Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@21:53:27 GMT

خودروهای تسلا به زودی با عابران پیاده حرف می‌زنند

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۰۸۰۲۱

خودروهای تسلا به زودی با عابران پیاده حرف می‌زنند

تسلا قصد دارد به زودی ویژگی عجیبی را به خودروهای خود اضافه کند که به واسطه آن ارتباط اتومبیل با عابران پیاده برقرار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  از اینگجت، اگر صاحب یکی از مدل‌های خودروهای شرکت تسلا هستید به زودی دیگر لازم نیست که دیگر برای هشدار دادن به عابران پیاده در هنگام حرکت بوق بزنید و یا با پایین کشیدن شیشه، فریاد بکشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایلان ماسک رئیس شرکت تسلا به تازگی اعلام کرده است که در در آینده‌ای نزدیک اتومبیل‌های این شرکت از طریق بلندگوهای خود با عابران پیاده صحبت می‌کنند.

رئیس بزرگ‌ترین شرکت خودروهای الکتریکی جهان در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: ویژگی آینده خودروهای ما، خریداران را شگفت‌زده می‌کند. مهندسان تسلا قابلیت جدید اتومبیل‌های این شرکت را کاملا مطابق با قوانین هشدارهای صوتی خودروها در اروپا طراحی کرده‌اند. کارشناسان خودرو معتقدند: تسلا برای فروش بیشتر خودروهایش در اروپا برنامه‌ریزی دقیقی را انجام داده و قصد دارد مشتریان بسیار بیشتری را نسبت به گذشته در قاره سبز جذب کند.

مدل‌های جدید اتومبیل‌های تسلا در هنگام حرکت به دقت مسیر مقابل راننده و اطراف را بررسی کرده و در صورت تشخیص نزدیک شدن به عابران پیاده، از طریق بلندگوهای خود با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و هشدارهای لازم را می‌دهد. در واقع خودروهای الکتریکی شرکت تسلا برای اولین بار در جهان می‌توانند با عابران پیاده صحبت کنند. این ویژگی می‌‌تواند در حفظ ایمنی راننده و عابران پیاده بسیار موثر باشد.

آمار سازمان‌های نظارت کننده بر ترافیک و حمل و نقل در کشورهای مختلف جهان نشان می‌دهد هر ساله تعداد زیادی از تصادفات رانندگی منجر به مرگ به علت نداشتن توجه کافی راننده به مسیر و در مواردی دقت پایین عابران پیاده در هنگام عبور از خیابان است. صاحبان خودروهای تسلا به زودی می‌توانند با خیالی آسوده و بدون نگرانی از تصادف با عابران پیاده در مسیرهای مختلف رانندگی کنند.

محصولات شرکت تسلا در مقایسه با بسیاری از خودروهای الکتریکی جهان چه از نظر تجهیزات ایمنی و چه از نظر امکان رانندگی خودران، برتری دارد و قطعا با اضافه شدن ویژگی ارتباط با عابران، این خودروها بار دیگر توجه بسیاری از علاقه‌مندان به اتومبیل‌های الکتریکی را به سمت خود جذب می‌‌کنند.

انتهای پیام/4133

منبع: آنا

کلیدواژه: تسلا خودروی الکتریکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۰۸۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه مدیران و معاونان سازمان صمت استان، تعزیرات حکومتی تهران و سازمان غذا و دارو با حضور در دو شرکت‌های داروسازی از خطوط تولید و آزمایشگاه‌های مختلف این دو مجموعه بازدید کرد و گفت: مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، علی صالحی در حاشیه این بازدید ضمن تبریک و تهنیت روز کارگر و معلم اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری که سال جاری را با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گذاری کردند و حسب دستور رئیس قوه قضائیه به منظور حمایت از تولید، از دو شرکت داروسازی توفیق دارو و خوارزمی که از جهات مختلف برای نظام جمهوری اسلامی ایران ارزشمند هستند، بازدید به عمل آوردیم.

وی افزود: در قوه قضائیه دبیرخانه اقتصاد مقاومتی در دادگستری‌های تمام استان‌های کشور فعال است تا از واحدهای تولیدی و صنعت گران حمایت شود.

دادستان تهران ادامه داد: در جلسه امروز با مسئولان و مدیران این شرکت‌های دارویی اعلام کردیم که مطالبات، مسائل و مشکلات موجود را به صورت مکتوب به دبیرخانه واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران ارائه دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای پیگیری و رفع آن‌ها اقدام کنیم.

صالحی درباره مشکل اعلامی طولانی شدن ترخیص مواد اولیه گفت: فرایند اداری ترخیص مواد اولیه را با قید فوریت بررسی و مرتفع می‌کنیم، همچنین برای رفع مشکل فرسودگی ماشین‌آلات شرکت‌ها از طریق برگزاری جلسه با بانک‌های عامل موضوع اعطای تسهیلات مصوب را پیگیری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: بیشتر مشکلاتی که دو شرکت داروسازی بیان کردند مربوط به تأمین نشدن نقدینگی، پرداخت نشدن مطالبات، فرسوده شدن ماشین آلات، کیفیت قیمت گذاری در صنعت دارو، تخصیص نیافتن به موقع ارز و مشکلات تأمین مواد اولیه بود که مقرر شد شرکت‌های داروسازی مسائل مربوط به هر دستگاه را به صورت مجزا اعلام کنند تا پیگیری و جلسات لازم از طریق واحد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: مصوبات حمایتی که در جلسه امروز تصویب شد، در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادسرای تهران پیگیری خواهد شد، همچنین جلساتی به منظور پیگیری اجرای مصوبات با مسئولان امر که می‌توانند مشکلات این واحدهای تولیدی را رفع کنند در دادسرای تهران برگزار خواهیم کرد و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، موانع پیش روی این واحدهای تولیدی را در خصوص چالش‌هایی که مطرح کردند به حداقل می‌رسانیم.

کد خبر 750026

دیگر خبرها

  • روایت‌هایی از نخستین شرکت‌های مسافربری | وقتی گاریخانه‌ها به گاراژ تبدیل شدند
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود
  • طرح ویژه پلیس راهور برای موتورسواران و عابران پیاده
  • طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود
  • تسلا خواستنی نشد که نشد!
  • مشکل طولانی شدن فرایند اداری ترخیص مواد اولیه شرکت‌های داروسازی به زودی رفع می‌شود
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می‌شود
  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت