Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@15:34:07 GMT

فوت و فن طبخ کشک بادمجان

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۱۶۳۵۲

فوت و فن طبخ کشک بادمجان

کشک بادمجان یکی از این غذا‌های گیاهی است که در کمتر از نیم‌ساعت درست می‌شود و طعم فوق‌العاده‌ای که دارد، دل هرکسی را آب می‌کند.

مواد لازم:

بادمجان: ۸ عدد
کشک: ۶ قاشق غذاخوری
مغز گردو خرد شده: ۴ قاشق غذاخوری
پیاز متوسط: ۲ عدد
سیر: ۸ حبه
نعناع خشک: ۳ قاشق غذاخوری
روغن مایع، نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه و دستور پخت

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بادمجان‌های سرخ‌شده را با گوشت‌کوب له کنید و با پیاز و سیر داغ همراه با ادویه‌ها تفت دهید تا مواد کاملا مخلوط شوند.

۲. داخل یک ماهی تابه کوچک روغن بریزید و داغ کنید، سپس نعنا خشک را داخل آن بریزید و ۲ دقیقه تفت دهید و زیر شعله را خاموش کنید.

۳. برای تزیین کشک بادمجان، نعنا داغ، گردوی خرد شده، سیر و پیاز داغ و کشک از هر کدام ۱ قاشق کنار بگذارید.

فوت و فن‌ها:

- اگر بادمجان‌ها بعد از نمک زدن هم هنوز تلخ هستند بهترین کار این است که بادمجان‌های سرخ شده را دو تا سه بار هر بار به مدت ۲۰ ثانیه در آب جوش بجوشانید. به این ترتیب هم روغن و چربی اضافه بادمجان‌ها گرفته می‌شود و هم طعم بی‌نظیری پیدا می‌کنند.

- یک فوت آشپزی بی‌نظیر برای درست کردن کشک بادمجان مجلسی و لذیذ اضافه کردن یک عدد استاک گوشت (پودر فشرده گوشت) در مرحله‌ای است که آب و کشک را به مواد اضافه می‌کنید. در صورت اضافه کردن استاک بهتر است ۴/۳ فنجان آب اضافه کنید و اجازه دهید کشک بادمجان روی حرارت بسیار ملایم جوش بخورد و جا بیفتد؛ اما در این صورت دیگر غذای گیاهی نخواهید داشت.

- استفاده از گردو در تمام مراحل سلیقه‌ای است، گردو را برای رفع طبع سرد کشک به این غذا اضافه می‌کنند، اما اگر می‌خواهید این غذا را مجلسی‌تر درست کنید حتما از گردو استفاده کنید.

- اگر با چربی بادمجان‌های سرخ شده مشکل دارید می‌توانید از بادمجان‌های کباب شده استفاده کنید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی کشک بادمجان غذای گیاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۶۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین

علیرضا معیری‌پور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان خبر داد و گفت: میزان اضافه تناژ کشف شده از این خودرو‌ها ۳هزار و ۱۱۳ تن بوده است.

وی اضافه کرد:گشت‌های کنترل تخلفات اضافه تناژ در راه‌های استان با حضور کارشناسان معاونت حمل و نقل و با هماهنگی پلیس راه به طور مستمر در حال اجرا است و طی سال گذشته ۴۳۶ بازدید در همین زمینه از ناوگان حمل و نقل بار انجام شده است.

معیری‌پور ادامه داد: طی این مدت در بازرسی از ۴ هزار و ۱۵۲ خودروی حمل کالا، ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز توقیف و اعمال قانون شدند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: کشفیات اضافه تناژ ابتدا از طریق کارشناسان پلیس راه و گشت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با هدایت وسیله نقلیه به باسکول‌های نصب شده در پاسگاه‌های پلیس‌راه، سامانه توزین حین حرکت و یا باسکول‌های سیار شناسایی و با تکمیل فرم، متخلفان به معاونت حمل و نقل برای انجام امور اداری و برگزاری کمیسیون‌ها معرفی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • سپاهان پیروزی را با تساوی عوض کرد/ کار به وقت های اضافه رسید
  • تایلند فینالیست شد/ حذف تاجیکستان در ضربات پنالتی
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه
  • شناسایی ۸۳۲ خودرو با تخلف حمل اضافه تناژ بار در استان قزوین