Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه ، خداداد غریب پور، معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: انجمن قطعه سازان صنعت فولاد همانند انجمن تولیدکنندگان فولاد باید ایجاد بشود. طول خطوط ریل فولاد به ۱۵۰ متر یعنی شش برابر قبل در دنیا رسیده است، وزن فولاد ۲۰ تا ۴۰ درصد کمتر شده و سبک‌تر شده است که نشانگر رقابت بالا در این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صبح امروز یعنی دوشنبه ۲۳ دی ماه، دومین جشنواره و نمایشگاه فولاد ایران با حضور معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور، رئیس ایمیدرو، مدیر عاملی فولاد مبارکه اصفهان و رئیس کارگروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در سال همایش‌های برج میلاد آغاز به کار کرد.

این جشنواره و نمایشگاه که به مدت چهار روز از ۲۳ لغایت ۲۶ دیماه در محل برج میلاد تهران برگزار می‌شود همزمان با ۲۳ دی ماه، سالروز تاسیس شرکت فولاد مبارکه و به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به اجرا در آمد.

مراسم افتتاحیه جشنواره ملی فولاد ایران با سخنرانی محمد غریب پور معاون وزیر صمت و رئیس شرکت ایمیدرو آغاز شد و در ادامه سورنا ستاری معاون علمی و فن آوری رئیس جمهور سخنرانی کرد. در ادامه آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، عظیمیان مدیرعامل  شرکت فولاد مبارکه اصفهان، وحدت رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران و نوریان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو سخنرانی کردند.

از جمله برنامه امروز این جشنواره امضاء تفاهمنامه‌ها و پنل تخصصی با موضوع چالش‌ها و راهکار‌های بومی سازی و توسعه تکنولوژی، رونمایی از اولین میز تعمیق ساخت داخل فولاد، تقدیر از برگزیدگان و پیشکسوتان از دیگر برنامه‌های افتتاحیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد بود. شایان ذکر است مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی فولاد ایران تا ساعت ۱۳ ادامه داشت و بعد از آن، نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور مقامات دولتی، آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و مدیران شرکت‌های معدنی و فولادی افتتاح شد.

  خداداد غریب پور، معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو در مراسم دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: ساختار ساخت داخل در ایمیدرو تشکیل شده است و فولادسازان هم باید ساختار ساخت داخل ایجاد کنند. فولاد جزو افتخارات کشور است و این حوزه از نوامبر سال قبل چندین بار تاکنون تحریم شده است که نشانه اینست که خوب عمل کرده است.

بسته شدن اولین میز تعمیق ساخت داخل فولاد با امضاء تفاهم نامه ۵۰۰ میلیون یورویی

او ساخت داخل را جزو استراتژی‌های کشور دانست و بیان کرد: امروز اولین میز تعمیق ساخت داخل فولاد با یک تفاهم نامه به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو بسته می‌شود.

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به برخی استاندارد‌های جهانی، بیان کرد: طول خطوط ریل فولاد به ۱۵۰ متر یعنی شش برابر قبل در دنیا رسیده است، وزن فولاد ۲۰ تا ۴۰ درصد کمتر شده و سبک‌تر شده است که نشانگر رقابت بالا در این حوزه است.

غریب پور، جهت گیری نظام را حمایت از ساخت داخل به عنوان یک راهبرد بر اساس منویات مقام معظم رهبری معرفی کرد و گفت: رییس جمهور و وزیر صمت هم به این‌مهم توجه دارند.

او در بخش دیگری از سخنان خود همچنین اضافه کرد: ۹۵ درصد آب مصرفی در صنعت فولاد بازیابی می‌شود.

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین گفت: اطلاعات دقیق از میزان نیاز واحد‌ها و اطلاعات لازم در خصوص توان ساخت داخل را در حوزه فولاد باید به دست آوریم.

تشکیل ساختار ساخت داخل در ایمیدرو

غریب پور، فولاد را از ظرفیت‌های درخشان کشور دانست که دشمن آن را بشدت مورد حمله قرار داده است و بیان کرد: ساختار ساخت داخل در ایمیدرو تشکیل شده است و فولادسازان هم باید ساختار ساخت داخل ایجاد کنند.

باید در صنعت فولاد هم انجمن قطعه سازان تشکیل شود

او با تصریح بر اینکه تفاهم نامه‌های امسال در حوزه ساخت تجهیزات فیزیکی است، گفت: انجمن قطعه سازان صنعت فولاد همانند انجمن تولیدکنندگان فولاد باید ایجاد بشود.

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در شرکت ملی فولاد ایران روی ساخت کمپرسور که یکی از سخت‌ترین کارهاست به کمک یکی از شرکت‌های داخل، کار می‌کنیم و فولاد هرمزگان سمینار ریخته گری برگزار کرده است که این کار‌ها امیدوار کننده است.

غریب پور ادامه داد: انجمن تولیدکنندگان فولاد، جشنواره و نمایشگاه خود را از یک رویداد مقطعی به یک رویداد دائمی ارتقا داده است و قطعه سازان نیز اینگونه کار‌ها انجام دهند.

او همچنین با اعلام اینکه دولت در وزارت صمت، معاون علمی و فناوری و... تسهیل کننده کار‌ها خواهد بود، گفت: در ایمیدرو یک‌مجموعه استارت اپی را راه انداختیم.

غریب پور همچنین بیان کرد: شرکت‌های فولادی ریسک فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپی را بپوشانند و شرکت‌هایی که کار علمی می‌کنند را مورد حمایت قرار دهند.   سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در این جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران یا ایراد سخنرانی گفت: صنعت مکانی است که در آن طراحی و ماشین‌سازی انجام می‌شود و این امر نیازمند حضور دانشگاه‌ها است.

