Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از دانشجویان قرارگاه شهید احمدی روشن، امروز در میزگرد خبرگزاری فارس استان ایلام شرکت کردند که در این میزگرد مهمترین مشکلات تولیدکنندگان در ایلام مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز جمعی از دانشجویان قرارگاه شهید احمدی روشن و تولید کنندگان جوان در استان ایلام، در میزگرد خبرگزاری فارس که با عنوان «مشکلات اقتصادی استان ایلام» برگزار شد، شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی لطفی نیا دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن و یکی از تولید کنندگان لبنیات در این میزگرد، گفت: استان ایلام در زمینه تولید و اشتغال ظرفیت‌های مناسبی دارد، اما عدم حمایت مسوولین از تولیدکنندگان باعث شده که سرمایه گذار و تولید کننده ایلامی توان کار کردن در استان را نداشته باشد.

وی به شرایط سخت بانک‌ها نسبت ارائه تسهیلات به تولیدی‌ها اشاره کرد و افزود: بانک‌ها عامل اصلی تعطیلی کارخانه‌ها هستند، بانک‌ها نسبت به تامین اعتبار خیلی سخت گیری می‌کنند، اگر تسهیلاتی نیز ارائه شود، سودش زیاد است، دوران تنفس بسیار کم بانک‌ها برای باز پس دادن وام نیز یکی از معضلات پی روی تولیدی هاست.

دبیر قرارگاه دانشجویی شهید احمدی روشن، تصریح کرد: وضعیت منتج بازار در داخل کشور منجر به تعطیلی واحدهای زیادی شده است، این موضوع بی تاثیر نیست؛ اما یکی از مهمترین علل ورشکستگی تولیدی‌ها نیز شرایط سخت بانک‌ها و مسوولین برای ارائه تسهیلات است.

عدم آگاهی و دانش کشاورزان زنگ خطری برای زمین‌های کشاورزی 

میلاد احمدیان عضو قرارگاه شهید احمدی روشن نیز در ادامه به عدم آگاهی برخی کشاورزان در زمینه استفاده از زمین‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: استان ایلام زمینه کشاوری فراوانی دارد و استفاده بهینه از این زمین‌های کشاورزی می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال، سبب تولید انبوه نیز شود.

وی افزود: برخی کشاورزان به علت عدم آگاهی و تخصص، نمی‌دانند که چه محصولی برای زمینشان مناسب‌تر است، و اصلا نمی‌دانند محصولی را که در حال کشت آن هستند را چگونه باید بکارند که پربار تر شود. عدم اطلاع از این موضوعات مهم منجر به کاهش انگیزه در کشاورزان و در نهایت ناامیدی از کار کردن می‌شود.

این کارشناس کشاورزی، ادامه داد: برگزاری کلاس های آموزشی برای کشاورزان با هدف آموزش صحیح کشاورزی می‌تواند گام مثبت و موثری را در اقتصاد کشور بردارد؛ سر خط اصلی این موضوع نیز برنامه‌های سنجیده مسوولین است.

اصلی ترین مشکل تولید کننده‌ها 

رضا طولابی دبیر کارگروه اشتغال قرارگاه دانشجویی شهید احمدی روشن با اشاره به اصلی ترین مشکلات پیش روی تولید کنندگان، یعنی نقدینگی، گفت: موضوع سرمایه در گردش در حال حاضر اصلی ترین و مهمترین مشکل تولید کنندگان است و برای برون رفت آن بایستی دولت دوره تنفس وامها را افزایش دهد.

دبیر کارگروه اشتغال قرارگاه دانشجویی شهید احمدی روشن انگیزه، تخصص و تبحر را شرط لازم موفقیت یک تولیدکننده عنوان کرد و ادامه داد: یک تولید کننده قبل از شروع کار بایستی تخصص و آموزش را در حیطه کاری خود به خوبی دید باشد، اطلاعات مربوطه می‌تواند به تولید کننده و موفقیت شرکت و دوام آن کمک شایانی کند.

این تولید کننده موفق لوازم بهداشتی تصریح کرد: کارخانه  بنده با اینکه بزرگترین کارخانه غرب در زمینه تولیدات محصولات سلولوزی است و تاکنون برای 22 نفر اشتغال زایی ایجاد کرده، اما اگر سرمایه در گردش کافی برای آن نباشد صراحتابا مشکل جدی مواجه خواهد شد. اگر توان مالی خودم برای اداره کردن کارخانه نبود یقینا ورشکست می‌شدیم چرا که مسوولین حمایتی صورت نمی‌دهند.

 ایلام از لحاظ منابع یک استان بکر و دست نخورده است 

عباس قرالی وند یکی دیگر از اعضای قرارگاه دانشجوی شهید احمدی روشن در این میزگرد گفت: تولید کننده و دانشجوی کارآموز بایستی با برنامه ریزی منسجم بتواند طرح پیشنهادی خود را بدون هیچ مشکلی به هر ارگانی ارائه دهد، ما باید از خودمان شروع کنیم و چنان قدرتی در ارائه اثر خود داشته باشیم که راه‌های بهانه گیری را برای مسوولین ببندد.

وی یکی از اهداف قرارگاه را استفاده از توانمندی دانشجویان در جهت حل مشکلات دانست و افزود: افزایش روحیه خود باوری در دانشجویان و داشتن دانش کافی در خصوص ایده تولیدی خود می تواند آنها را در مسیر رشد و بالندگی قرار دهد.

این عضو قرارگاه شهید احمدی روشن یادآور شد: استان ایلام از لحاظ توانایی و تولید یک استان بکر و دست نخورده است و بایستی همه با همکاری هم بتوانیم جهت پیشرفت ایلام و افزایش چرخه‌های تولید گام برداریم.

عدم اعتماد متقابل، خط قرمز تولید کننده و مسولین 

شیلا مراد خانی دیگر عضو این قرارگاه نیز گفت: متاسفانه یک تولید کننده برای ادامه مسیر با سنگ‌اندازی مسوولین مواجه می‌شود.

وی افزود: گاهی اوقات یک دانشجوی ترم 7 برای ایده‌هایی که در سر دارد می‌خواهد اقدامی را برای تحقق آنها صورت دهد، ولی بروکراسی سخت اداری و کاغذبازی‌ها مانع می‌شود به رویاهایش دست پیدا کند.

90 درصد تعاونی‌ها بخاطر مشکل مالی ورشکست شده‌اند 

این دانشجوی ایلامی ادامه داد: بانک‌ها بایستی با سود کم بهره هم برای تعاونی‌ها و هم تولید کننده‌ها زمینه فعالیت را باز کنند تا این گونه تولید کنندگان دیگر وارد بازار کار شوند و بازار رقابت فضای تولید را بهبود بخشد.

انتهای پیام/970813

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید ایلام دانشجویان تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست و این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود.

اسماعیلی گفت: در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در برخی مناطق کم برخوردار محدود است، این موضوعات به طور جدی پیگیری می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد اقداماتی را انجام دهیم. در مناطق محروم کشور نیز در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • سه راهه ورودی شهرعالیشهر به زودی روشن می‌شود
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی