Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@01:51:20 GMT

تولید کیت‌های تشخیص طبی با نانوذرات طلای ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۰۶۶۱۵

تولید کیت‌های تشخیص طبی با نانوذرات طلای ایرانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت ایرانی با تولید و عرضه نانوذرات طلا، بخشی از نیاز بازار داخل کشور را به این نانوذرات تامین‌ می‌کند.

ابراهیم اکبرزاده، مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه این شرکت یک شرکت دانش‌بنیان نانویی است که کار خود را از پارک فناوری پردیس آغاز کرده است، گفت: در حال حاضر ۱۴ نانوماده را در لیست محصولات عرضه شده به بازار داریم که برای تمامی این محصولات به منظور گرفتن گواهی‌نانومقیاس اقدام شده و چندی پیش گواهی‌نانومقیاس برای نانوذرات طلا دریافت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امیدوارم به زودی برای باقی محصولات نیز این گواهی‌نامه صادر شود. هرچند ما تجاری‌سازی این نانومواد را آغاز کرده و در حال حاضر فروش آن‌ها انجام می‌شود.

اکبرزاده درباره بازار نانوذرات طلا گفت: نانوذرات طلا به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند در طیف وسیعی از صنایع کاربرد دارند. پزشکی و سلامتی یکی از مهم‌ترین این کاربردها است.

وی ادامه داد: خواص آنتی‌باکتریال و ضدقارچ این نانوذرات موجب شده تا بتوان از آن‌ها در بخش‌های مختلف حوزه سلامت استفاده کرد. کیت‌های تشخیص پزشکی یکی از کاربردهای این نانوذرات است که ما مشتریانی از این بخش برای نانوذرات طلا داریم و در حال حاضر از نانوذرات طلای این شرکت در ساخت این کیت‌ها استفاده می‌شود. البته بخش پژوهشی و دانشگاهی نیز از آن استفاده می‌کند و مقالات متعددی با استفاده از این نانوذرات به چاپ رسیده است.

کد خبر 4825068 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری نانو نانو ذرات طلا نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قاسم سلیمانی فناوری نانو شرکت دانش بنیان هوشمندسازی تحقیقات علمی سامسونگ گوشی هوشمند ماهواره اینترنت امنیت اطلاعات استارت آپ فناوری فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهشگران مشهدی موفق به تولید ماده اولیه داروها شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا قدیمی، یک پژوهشگر اظهار کرد: در شرکت دانش بنیان روی مواد اولیه دارویی انواع داروها مانند «استامینوفن، وازراتان، متالازین، بیزوپرولول، ید پتاسیم, ید فوق خالص» کار شده است، این محصولات همگی ایرانی بوده و برای پیشرفت در برنامه‌های پیش رو نیازمند تأمین مالی است.

این پژوهشگر ادامه داد: مواد اولیه این داروها از پیش ماده پیروشیمی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت شرکت شیمی بویان از سال ۱۳۹۷ آغاز شده است، بیان کرد: در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم تا بتوانیم ابتدا نیاز مالی را تأمین کرده و سپس محصول با کیفیت ایرانی به تعداد بالا تولید نمائیم.

قدیمی تاکید کرد: هم اکنون محصول تولیدی فقط در داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه بازار صادرات و سایت این مجموعه فعال است، می‌توانیم با حمایت مسؤولان زمینه تولید و صادرات بیش از پیش را فراهم سازیم.

کد خبر 6099802

دیگر خبرها

  • اینوتکس ۲۰۲۴ میزبان ۳ نوآوری ایرانی
  • ساخت پهپادهای چندطیفی برای تشخیص آفات محصولات کشاورزی
  • تشخیص بیماری‌های خودایمنی با ۴ کیت دانش‌بنیان ایرانی
  • تشخیص بیماری‌های خودایمنی با ۴ کیت ساخته شده در یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی
  • همه چیز درباره رنگ پلی اورتان؛ ویژگی‌ها و کاربردها
  • پژوهشگران مشهدی موفق به تولید ماده اولیه داروها شدند
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • ادغام ادویه و داروی گیاهی برای تجربه یک طعم تازه
  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه