Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی اختراع دانشجوی ساوجی با عنوان آجر ضد موج به عنوان طرح برگزیده جشنواره ملی نوآوری ساخت ساز انتخاب شد.

برای اولین بار در ایران شبنم کیکاوس دانشجوی کارشناسی ارشد رشته معماری انرژی موسسه آموزش عالی انرژی ساوه توانست آجر ضد موج بسازد و این اختراع در لیست طرح‌های برگزیده جشنواره ملی نوآوری ساخت و ساز اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جشنواره بیش از ۴۰۰ طرح جذب شد که از میان آنها ۶۸ طرح منتخب در حوزه مدیریت، IOT، آزاد، بهینه‌سازی فضا و مصالح در جشنواره شرکت داده شدند و نهایتا از هر حوزه سه تیم به عنوان طرح برتر انتخاب شدند که شبنم کیکاوس دانشجوی این دانشگاه و دکتر رضا پیمانفر استاد راهنمای او جزو برگزیدگان حوزه آزاد شدند و رتبه ۲ را به خود اختصاص دادند.

شبنم کیکاوس پیشتر در گفتگو با ایسنا، با تشریح اختراع خود در حوزه معماری و انرژی گفته بود: پوشش آجر توسط یک پلیمر رسانا به روش پلیمریزاسیون باعث افزایش خواص جذب و انعکاس امواج مضر الکترومغناطیس در ناحیه ریزموج و انعکاس این امواج در ناحیه فروسرخ می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این خاصیت منجر به تصفیه محیط زیست از این امواج مضر می‌شود، اظهار کرده بود: این ساختار در ساختمان به عنوان سپری مانع از ورود و آسیب این امواج به ساکنین ساختمان خواهد شد. از طرفی انعکاس امواج در ناحیه فروسرخ، این ساختار را به عنوان نسل جدیدی از مصالح ساختمانی در مناطق گرمسیری برای افزایش صرفه جویی انرژی معرفی می‌کند. این آجر یک کامپوزیت دو رویکرده است که باعث بهبود صرفه جویی انرژی در ساختمان و تصفیه امواج مضر محیط زیست و مانع از ورود اشعه‌های مضر به داخل ساختمان می­شود.

همچنین رضا پیمانفر استاد راهنمای این مخترع جوان نیز گفته بود: در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرکت دانشگاهها به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم که دانشگاههای دانش بنیان محور و اقتصاد محور هستند، رویکرد تولید محصول در جوامع دانشگاهی به یک اولویت تبدیل شده است. به جرات می‌توان گفت هنوز دانش تولید این محصول در سطح بین المللی  وجود ندارد و در صورت تولید انبوه بستر صادرات آن فراهم شده و وارد رقابت جهانی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اختراعات استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید

امارات متحده عربی به‌زودی مناقصه‌ای را برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید راه‌اندازی خواهد کرد که تعداد رآکتورهای هسته‌ای در این کشور کوچک خلیج‌فارس را ۲ برابر خواهد کرد.   به گزارش ایسنا، امارات متحده عربی، شریک امنیتی ایالات متحده، اولین کشور عربی بود که نیروگاه هسته‌ای را با افتتاح نیروگاه «براکه» ساخت کره جنوبی در ابوظبی در سال ۲۰۲۱ آغاز کرد.   به نقل از رویترز، منابع آگاه که نامشان فاش نشده است، عنوان کردند امارات متحده عربی قصد دارد امسال مناقصه‌ای را برای ساخت چهار رآکتور جدید در ماه‌های آینده راه‌اندازی کند.   این منابع گفتند امارات می‌خواهد مناقصه برگزار کند و ساخت‌وساز را در اوایل امسال آغاز کند تا نیروگاه جدید تا سال ۲۰۳۲ برای رفع نیازهای انرژی پیش‌بینی‌شده به بهره‌برداری برسد.   مناقصه برای همه پیشنهاددهندگان بالقوه از جمله شرکت‌های آمریکایی، چینی و روسی آزاد خواهد بود.   سازمان فدرال نظارت هسته‌ای این کشور در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌ریزی برای ایجاد دومین نیروگاه هسته‌ای گفت که آماده است در صورت تصمیم دولت برای ساخت نیروگاه‌های جدید، مجوزها و مقررات لازم را بررسی و صادر کند.   امارات متحده عربی که در سال ۲۰۰۹ توافقنامه همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای را با آمریکا امضا کرد، می‌گوید برنامه هسته‌ای این کشور صلح‌آمیز است و هدف آن تنها تولید انرژی برای کاهش وابستگی به نفت است.   امارات یکی از کشورهایی بود که در اجلاس آب و هوای COP ۲۸ که در اواخر سال گذشته در دبی برگزار شد، توافق نامه‌ای را امضا کرد تا تولید انرژی هسته‌ای جهان را طی چهار دهه آینده سه برابر کند.   در دیگر نقاط خاورمیانه، مصر درحال‌توسعه اولین نیروگاه هسته‌ای خود است که توسط روسیه ساخته شده است. عربستان سعودی قصد دارد برنامه هسته‌ای غیرنظامی داشته باشد، اما تاکنون از امضای توافقنامه همکاری با ایالات متحده که مانع از غنی‌سازی اورانیوم این کشور خلیج‌فارس می‌شود، خودداری کرده است.   ساخت چهارمین راکتور نیروگاه براکه از نوع APR-۱۴۰۰ با طراحی کره‌ای در ژوئیه ۲۰۱۵، سه سال پس از شروع کار بر روی اولین راکتور براکه آغاز شد. سه راکتور اول اکنون به طور کامل تحت نظارت FANR فعال هستند.   نیروگاه هسته‌ای براکه که توسط کره جنوبی ساخته شده و در ابوظبی در ساحل به سمت عربستان سعودی و قطر قرار دارد، انتظار می‌رود یک چهارم برق مورد نیاز این کشور را تامین کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • میزگرد تخصصی مهر گیلان برگزیده جشنواره در مسیر انتخاب شد
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف