Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور از تلاش برای ایجاد ۲ مرکز دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم ویژه تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی در کشور خبر داد.

سید جواد حسینی دوشنبه ۲۳ دی در جمع مدیران مدارس استثنایی فارس در پردیس دانشگاه فرهنگیان دختر شیراز، گفت: قرار است در آینده دو مرکز دانشگاه فرهنگیان واحد خواهران و برادران مخصوص تربیت معلم ویژه تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با همکاری مشترک بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در تلاشیم بتوانیم ۸۰۰ نیروی توانبخشی که نیاز مدارس استثنایی است را تامین کنیم. 

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه ۱۲ مرکز مشاوره و توانبخشی در سطح کشور داریم، گفت: مرکزی که در شیراز در حال آماده سازی است یکی از جامع ترین این مراکز است و سعی بر تامین تجهیزات این مرکز داریم.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون  بیش از ۸۰ هزار دانش‌آموز در یک هزار و ۶۰۰ مدرسه استثنایی کشور به‌صورت ویژه و با رویکرد تفکیک  مشغول به تحصیل هستند.

حسینی با بیان  اینکه برای کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی، توانبخشی و پرورشی یکی از استانداردهای مورد نیاز استاندارد فضا و تجهیزات است، عنوان کرد: برای تامین  این استاندار در سطح کشور با کمبود  ۲۱۰ فضا مواجه هستینم که ۱۰ فضا از این تعداد مربوط به استان فارس می‌شود.

او افزود: خوشبختانه در جلساتی که با مجمع خیرین مدرسه ساز داشتیم قرار بر این شده که زمین این ۲۱۰ مدرسه را در ایران تامین کنیم و خیرین هم قول ساخت داده‌اند.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش ساخت سالن‌های ورزشی و چند منظوره درون مدرسه‌ای برای دانش آموزان با نیازهای ویژه را از دیگر طرح‌های حوزه کاری خود عنوان کرد و گفت : از آنجا که این دانش اموزان به  ورزش و حرکات توانبخشی بسیار نیازمندند، هر چه قدر که این محیط ها نزدیک به مدرسه یا داخل مدرسه تامین شوند موثرتر است.

حسینی گفت: یکی از مشکلات در رابطه با دانش آموزان با نیازهای ویژه سرویس ایاب و ذهاب است که در طول چند سال اخیر اعتبارات آن  بیش از ۷ برابر افزایش یافته اما در عین حال بیش از ۵۰ صد هزینه را در این زمینه  نتوانستیم تامین کنیم.

او خاطر نشان کرد: قرار شده ظرف یک هفته آینده ۳۰ میلیارد ریال برای سرویس ایاب و ذهاب به کشور اختصاص بدهند که سهم استان فارس هم در آن مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان استثنایی کشور استانداردسازی منابع انسانی را یک سیاست قطعی و حتمی در آموزش و پرورش دانست و گفت: با نوعی ریزش منفی در این خصوص مواجه هستیم، یعنی تعداد دانش آموزان افزایش می‌یابد اما تعداد نیروهای انسانی کاهش پیدا می‌کنند.

حسینی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۷ هزار نیرو گرفته شده که نزدیک به ۶۰۰ نفر از این تعداد مربوط به معلمان  استثنایی هستند، گفت: تلاش می‌کنیم به لحاظ ردیف استخدامی از سازمان امور استخدامی و تخصیص نیروهای بیشتر از طریق ماده ۲۸ و پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان این ریزش نیروی انسانی را جبران کنیم  که یک بخش از نیروهای ما از توانبخشی درقالب نیروهای طرحی هستند که تعدادشان حدود ۳۵۰ نفر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سید جواد حسینی آموزش و پرورش اوتيسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۹۸۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حجرگشت صبح چهارشنبه در نشست ستاد بزرگداشت مقام معلم استان البرز با اشاره به در پیش بودن هفته معلم گفت: آخرین هماهنگی‌ها برای گرامیداشت هفته معلم ۱۴۰۳ انجام شده و از جمله برنامه‌های این هفته می‌توان به دیدار معلمان برگزیده استان با مقام معظم رهبری، دیدار با رئیس جمهور، رؤسای مجلس و قوه قضائیه، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار البرز اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اهمیت تکریم معلمان مدارس استثنایی استان مطرح کرد: ابتکاری که امسال برای اولین بار به کار رفته این است که با توجه به اهمیت آموزش و پرورش استثنایی و جنس خاص زحمات این همکاران، دو معلم شاغل در مدارس استثنایی به صورت جداگانه تحت عنوان معلم نمونه مدارس استثنایی تقدیر خواهند شد.

وی استفاده از خدمات رفاهی، ورزشی و اقامتی را از دیگر برنامه‌های هفته معلم برشمرد و عنوان کرد: از دهم تا بیستم اردیبهشت ماه استفاده از تمامی فضاهای ورزشی، اقامتی و رفاهی استان برای همکاران به صورت رایگان است. همه مناطق آموزش و پرورش البرز مکلف شده اند تقدیر شایسته ای از همکاران به ویژه معلمان نمونه شهرستان‌ها داشته باشند.

حجرگشت در پایان تصریح کرد: تقدیر از مقام معلم در سطح استان البرز، استفاده از تبلیغات محیطی، تقدیر از مقام معلم در رسانه ملی استان و برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه در زمینه بزرگداشت مقام معلم از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان البرز در این هفته خواهد بود.

کد خبر 6087453

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد