Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیلان - مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش‌بینی می‌شود، امسال ۱۷۵ هزار تن مرکبات برداشت شود.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،منوچهر پارسافر با بیان اینکه باغداران گیلانی تاکنون ۱۲۲ هزار تن مرکبات معادل ۷۰ درصد محصول باغ هایشان را برداشت کردند، گفت: ارزش این مقدار مرکبات ۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارسافر ادامه داد: پیش بینی می شود، باغداران گیلانی تا پایان فصل برداشت در اواخر دی ماه ۱۷۵ هزار تن مرکبات به ارزش ۳۵۰۰ میلیارد ریال برداشت کنند.

وی گفت: ۹۰ درصد محصول مرکبات استان شامل پرتقال محلی، خونی و تامسون، پنج درصد نارنگی و پنج درصد گریپ فروت، دارابی، بالنگ و نارنج است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه بیشترین باغ‌های مرکبات گیلان در شهرستان‌های رودسر، املش و لنگرود قرار دارد، تصریح کرد: دو واحد فرآوری مرکبات در شهرستان رودسر فعال است.

وی خاطرنشان کرد: گیلان با ۱۱ هزار و ۱۴۰ هکتار باغ مرکبات، ۲۶ هزار باغدار و تولید چهار درصد مرکبات کشور، پنجمین استان تولید کننده مرکبات است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گیلان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد

ایسنا/مازندران سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات و کیوی از مبدأ استان به خارج از کشور صادر شد.

بابک مؤمنی امروز در گفت‌و با خبرنگاران از صادرات مرکبات و کیوی از مبدأ استان مازندران خبر داد و افزود: امسال ۷۶ هزار و ۵۷۷ تن پرتقال در قالب ۳ هزار و ۶۳۴ محموله و ۲۵ هزار و ۱۲۱ تن نارنگی در قالب هزار و ۳۱۹ محموله از مبدأ مازندران صادر شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۰۱ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات در قالب ۴ هزار و ۹۵۳ محموله از استان صادرات داشتیم، گفت: ۲۴ هزار و ۲۰ تن کیوی نیز در قالب یک هزار و ۵۵ محموله صادرات انجام شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات ۱۰ هزار و ۲۵۶ تن کیوی با ۴۲۵ محموله طی سال گذشته از مازندران به کشور هند خبر داد.

مؤمنی با اشاره به اینکه سال قبل ۴۸ هزار و ۹۱۲ تن با ۲ هزار و ۴۵۱ محموله پرتقال از استان مازتدران صادرات انجام شد، ادامه داد: در این مدت ۱۳ هزار و ۲۸۷ تن نارنگی با ۷۳۵ محموله صادر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی