Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای شورای شهر تهران، در جلسه علنی روز سه شنبه شورا، اعتراض فرمانداری به دو نامگذاری معابر پایتخت را مورد بررسی قرار دادند.

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در جریان بررسی اعتراض فرمانداری با بیان اینکه رویه ۲۰ ساله شورا به این صورت بود که مصوبات کمیسیون نامگذاری مانند بقیه کمیسیون ها به هیئت تطبیق فرمانداری ارسال می شده و چند مورد نیز فرمانداری به برخی از نامگذاری ها اعتراض کرده است، گفت: برخی اعضا معتقدند نیاز نیست مصوبات نامگذاری معابر به کمیته تطبیق ارسال شود و براساس قانون نامگذاری برعهده شورای شهر تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما براساس دیدگاه دیگری می توانیم مانند موارد گذشته بر مصوبه خود اصرار کرده و جواب فرمانداری را ارسال کنیم.

وی افزود: در جلسه امروز در خصوص تعیین روال برای مصوبات نامگذاری تصمیم گیری می شود با تأکید بر این نکته که در طول ۲۰ سال گذشته تمامی مصوبات به هیئت تطبیق ارسال شده است.

هاشمی تصریح کرد: هیئت تطبیق به تغییر نام یکی از کوچه ها از تختی به جلیل شهناز معترض بودند.

در ادامه میرلوحی یکی از اعضای شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اگر تغییر نامی نامناسب نباشد، نباید مورد اعتراض فرمانداری قرار گیرد، اظهار داشت: این موضوع به صورت تلفنی مورد بررسی قرار گرفت که استعلام تلفنی هیئت تطبیق که از سوی میرلوحی بیان شده بود، مورد اعتراض برخی از اعضای شورا قرار گرفت و اعلام کردند که برگزاری جلسات هیئت تطبیق به صورت تلفنی، درست نیست و نتیجه آن مورد اعتناد نیست.

مجید فراهانی عضو دیگر شورای شهر تهران در ادامه با گلایه از اعتراض به برخی از مصوبات از سوی فرمانداری با یک تلفن، گفت: ما جلسات زیادی در خصوص سیاست های بودجه سال آینده برگزار کرده ایم. ساعتها در کمیته بودجه این موضوع بررسی شد و بعد با یک تلفن، این مصوبه را لغو کردند. در حالی که باید جلسات هیئت تطبیق از فرمانداری برگزار شود.

حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر تهران در واکنش به برخی از اظهارنظر ها در صحن، گفت: من انتظار داشتم از حیثیت و کیان شورا در برابر فرمانداری دفاع کنیم. ما باید شأن قانونی خود را حفظ کرده و نباید از اختیارات قانونی خود کوتاه بیاییم.

وی با بیان اینکه پیش از این تغییر خیابانی از شهید باهنر به شهید باکری اتفاق افتاده اما صدای کسی در نیامده است، اظهار داشت: اینگونه نیست که نباید اسامی که مناسب است، تغییر یابد. زیرا مشکل آن است که چرا این به نام جلیل شهناز، معبری تغییر نام یافته است. فردی که ۴۰ سال برای هنر خون دل خورده است.

حق شناس یادآور شد: خیابان خانی آباد به نام تختی نامگذاری شده و تلاش کردم به عنوان فردی که علاقه زیادی به تختی دارد، نمادهایی از وی در محل سکونت وی نصب شود.

در ادامه ابراهیم امینی توضیح داد: مصوباتی مانند نامگذاری، تنها جهت اطلاع هیئت تطبیق ارسال می شود نه برای اظهار نظر. این موضوع در خصوص باغات نیز صدق می کند.

حجت نظری نیز گفت: شورای شهر در این مدت تلاش هایی برای احیای نمادهای تختی در شهر داشته از جمله ساماندهی زورخانه ای که در محله تختی بوده و یا نصب دوباره مجسمه قدیمی تختی که در یکی از انبارهای قدیمی پیدا شد و دوباره در آن محل برای هویت بخشی محلی نصب شد.

وی یادآور شد: نمی توانیم به دلیل اعتراض بخشی از جامعه ورزشی، مصوبه شورا را نادیده بگیریم زیرا ممکن است مدتی دیگر جامعه موسیقی به این تغییر نام اعتراض کنند. هر تصمیمی در شورا، موافقان و مخالفانی دارد.

در ادامه رئیس شورای شهر تهران، گفت: این رویه ۲۰ ساله است که تمام مصوبات شورا به جز مصوبات باغات که در قانون تأکید شده رأی شورا، رأی قطعی است به هیئت تطبیق ارسال می شود.

وی افزود: پاسخ این اعتراض به فرمانداری داده شود و پس از آن در خصوص روال مصوبات شورا در جلسه هم اندیشی بحث و بررسی شود.

احمد مسجد جامعی نیز در خصوص برخی از اظهارنظر ها در صحن شورا گفت: این مخالفت به اینکه این نامگذاری به نام جلیل شهناز بوده یا نه ربطی ندارد بلکه از نگاه حق و حقوق محلی به آن نگاه شده و من به شدت از حق و حقوق محلی دفاع می کنم.

وی پیشنهاد کرد: برای تغییر نام اسامی مشترک، ضوابطی مشخص شود.

حسن رسولی نیز در ادامه با بیان اینکه شورا، دولت و مجلس در این دوره همراه هم هستند، گفت: به نظر می آید اگر در یک جلسه آقای حق شناس و میرلوحی ۱۰ دقیقه در جلسه هیئت تطبیق حضور داشته باشند، این مسئله حل شود و بهتر است شورا با تعامل این موضوع را پیگیری کند. در نهایت اعضاء مخالفت خود را با اعتراض فرمانداری اعلام کرده و بر مصوبه گذشته خود پافشاری کردند.

کد خبر 4825378 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: جلیل شهناز نامگذاری معابر شورای شهر تهران قاسم سلیمانی شهرداری تهران شورای شهر تهران دستگیری سارق وزارت آموزش و پرورش شهر تهران سقوط هواپیما سردار سلیمانی محسن هاشمی سیدابراهیم رئیسی قوه قضاییه مراسم تشییع محسن حاجی میرزایی آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۰۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود

ایسنا/زنجان مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود، گفت: تبدیل شهرها به کارگاه عمرانی در استان نشان‌دهنده دوری از حاشیه و توجه به کار است.

سعید خلجی امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) در جلسه علنی شورای شهر زنجان، اظهار کرد: فعالیت شوراهای اسلامی در شهرها به‌عنوان پارلمان شهری نشان از بلوغ سیاسی و توجه به نظرات مردم در همه حوزه‌ها به‌ویژه مدیریت شهری است.

وی تصریح کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، تلاش شد نگاه‌ها در این حوزه به مسائل شهری منطبق بر واقعیت و کمک برای رفع نواقص باشد و همه تلاش‌ها در این راستا انجام شده است.

خلجی ادامه داد: متاسفانه در دهه گذشته علی‌رغم نیاز مبرم ناوگان حمل‌ونقل شهری هیچ‌گونه اقدامی موثر در این حوزه انجام نشده بود که با تلاش‌های انجام شده و اعتبارات در نظر گرفته شده شاهد این هستیم که تعداد قابل توجهی اتوبوس، مینی‌بوس و ون در سطح شهرها وارد ناوگان شده و در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است. در بخش خرید ماشین‌آلات سنگین نیز در سطح استان ۳۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین خریداری و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان به بودجه عمرانی شهرداری زنجان و سایر شهرهای استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: با بررسی بودجه شهرداری استان، مشاهده می‌شود که بیش از ۶۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته است در حالی‌که در قانون این عدد ۴۰ درصد است؛ مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد که در شهرداری نگاه به عمران شهری بسیار جدی بوده و سعی شده است با کاهش سایر هزینه‌ها پروژه‌های مورد نیاز در شهرها به مرحله اجرا درآید.

خلجی افزایش بودجه شهرداری‌ها را نیز در راستای تداوم نگاه توسعه‌ای به شهرها دانست و تصریح کرد: در این مدت بودجه شهرداری زنجان ۳.۵ برابر شده است که رقم بسیار قابل توجهی است و با تزریق آن به طرح‌ها افزایش خدمات عمومی به مردم را شاهد هستیم.

او به اجرای نهضت آسفالت شهری نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری شهرهای استان زنجان، نشان از عزم جدی در این حوزه است و قطعا کام مردم را شیرین خواهد کرد. در ۲ سال گذشته ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ در شهرها در حال انجام بود که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها سه هزار میلیارد تومان بوده است.

خلجی به احداث ۹۴ هزار مترمربع فضای سبز در سطح شهرها نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا اقدام به جداسازی آب خام و آب شهری برای آبیاری فضای سبز نیز انجام شده که بخش عمده‌ای از کار در این حوزه انجام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن
  • شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد
  • ماجرای اعتراض طلافروشان چیست؟
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • تجلیل از اعضای شورا‌های اسلامی بخش سرفاریاب
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • واکنش تند فجر‌ی‌ها به حکم ‌کمیته انضباطی
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم