Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@13:45:31 GMT

واحدهای بدون مجوز بلای جان اصناف زنجان

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۰۲۸۶

واحدهای بدون مجوز بلای جان اصناف زنجان

رئیس اتاق اصناف استان زنجان از فعالیت 3 هزار واحد صنفی غیرمجاز در زنجان خبر داد و گفت: ساماندهی واحدها به صورت مستمر انجام می‌شود اما بازهم واحد صنفی غیرمجاز داریم.

سید محمود موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: شناسایی و جمع‌آوری واحدهای تولیدی بدون پروانه، مهم‌ترین برنامه پیش‌روی اتحادیه است چرا که این واحدها فعالیت واحدهای پروانه دار را نیز به مخاطره انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه مشکلات اشتغال در بخش‌های دیگر منجر به گسیل افراد به بخش اصناف شده است، اضافه کرد: از همین رو ماهانه شاهد افزایش اصناف بدون پروانه هستیم.

وی با اشاره به اینکه اصناف بدون پروانه در واقع افرادی هستند که بدون تبعیت از قانون وارد بازار کسب و کار شده‌اند، بازاری که جدای از آسیب‌های احتمالی که به همکاران هم صنف‌ خود می‌زنند می‌توانند برای مصرف‌کننده هم مخاطراتی به همراه داشته باشند، گفت: در واقع بیشترین تخلفات نیز از سوی اصناف بدون پروانه رخ می‌دهد، چرا که نظارتی بر کار آنها نیست.

موسوی با اشاره به اینکه هم اکنون 23 هزار واحد صنفی در قالب 51 اتحادیه در شهر زنجان فعال است، اضافه کرد: هرچند نمی‌توان آمار دقیقی از اصناف بدون پروانه اعلام کرد، چرا که مرتب در حال تغییر است، اما آخرین آمارهای حدودی نشان می‌دهد که 3 هزار واحد بدون پروانه در زنجان فعال است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از واحدهای صنفی غیرمجاز فقط در برهه خاصی از سال و یا یک برهه زمانی مشخص فعالیت می‌کنند، گفت: در واقع فعالیت این واحدها موقتی بوده و برای سود گذرا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش از این شاهد فعالیت اصناف بدون پروانه در بخش املاک بودیم، گفت: از آغاز امسال تا حدود زیادی این واحدها ساماندهی و حتی پلمب شده است و البته این کار همچنان ادامه دارد.

موسوی به بیشترین و معمول‌ترین تخلفات اصناف نیز اشاره کرد و افزود: گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور و نصب اتیکت از جمله تخلفاتی است که اصناف مرتکب می‌شوند که برای آنها پرونده تعزیراتی تشکیل می‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان همچنین به آخرین وضعیت ساماندهی اصناف نیز اشاره کرد و گفت: در راستای ساماندهی اصناف، صنوفی که همگن بودند ادغام شدند که البته برخی اصناف هم به علت عدم معرفی کاندیدا در زمان انتخابات با اتحادیه مشابه ادغام شدند.

انتهای پیام/73005/ق30

منبع: فارس

کلیدواژه: قیمت تخلفات پوشاک بازار سید محمود موسوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۰۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند

بهزاد کردلو رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: سه هزار و ۶۹۰ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای بهزیستی و کمیته امداد استان در شهرستان زنجان سکونت دارند.

وی اضافه کرد:هم اکنون ۶۱۷ نفر از متقاضیان در مرحله تایید نهایی هستند که از این تعداد ۴۹۹ نفر هم افتتاح حساب کرده اند.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: درخواست ۲ هزار و ۸۳۱ نفر از متقاضیان تحت پوشش نهادهای حمایتی طرح نهضت ملی مسکن به دلیل احراز نشدن شرایط آنها رد شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی استان برای خانه دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مدیریت و برنامه ریزی لازم را دارد و برای اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن بسیار جدی است.

وی با بیان اینکه استان زنجان برای چهار سال ساخت ۶۸ هزار واحد مسکونی را در دستور کار دارد، خاطر نشان کرد: برش استانی در نهضت ملی مسکن در بخش حمایتی ۲۷ هزار واحد، خود مالکی ۱۲ هزار واحد و در بافت فرسوده ۹ هزار واحد است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • بدمستی در برابر مست عشق