Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@08:25:15 GMT

۲۰ طرح ساماندهی در اولویت اجرا

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۰۷۱۱۴

۲۰ طرح ساماندهی در اولویت اجرا

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: حدود ۲۰ طرح ساماندهی مشاغل در اولویت این سازمان قرار گرفته که بخشی از آنها اجرا و بخشی دیگر در مرحله انجام مطالعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد مجیری صبح امروز-سه شنبه ۲۴ دی ماه ۹۸- در سلسله نشست «سه شنبه‌ها با رسانه، پاسخگویی در مسیر امید» اظهار کرد: در شهر اصفهان ۱۲۰ هزار واحد صنفی پروانه‌دار و بدون پروانه فعالیت می‌کنند که وجود این تعداد باعث شده تعداد سفرهای صنفی در این شهر بیش از حد انتظار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روزانه در شهر اصفهان سه میلیون و ۷۰۰ هزار سفر انجام می‌شود، تصریح کرد: یک سوم از این سفرها معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار سفر صنفی است؛ بنابراین سفرهای صنفی باید مدیریت شود تا مردم به آسانی در شهر تردد داشته باشند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان ادامه داد: اکثر واحدهای صنفی شهر اصفهان در خیابان‌های اصلی استقرار یافته است؛ به عنوان مثال نساجی‌های کردآباد، موبایل فروشان میدان احمدآباد، فروشندگان تزئینات خودرو در خیابان صغیر، واحدهای خدمات خودرویی در خیابان نیرو، واحدهای عمده فروشی خشکبار در خیابان‌های ولیعصر، عبدالرزاق و جهاد و ... باعث اخلال در تردد شهروندان شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۰ کارگاه طلاسازی در بافت تاریخی شهر فعال است، گفت: بازار لوازم خانگی در کوچه یخچال‌ها و در مجاورت آثار بی بدیل تاریخی نقش جهان مشکلات زیادی را در تردد شهروندان به وجود آورده است.

مجیری افزود: شهروندان ساکن در خیابان عطار نیشابوری گلایه‌های زیادی از فعالیت واحدهای پرنده فروشی دارند که قوانین برای ساماندهی آنها اجازه می‌دهد، اما دستگاه‌های مرتبط باید برای انجام آن همکاری لازم را داشته باشند تا استقرار واحدهای صنفی در مکان‌های مناسب صورت گیرد.

وی از آلودگی بصری، صوتی و زیست محیطی به عنوان مصادیق مزاحمت برای شهروندان یاد کرد و گفت: در شهر زیست پذیر باید آلودگی‌های بصری، صوتی و زیست محیطی حذف شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در شهر اصفهان ۹۰ اتحادیه صنفی فعال است که اغلب واحدهای آنها از نظر محل استقرار دچار مشکل هستند و باید برای ساماندهی آنها اقدامات لازم انجام شود.

وی اظهار کرد: حدود ۲۰ طرح ساماندهی مشاغل در اولویت این سازمان قرار گرفته که بخشی از آنها اجرا و بخشی دیگر در مرحله انجام مطالعه است.

مجیری تأکید کرد: ساماندهی مشاغل کاری بسیار سخت، دشوار و پیچیده است و باید اتحادیه‌های صنفی، اتاق اصناف و کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت همچنین اداره کل دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

این خبر درحال تکمیل است...

کد خبر 405686

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر شهر شهرداری اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۷۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود

سرپرست منطقه چهار شهرداری اراک گفت: در راستای ساماندهی و بهسازی معابر شهری، با هدف ارتقای سطح کیفی معابر و به ‌منظور هدایت اصولی آب‌های سطحی و افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان، عملیات جدول‌گذاری در خیابان فلسطین به طول ۳۰۰ متر در حال اجرا است.

علی حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: مدیریت شهری با هدف ساماندهی معابر و نهرهای سطح شهر و زیباسازی فضاهای شهری و مناسب‌سازی پیاده‌روها و جداول، عملیات بهسازی و مرمت جداول و کانال‌های معابر را انجام می‌دهد.

وی افزود: عملیات جدول‌گذاری بعضی معابر شهری در راستای رفع آب‌گرفتگی‌های فصلی در سال‌های گذشته و ساماندهی وضعیت هدایت آب‌های سطحی اجرا می‌شود.

سرپرست منطقه چهار شهرداری اراک تصریح کرد: در همین راستا بیش از ۳۰۰ متر طول تبدیل جدول کانی به نهری در خیابان فلسطین در حال اجرا است.

حبیبی با اشاره به اجرای عملیات لکه‌گیری، تراش و ترمیم، روکش آسفالت در معابر دارای آسفالت قدیمی، گفت: طی چند روز گذشته نزدیک به ۱۲۰ تن آسفالت در خیابان‌های شهدا، جهانگیری و داوران برای لکه‌گیری، پخش و توزیع شده است.

وی افزود: در راستای ساماندهی و بهسازی معابر شهری و با هدف ارتقای سطح کیفی معابر و نیز به منظور هدایت اصولی آب‌های سطحی و افزایش خدمات‌رسانی به شهروندان، عملیات جدول‌گذاری در خیابان فلسطین به طول ۳۰۰ متر در حال اجرا است.

کد خبر 750819

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • ۱۱۶۰ پروژه در سبد پروژه‌های سالانه شهر اصفهان است/ هیچ پروژه‌ای نباید معطل طراحی بماند