسائل مربوط به بیمه کشاورزی و حمایت‌های لازم توسط ترجمان‌های مرتبط شامل بانک کشاورزی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، سازمان آب، اداره کل هواشناسی و ... باید برنامه‌ها و سیاست‌ها جهت بهبود وضعیت کشت و کار برنج در تمام مراحل و همچنین مسائل مربوط به پس از برداشت برنج از جمله صنایع تبدیلی و تکمیلی (شالی‌کوبی‌ها) را اعلام کنند.

وی گفت: این موارد در قالب برنامه یک‌ساله تهیه و تدوین شود و بر اساس این برنامه هر کدام از بخش‌ها وظایف خود را انجام داده تا به هدف نهایی که همان بهبود وضعیت محصول برنج در استان است، دست پیدا کنیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۸۹۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت

مهدی نقدی، فرماندار شفت همزمان با آغاز کشت برنج در شالیزار‌های این شهرستان از ۲ مجموعه بانک نشاء گلخانه‌ای و سنتی در روستای لَختَکی بازدید کرد.

او با بیان اینکه شهرستان شفت دارای ۷ بانک نشاء برنج است، گفت: در نظر داریم در آینده نزدیک با حمایت آن را به سقف ۱۰ واحد برسانیم.

فرماندار شفت تصریح کرد: حدود ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان به صورت مکانیزه نشا می‌شوند و همچنین بیش از ۱۱۰ دستگاه نشاکار در فصل کشت برنج در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

محمدرضا یوسف نژاد، مدیر جهاد کشاورزی شفت هم در این بازدید حمایت و ترغیب کشاورزان به ایجاد بانک نشاء برنج را از مهمترین برنامه‌های این اداره اعلام کرد.

به گفته او، کشت مکانیزه برنج ضمن اینکه از لحاظ هزینه‌ای مقرون به صرفه است باعث بالا رفتن میزان تولید نیز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شفت افزود: کاهش سختی کار، صرفه جویی در وقت و انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش محصول، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید و تهیه نشاء سالم و عاری از افت و بیماری از مهمترین مزایای کشت مکانیزه برنج است.

شهرستان شفت در ۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • برآورد سطح زیرکشت برنج با داده‌های فضایی برای نخستین بار
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