Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،نظری معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران از فعالیت ۳۱ پژوهش‌سرای فعال در استان خبر داد و گفت: برخی پژوهش‌سراها، به‌عنوان قطب‌های موضوعی مانند نانو، زیست فناوری، سلول‌های بنیادی و یا کدنویسی فعالیت می‌کنند.

او افزود: به‌عنوان نمونه در حوزه نانو ۵ پژوهش‌سرا، در حوزه زیست‌فناوری ۱۰ پژوهش‌سرا و مدرسه، در حوزه پلاسما یک پژوهش‌سرا با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تجهیز و مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران، فعالیت دانش‌آموزان در پژوهش‌سرا‌ها را هم‌راستا با سند تحول بنیادین و با هدف استفاده از موقعیت‌های یادگیری متنوع ارزیابی و گفت: پژوهش‌سرا‌ها تکمیل‌کننده چرخه یادگیری‌های مدرسه محسوب می‌شوند.

او افزود: در سال تحصیلی جاری تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۷۸ نفر در جشنواره‌های علمی و پژوهشی ثبت‌نام کرده‌اند و با توجه به تمدید مهلت ثبت‌نام تا پایان دی‌ماه، انتظار می‌رود این تعداد افزایش یابد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: در تعامل با اداره‌کل نوسازی استان دو طرف بر تجهیز و توجه ویژه به پژوهش‌سرا‌ها تاکید کردند همچنین مقرر شد با تشکیل شبکه آزمایشگاه‌های فعال در آموزش و پرورش استان برای فعال‌تر شدن پژوهش‌سرا‌ها و حضور پژوهشگران اقدام گردد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پژوهش سرا سلول های بنیادین سند تحول بنیادین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۱۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت گفت: این قبیل بازارچه‌ها برای دانش آموزان متوسطه اول برگزار می‌شود، تا با شغل‌های مختلف آشنا شوند و بتوانند رشته تحصیلی دُرُستی را پیش از ورود به مقطع متوسطه دوم انتخاب کنند.

احمد پورکاظمی افزود: در این بازارچه یک روزه ، که در ۲۰ غرفه در مدرسه دخترانه متوسطه اول آزادی رشت برگزار شد، صنایع دستی، غذا‌های محلی، نان‌های سنتی و انواع دسر که دانش آموزان با همکاری مادرانشان و اولیای مدرسه تهیه کرده بودند به نمایش و فروش درآمد.

دیگر خبرها

  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت