Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه عین‌الاسد پایگاه فرماندهی آمریکا برای سوریه و عراق بود، گفت: اگر سیلی نمی‌خوردند جنایات بیشتری مرتکب می‌شدند. ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، سردار رسول سنایی‌راد ‌در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی بزرگ زیست و بر این اساس باید بزرگ می‌رفت که اقدام آمریکایی‌ها سبب شد این شهادت با عظمت اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ترامپ براساس چندین فرضیه اشتباه اقدام به این حرکت تروریستی کرد و به شکل بزدلانه سردار سلیمانی را به شهادت رساند، در واقع ترامپ از حوادث آبان‌ ماه برداشت کرد که نظام در حالت سکوت قرار گرفته است لذا می‌تواند آنچه را که در عراق و سایر کشورها عملیاتی کرده را برای جمهوری اسلامی نیز اجرایی کند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه ترامپ گمان کرد که از میزان نفوذ اسلام در میان مردم کاسته شده است، افزود: ترامپ هیچ‌گاه تصور این واکنش جانانه از مردم ایران را نداشت.

سردار سنایی‌راد ادامه داد: تدبیر رهبر معظم انقلاب و استقبال باشکوه از پیکر شهید سلیمانی در عراق و ایران نشان داد که جمهو ری اسلامی ایران از چه عمق منطقه‌ای برخوردار است و اگر مردم کشور در عرصه‌های اقتصادی از عملکرد دولت گله‌مند‌ند اما همواره پای ارزش‌های نظام ایستادگی خواهند کرد.

وی افزود: پس از تشییع باشکوه سردار سلیمانی یکی از ژنرال‌های آمریکایی اذعان داشت که تماشای استقبال باشکوه مردم از پیکر شهید سلیمانی و تشییع پیکر او ترامپ را تا سر حد مرگ ترسانده است تا جایی که سبب عدم واکنش و کتمان آسیب‌های وارده به آن‌ها شده است.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تأکید کرد: در همان روز نخست پس از شهادت سردار جایگزین وی مشخص شد تا همگان بدانند که قطعاً همان رویه ادامه خواهد داشت و این اقدام واکنشی منطقی برای بازدارندگی و جلوگیری از تروریسم دولتی آمریکا بود زیرا آمریکایی‌ها براساس مفروضات غلط دست به جنایتی زدند و اگر سیلی نمی‌خوردند جنایات بیشتری مرتکب می‌شدند.

چرا مردم در تشییع پیکر حاج قاسم سنگ تمام گذاشتند؟ + فیلمژنرال بازنشسته آمریکایی: ترامپ از مراسم تشییع ژنرال سلیمانی تا سرحد مرگ ترسیدفرمانده سپاه استان سمنان: حضور مردم در ‌تشییع سپهبد سلیمانی حماسه‌ای جاودان و کم‌نظیر بود

سردار سنایی‌راد سپس با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اکراینی اظهار داشت: این سانحه خسارت بزرگی برای کشور و ملت ما محسوب می‎‌شود که سرداران شجاع ما با پذیرش مسئولیت این حادثه در جبران آن، ضمن تسلیت به مردم کشور و خوانده بازماندگان طلب مرگ کردند.

وی سپس با اشاره به سخنرانی فرمانده کل سپاه در صحن مجلس شورای اسلامی در تفسیر بروز این اشتباه بیان کرد: ایشان آرزو کردند که ای کاش یکی از سرنشینان این هواپیما بود، همچنان که سردار حاجی‌زاده قهرمانی که سیلی بزرگی به آمریکا و آسیب شدیدی به پایگاه آمریکایی وارد کرد نیز پس از  این حادثه در مقابل ملت ابراز شرمندگی کرد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه برخی خواهان مصادره این حادثه تلخ  هستند افزود: ضرر و آسیب اصلی حادثه سقوط هواپیما مربوط به کشور و ملت ما می‌باشد اما برخی از این اشتباه برای جبران تحقیر آمریکا پس از خوردن سیلی بزرگ از رزمندگان اسلام استفاده می‌کنند.

سردار سنایی‌راد با تأکید بر اینکه این حادثه تلخ نتیجه ماجراجویی آمریکایی‌ها بود تصریح کرد: این اشتباه در شرایطی اتفاق افتاد که تنش و بحران از سوی آمریکا بر ما تحمیل شده بود که در نهایت به صورت سهوی به وقوع پیوست و منجر به وقوع چنین حادثه‌ای شد.

وی ادامه داد: در همان ابتدا خبر وقوع حادثه به مقامات ذیربط داده شد اما بررسی آن طول کشید و در واقع این اتفاق در حاشیه آن سیلی بزرگی بود که به آمریکا زده شد اما این اشتباه حلاوت این سیلی را کم کرد.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه در حادثه سقوط هواپیما قصد پنهانکاری وجود نداشته است اظهار داشت: از ابتدای ماجرا تمامی گروه‌های داخلی و خارجی حق دسترسی به حادثه و لاشه هواپیما را داشتند اما ابهاماتی وجود داشت که باید بررسی‌های یبشتری صورت می‌گرفت.

سردار سنایی‌راد با اشاره به اینکه این اتفاق ناگوار حاصل تنشی بود که بر کشور وارد شده بود افزود: ما شرمنده خانواده‌های جانباختگان این حادثه هستیم اما نباید فراموش کرد که این حادثه در شرایطی اتفاق افتاد که تنش و فشاری از سوی آمریکایی‌ها بر ما تحمیل شده بود.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا همچنین با اشاره به تشویش اذهان عمومی توسط سفیر انگلیس گفت: در اتفاقات تلخ چند شب پیش مشخص شد که سفیر انگلیس هدایتگر ماجرا بوده و جوانان هیجانی و احساساتی نیز در این راه برای تأمین خوراک خبری رسانه‌های بیگانه به میدان کشیده شدند.

سردار سنایی‌راد با تأکید بر اینکه پایگاه عین‌الاسد در ماجرای تروریستی اخیر مورد استفاده قرار گرفته بود بیان کرد: پایگاه عین‌الاسد اتاق فرماندهی و کنترل آمریکا برای سوریه و عراق بود و با چندین دستگاه هلی‌کوپتر و پهپاد جزو پایگاه‌های مهم محسوب می‌شد که پس از اشغال عراق، رؤسای‌جمهور آمریکا از این پایگاه برای سفر به عراق استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: تصور آمریکا این بود که اگر رأس مقاومت که شهید سلیمانی است را از بین ببرد می‌تواند بر منطقه حکومت کنند، البته این ضربه بزرگ به آن‌ها نشان داد که نظام جمهوری اسلامی در شرایط اقتدار قرار دارد و مردم بزرگ ایران همگی راه شهید سلیمانی را تأیید می‌کنند.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا گفت: به پایین کشیدن پرچم حکومت وحشی داعش به دست سردار مقاومت شهید سلیمانی اتفاق افتاد و این سردار بزرگ و مردمی افتخار ابتکار در تشکیل لشگریانی از فاطمیون، زینبیون، حیدریون، حسینیون و انصارالله در یمن را دارد.

سردار سنایی‌راد در پایان با بیان اینکه قهرمان مبارزه با تروریسم وحشی تکفیری با تروریسم دولتی امریکا ترور شد خاطرنشان کرد: در پی این اتفاق آمریکا در بیانیه‌ای با وقاحت مسئولیت این جنایت بزرگ را برعهده گرفت، لذا باعث شد که غرور ملی ایرانیان جریحه‌دار شده و اتحاد و انسجامی از جنس انقلاب 57 شکل بگیرد.

انتهای پیام/‌220/ش

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۴۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند

مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در کتاب سلیمانی عزیز ۲، به خاطره جالبی از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت ۵ و سکانس‌های مربوط به داعش اشاره دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احسان محمدحسنی، مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در کتاب سلیمانی عزیز ۲، به خاطره جالبی از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت ۵ و سکانس‌های مربوط به داعش اشاره دارد.

سیروس مقدم کارگردان این سریال نیز خاطراتی از ساخت این قسمت‌ها دارد. این روزها که پخش این سریال پرمخاطب در شبکه ای فیلم به قسمت‌های حساس حضور خانواده نقی معمولی و همراهانش در سوریه و درگیری با داعش رسیده، همشهری آنلاین مروری بر این خاطرات داشته است

سردار سلیمانی هماهنگ کرد تا عوامل فیلم با اسیران داعشی صحبت کنند

در کتاب سلیمانی عزیز ۲ به نقل از مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج می‌خوانیم:

«وقتی قرار شد پایتخت ۵ ساخته شود، تیم را بردیم دیدار حاج قاسم؛ حاجی خیلی کمک کرد تا بچه‌ها با فضای سوریه و مدافعین حرم آشنا بشوند؛ حتی هماهنگ کرد با یکی دوتا اسیر داعشی صحبت کنند و فیلم‌نامه که نهایی شد، یک روز صبحانه مهمان حاج قاسم شدیم؛ همین که فهمید آخر سریال قرار است بابا پنجعلی شهید شود و در کربلا یا مشهد خاکش کنند، گفت: «فیلم‌نامه رو عوض کنید، همه این خانواده باید صحیح و سالم برگردند ایران.»

کارگردان و نویسنده با تعجب نگاهی کردند و گفتند: «نمیشه! ما می‌خوایم قصه این‌طور تموم بشه.» حاجی وقتی دید قبول نمی‌کنند، غیرتمند گفت: «مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به دست داعش شهید بشه!»

نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود

سیروس مقدم کارگردان این سریال نیز در خصوص این سری از مجموعه پایتخت در گفت‌وگویی گفته است: «پرمخاطبترین فصل سریال پایتخت (فصل پنجم) را تولید کردیم که حملات زیادی هم به آن شد؛ این سریال با توصیه حاج قاسم سلیمانی ساخته شد. نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود و فقط یک نگرانی داشتند که انتهای قصه چه می‌شود که ما گفتیم خانواده نقی با رشادت و جانفشانی خودشان را از مهلکه جنگ نجات می‌دهند و در نهایت یک بالگرد سوری این خانواده را از مخصمه نجات می‌دهد.
سازمان اوج همفکر و ناظر بر کار بود و قسمت به قسمت فیلمنامه، هم به اوج و هم تلویزیون داده می‌شد و کاملاً هماهنگ بودیم… یک صبح زود خدمت‌شان (سردار سلیمانی) رسیدیم، زیرا می‌خواستند سرشان خلوت‌تر باشد و مفصل صحبت کنند. من از فحوای کلامشان متوجه شدم پایتخت‌های دیگر را هم دیده‌اند. ایشان نظراتی داشتند که بحق هم درست بود. ضمن این‌که به ما مشاورانی برای کار معرفی کردند و فقط نگران فینال قصه بودند که قهرمانان نجات پیدا کنند؛ بارها من و محسن تنابنده جلسات مفصلی با رده‌های بالای عملیات سوریه داشتیم و پای خاطرات آن‌ها نشستیم و نوشتیم، حتی خودم یک بار پیش سردار سلیمانی رفتم و راجع به پایتخت و داعش صحبت کردیم…»

این کارگردان همچنین عنوان کرده است: «حضرت آقا در صحبت‌هایشان تاکید کردند به رئیس وقت سازمان صدا و سیما سفارش کرده‌اند نمونه سریال‌هایی مثل پایتخت ساخته شود که روایتگر یک خانواده متدین، ایرانی و بافرهنگ است و گفته بودند، چرا از این سریال‌ها کم ساخته می‌شود؟ من حرف آقا را به عوامل رساندم و خیلی خوشحال شدیم که ایشان حتی حرف‌های نهفته در سریال را کشف کرده‌اند و تاکید داشتند در پایتخت ۲ خیلی خوب به حق‌الناس پرداخته‌ایم. شنیدن این حرف‌ها خیلی حالمان را خوب کرد.»

کد خبر 749660

دیگر خبرها

  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت