Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:58:25 GMT

کشت مواد مخدر در افغانستان ۵۰ برابر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۹۵۹۹۲

کشت مواد مخدر در افغانستان ۵۰ برابر شد

سردار سرتیپ قاسم رضایی روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: مشکل عمده در شرق کشور، مواد مخدر است و سال ۲۰۱۹ کشور افغانستان طبق اعلام سازمان ملل متحد بیش از ۹ هزار تن تولید مواد مخدر داشته است.

وی اظهار داشت: در ۹ ماه سال جاری ۷۶ تن کشفیات مواد مخدر در بخش مرزبانی بوده که نسبت به سال گذشته افزایش ۵۷ درصدی دارد و افغانستان در این زمینه با ما همکاری داشته اما بخشی از ورود مواد مخدر از طرف کشور پاکستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس در بحث شرارت و مواد مخدر نقش دارند و اسیر فتنه‌های استکباری شده‌اند.

وی بیان کرد: مرزبان باید مرزبانی کند و مسائلی مثل مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا فشار مضاعفی بر مرزبانی وارد کرده چون قوانین در کشور ما در برخی حوزه‌ها کمی نقص دارد.

سردار رضایی گفت: مشکلات مربوط به نقص قانون را منعکس کرده‌ایم و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تیم‌هایی را فرستاده‌اند و طرحی تنظیم شده و به تصویت مجلس رسیده است اما هنوز مشکلات مرزبانان کاهش نیافته است.

وی افزود: ایجاد شهرک‌های خانه سازمانی در بحث مرز دنبال می‌شود چون اکنون مرزبان ممکن است ۲۰ روز در مرز مانده و تنها چند روز از خانواده‌اش سرکشی کند و شهرک‌های سازمانی در اطراف مرز اقدام خوبی است.

وی اظهار داشت: در حوزه فرهنگی کارهای خوبی دنبال شده و فرزندان ملت ایران با اعتقاد مرزبانی می‌کنند و روحیه دوران دفاع مقدس در مرزها حاکم است، بحث نماز شب‌خوانی و حفظ قرآن به یک فرهنگ در مرزبانی تبدیل شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا بیان کرد: با عنایت خداوند متعال و مدیریت الهی مقام معظم رهبری در سطح منطقه و کشور وضعیت مرزهای کشور بسیار مطلوب است و چه در مرزهای عادی و چه در مرزهای خشکی به نسبت گذشته وضعیت خوب و اشرافیت در مرزها را داریم.

سردار رضایی اظهار داشت: بر اساس قانون و اختیارات مرزبانی دستگاه‌های دیگر هم می‌توانند از ظرفیت مرزبانی در حوزه های تجارت، بازرگانی و دیگر حوزه‌ها استفاده کنند و ما با کشور آذربایجان ارتباط خوبی داریم و جشن سال نو را با هم در مرز برگزار کردیم.

وی یادآور شد: هرچند مرز را نظامی تعریف می‌کنند اما دیپلماسی و تعاملات در بحث مرز را داریم و در حوزه مرز ترکیه به قدری تعامل ما بالا رفته و در بعضی جاها که آنها نیازمند خدمات ما هستند به آنها خدمات می‌دهیم و برخی جاها اگر نیاز باشد خدمات می‌گیریم.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در بعضی از پاسگاه‌ها یا برجک‌های ما که دور از دسترس هستند چون برق رسانی به آنجا مشکل است با هماهنگی های انجام شده برق را از کشور همسایه گرفتیم و این تعاملات موجب شده که هزینه‌های مرز پایین آمده و بستر برای بسیاری از فرصت ها آماده شود.

وی افزود: در تجارت و کار اقتصادی و تعاملات فرهنگی مرزی افزایش داشتیم و بحث انتشار و انتقال فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی است که در مرزها دنبال می‌شود و در نشست‌ها و ملاقات‌ها، دیگر کشورها هم مانند ما این جلسات را با قرائت قرآن آغاز می‌کنند و از طرفی نیز دید و بازدیدهای فرهنگی را در دستور کار قرار دادیم.

سردار رضایی اظهار داشت: بخشی از فتنه‌های امنیتی که از بیرون مرزها به ما تحمیل می‌کنند با اینگونه تعاملات مرزی به شکل خودبه خود خنثی می‌شود و بخشی از آرامش مرز به دلیل تلاش مرزبانان و مدیریتی است که در سطوح مختلف دنبال می‌شود.

وی  یادآور شد: هرچند رابطه ما در حوزه مرزی با بعضی از کشورها مثل امارات متحده عربی کم بود اما امروز این ارتباط بیشتر شده  است و برای مرزبانی یک تکلیف است که نباید بگذارد با کشورهای منطقه قطع همکاری شود و این برنامه جدی است و با امارات نشست داشته و توافقاتی امضا کردیم  که این اقدام موجب افزایش تعاملات تجاری ما شده است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم در این دیدار گفت: شهادت سپهبد قاسم سلیمانی افکار عمومی و حتی افرادی که به خواب رفته بودند را بیدار کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی  افزود: عده ای که به گفته خودشان بی تفاوت شده بودند پس از شنیدن خبر شهادت سپهبد سلیمانی یک مرتبه از خواب بیدار شدند و این موضوع منحصر به یک شهر و استان نیست و در حوزه بین‌المللی این خطای دشمن اثرگذار بود.

وی اظهار داشت: دشمن تصور می‌کرد که اگر سپهبد قاسم سلیمانی را از میان بردارد مشکلش رفع می شود اما شهادت این شهد والا مقام خطرش برای دشمن بیشتر است چون از هر قطره خونش سلیمانی‌ها ایجاد می شوند.

وی یادآور شد: مرزبانی جمهوری اسلامی یک مرزبانی عقیدتی، فرهنگی، فکری و ارزشی است و آرزوی ما این است که خداوند مرزبانان ما را در همه عرصه‌ها حفظ کند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: از ائمه معصوم(ع) روایتی است که آیا از مقام شهادت مقامی بالاتر وجود داشته که فرمودند آری و آن جایگاهی است که برای شهادت آماده‌اند و در حیات خود راه شهدا و اهداف آنها را ادامه می‌دهند چون شهادت به تنهایی هدف نیست و این هدف به قدری مهم است که شهدا فدایش می‌شوند.

حجت الاسلام  والمسلمین عبادی گفت: شهدا همان پیامبران الهی و ائمه معصوم (ع) هستند که این انسان های والا فدای هدف می‌شوند و کسانی که برای خودسازی و قرب الهی در مرتبه شهادت قرار گرفتند و به کارشان ادامه می‌دهند آن مراتب بالاتر از شهادت است.

برچسب‌ها افغانستان قاسم رضایی مواد مخدر خراسان جنوبی مرزبانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان قاسم رضایی مواد مخدر خراسان جنوبی مرزبانی افغانستان قاسم رضایی مواد مخدر خراسان جنوبی مرزبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۵۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!

اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا به دنبال طبقه‌بندی «ماری جوانا» است تا این ماده مخدر را در لیست مواد مخدر کم‌خطر قرار دهد، این اقدام می‌تواند یک تغییر تاریخی در سیاست‌های این کشور برای استفاده از مواد مخدر باشد.

دریافت 31 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: علی خلیلی طهرانی

دیگر خبرها

  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • تشییع باشکوه پیکر شهید مرزبان در بانه + تصاویر
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • «فرزین بلیان» مقتدرانه در برابر اشرار مسلح ایستادگی کرد