ستاری با بیان اینکه محصول حاصل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و پژوهش است، افزود: برخی انتظارات ما از دانشگاه‌ها بی‌پایه است. دولت باید در زیرساخت‌های پژوهشی سرمایه‌گذاری کند و تا پول بخش خصوصی در پژوهش نباشد، محصولی بیرون نمی‌آید.

او در ادامه افزود: هیچ دانشگاهی خودرو تولید نمی‌کند، دانشگاه محیطی برای ایجاد نوآوری‌ها است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه دانشگاه‌ها با بودجه دولت سطح آرزوهایشان محدود می‌شود، گفت: دانشگاه‌ها اگر می‌خواهند نوآور باشند باید از محل فروش تکنولوژی درآمد کسب کنند. دولت نباید در این فضا وارد شود.

ستاری معتقد است شبکه‌ها و شرکت‌هایی که در قالب دانش‌بنیان تشکیل شده‌اند کارشان تجاری‌سازی دستاورد‌ها است.

او همچنین تصریح کرد: ایران ۱۱۰ سال است که با فرهنگ فروش نفت و کسب درآمد نفتی عجین شده است و این امر فرهنگ کارآفرینی را از بین برده است، باید این دید عوض شود. متاسفانه در حال حاضر فرهنگ کشور به نحوی است که به جنس خارجی بها می‌دهد که باید دست در دست هم دهیم و این فرهنگ را عوض کنیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به جشنواره بومی‌سازی فولاد گفت: خوشبختانه صنعت فولاد در این شرایط سخت با دانشگاه‌ها و دنیا ارتباط برقرار کرده است و این تفکر بسیار ارزشمندی است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه جشنواره و نمایشگاه فولاد ایران انجمن قطعه سازان سورنا ستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۰۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: سهم هزینه‌های جاری در کل بودجه شهرداری قم نسبت به کل بودجه ۱۷.۸ درصد است ک در کل کلانشهرها این نسبت خاص و ویژه است.

مجید محمدرضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به فرایند تدوین بودجه شهرداری قم بر اساس اسناد بالادستی و راهبردهای اجرایی اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۳ نیز در برنامه راهبردی شهرداری قم اهدافی ترسیم شده بود و منابعی قابل پیش بینی شد که با ایجاد تناسب میان منابع و مصارف، بودجه‌ای بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان برای شهرداری قم و سازمان‌های تابعه تنظیم شد.

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری قم به صورت خاص ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به تصویب شورای اسلامی شهر قم رسید افزود: با احتساب سازمان‌ها این بودجه به ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم، سهم عوارض ساختمانی و جرایم در این بودجه ۶ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان و سهم تسهیلات بانکی و اوراق، ۲ هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

محمد رضاخانی ادامه داد: در حوزه واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای به معنای فروش اموال و مباحث مرتبط با ماده ۱۰۱ مزایده و معوض، ۴ هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان اعتبارات پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش مصارف بودجه دو بخش هزینه‌ای و تملکی وجود دارد خاطرنشان کرد: بودجه هزینه‌ای در واقع هزینه‌های جاری را در بر می‌گیرد که برای سال ۱۴۰۳، حدود دو هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان بوده و نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد دارد.

معاون شهردار قم اضافه کرد: سهم بودجه هزینه‌ای نسبت به کل بودجه ۱۷.۸ درصد است که در میان کلانشهرهای کشور این نسبت خاص است.

به گفته محمدرضاخانی، شهرداری قم تمام توان خود را در مسائل عمرانی صرف می‌کند و با کاهش هزینه از طریق ارتقای بهره‌وری به دنبال تحقق اهداف راهبردی خود است.

وی ادامه داد: هزار و ۶۳ میلیارد تومان نگهداری فضای سبز و رفت و روب است که نیمی از بودجه جاری را در بر می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: ۴۶۰ میلیارد تومان برای کمک به سازمان‌های شهرداری و هزار و ۱۰۰ حقوق و دستمزد برای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.

محمدرضاخانی به مصارف عمرانی بودجه ۱۴۰۳ اشاره کرد و افزود: برای این حوزه در مجموع ۱۱ هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان برای هزار و ۴۵ ردیف بودجه عمرانی ذر قالب بیش از دو هزار و ۲۰۰ پروژه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و۳۰۰ هزار نفری شهر قم گفت: سرانه هزینه‌های شهری اعم از نگهداری شهر و عمرانی حدود ده میلیون تومان به ازای هر شهروند است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به اینکه در مأموریت شهرسازی و کالبد شهری ۴۸۸ میلیارد تومان پیش بینی بودجه صورت گرفته که ۳.۵ درصد بودجه را تشکیل می‌دهد گفت: در مأموریت محیط زیست و خدمات شهری، ۱۵.۱ درصد بودجه به مبلغ دو هزار و ۱۰۷ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

محمدرضا خانی افزود: ایمنی و مدیریت بحران ۵۶۰ میلیارد تومان در بودجه سال جاری سهم دارد ۳.۹ درصد از کل بودجه را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک اعم از ساماندهی معابر معابر جدید اتوبوس قطار شهری ۵۳.۴ درصد بودجه شامل هفت هزار و ۸۲ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در مأموریت اجتماعی و فرهنگی ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه تعریف شده که ۵.۱ درصد از بودجه شهرداری قم را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 750356

دیگر خبرها

  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن