Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا رجبی پیشکسوت فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: فوتبال ما روز به روز از نظر کیفیت کم رنگ و از نظر حواشی پررنگ‌تر می‌شود. وقتی حواشی زیاد می‌شود کیفیت خود به خود پایین می‌آید، زیرا تمام عوامل، انرژی خود را برای کنترل حواشی می‌گذارند و از مسئله اصلی و فنی فوتبال دور می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: یکی از حسن‌های بزرگ فوتبال کشور ما داشتن نیرو‌های انسانی است، فوتبالیست‌های بسیار خوبی در سطح کشور، اعم از نونهالان و نوجوانان داریم. کشف این استعداد‌ها و کار کردن اصولی و حرفه‌ای چیزی است که در دنیا انجام می‌شود، ولی متاسفانه در ایران به این موضوع بها داده نمی‌شود. علت این مشکل این است که برای تیم‌های پایه آنچنان وقتی گذاشته نمی‌شود، مربی‌های کارآمدی ندارند و سرمایه گذاری در این حوزه صورت نمی‌گیرد. وقتی این اتفاقات می‌افتد پشتوانه فوتبال آرام آرام از دست می‌رود.

رجبی ادامه داد: یکی از معضلات فوتبال کشورمان این است که افرادی برای مدیریت فوتبال برگزیده می‌شوند که مدیریت خوبی ندارند و غیرحرفه‌ای هستند و از افراد با سواد و با تجربه در فوتبال استفاده نمی‌شود، در صورتی که افرادی در کشورمان هستند که در این زمینه تبحر دارند، ولی از فوتبال بیرون رفته اند.

کارشناس فوتبال گفت: در کشور‌هایی که فوتبالشان پیشرفت دارد، قبل از انتخاب مربی، او را آنالیز می کنند، یک فرآیند فنی در آن باشگاه است که عملکرد‌های مربی را آنالیز می‌کنند و می‌بییند چقدر پیشرفت داشته و به کجا رسیده است و مربی را اینگونه انتخاب می‌کنند.

او افزود: مربیانی برای تیم‌ها بیاورند که کارکشته و فنی باشند و حداقل افرادی در کنارشان قرار بگیرند که فوتبال را بفهمند. در فوتبال اینگونه شده است که هر مربی که وارد می‌شود پشتیبانی دارد که اجازه ورود به نیروی کاربلد را نمی‌دهند، چون می‌ترسند که کسی جایگاه آن‌ها را بگیرد.

رجبی ادامه داد: در تیم‌های پایه و در تیم‌های باشگاهی، کمیته فنی وجود ندارد و هر کس، هر انتخابی بخواهد می‌کند، در صورتی که اگر کمیته فنی باشد، نظارت صورت می‌گیرد و در این صورت کار اصولی پیش می‌رود.

او با شاره به استعفای استراماچونی و کالدرون گفت: چون علی خطیر واسطه استراماچونی بود از روزی که خطیر از استقلال رفت می‌دانستم که این مشکلات پیش می‌آید و استراماچونی نیز از تیم می‌رود. علاوه بر این که نوع قراردادش نیز باعث رفتنش شد. همچنین یکی از دلایل رفتن کالدرون نیز این بود که به دلیل اینکه می‌دید برخی افراد کار‌های غیر حرفه‌ای می‌کنند و بازیکن‌هایی را به تیم او تحمیل کنند نتوانست بپذیرد و رفت.

او با اشاره به عملکرد ویلموتس افزود: ویلموتس نشان نمی‌داد کارکتر‌های کاری خوبی دارد و نسبت به تیم کم توجه بود و طبق قرارداد عمل نکرد، همچنین که گفته شده مبلغ بسیار زیادی نیز از ایران گرفته است، اما نتیجه خوبی برای فوتبال کشورمان به ارمغان نیاورد.

رجبی با اشاره به مشکلات فوتبال کشورمان گفت: از لحاظ سخت افزاری نیز فوتبال کشور ما نیاز به زیر ساخت‌های مناسب از جمله زمین، ایجاد امکانات بدنسازی و تغذیه مناسب دارد که این‌ها به خوبی در فوتبال رعایت نمی‌شوند و این سرمایه خرج افرادی می‌شود که به صورت دلال وارد فوتبال کشورمان می‌شوند.

کارشناس فوتبال گفت: فوتبال ایران برای برخی که موفق می‌شوند پل پیشرفت و برای بعضی‌ها نیز رسیدن به منابع مالی است. برخی از افراد غیرحرفه‌ای وارد فوتبال شده اند که به دلیل عدم آگاهی و شناخت و همچنین نگاه به درآمد و پول، مانده اند و اگر این روند ادامه پیدا کند فوتبال ایران ضعیف‌تر خواهد شد، مگر اینکه فوتبال را به دست افراد حرفه‌ای و کاربلدی که از نظر علمی و فنی خوب باشند، بسپارند.

رجبی با اشاره به اینکه برخی افرادی برای فوتبال انتخاب می‌شوند که رزومه خوبی ندارند افزود: فقط کافی است رزومه‌ها را نگاه کنید، متوجه خواهید شد برخی سواد علمی و فنی در فوتبال ندارند و به خاطر واسطه حضور دارند. من برای اولین بار است که از رزومه خود می‌گویم که ۵ رده در تیم ملی و ۳ رده کاپیتان تیم ملی بوده ام و با داشتن مدارک مختلف در فوتبال، کارشناس برتر تلویزیون شده ام و آنالیز و تیم ها‌ی پایه فوتبال را شروع کرده ام، دلیل اینکه از فوتبال بیرون هستم چیست؟

او گفت: تیم ملی ما در زمان ویلموتس حواشی زیادی پیدا کرد که برای از بین بردن این حاشیه‌ها نیاز به مدیریت و مربیگری قوی است تا تیم را سامان ببخشد. اگر قرار است سرمربی تیم ملی از میان ایرانی‌ها انتخاب شود، هیچ کسی به جز امیر قلعه نویی نمی‌تواند مربیگری تیم ملی را به دست بگیرد، به شرط اینکه حمایت شود. هر چند ممکن است انتخاب او حواشی زیادی نیز داشته باشد، ولی او گزینه مناسبی برای سرمربیگری تیم ملی است.

کارشناس فوتبال ادامه داد: انتخاب مربی خارجی در این برهه زمان بهترین کار است، زیرا تیم از حاشیه‌ها دور‌تر می‌شود و مربی بهتر می‌تواند نسبت به تیم اشراف داشته باشد و راحت‌تر می‌تواند تیم را برای مرحله بعدی جام جهانی آماده کند.

رجبی گفت: علاوه بر این موارد، با آمدن هر مربی، چه ایرانی چه خارجی عده‌ای پشتیبان آن‌ها هستند که وقتی بروند، آن مربی نیز دیگر اعتباری ندارد و از تیم می‌رود و این مشکلی است که نیاز به نظارت دارد.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رضا رجبی فوتبال ایران تیم ملی فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب کارلو آنچلوتی به عنوان بهترین مربی ماه آوریل لالیگا

حساب رسمی لالیگا در X اعلام کرد کارلو آنچلوتی به عنوان بهترین مربی ماه آوریل این تورنمنت انتخاب شده‌است. رئال مادرید در این ماه ۳ بازی انجام داد و هر سه را با پیروزی پشت سر گذاشت، از جمله برتری ۳-۲ مقابل بارسلونا در هفته سی و دوم.

گفتنی است رئال مادرید در حال حاضر با 84 امتیاز، در صدر جدول لالیگا قرار دارد. با توجه به اختلاف ۱۳ امتیازی با بارسلونای رده دومی و باقی‌ماندن تنها 6 هفته تا پایان فصل، شاگردان آنچلوتی بخت اول قهرمانی و بالابردن جام به حساب می‌آیند.

نتایج رئال مادرید در ماه آوریل

مایورکا ۰-۱ رئال مادرید

رئال مادرید ۳-۲ بارسلونا

رئال سوسیداد ۰-۱ رئال مادرید

 

منبع:طرفداری 

 

دیگر خبرها

  • انتخاب کارلو آنچلوتی به عنوان بهترین مربی ماه آوریل لالیگا
  • رسمی؛ انتخاب کارلو آنچلوتی به عنوان بهترین مربی ماه آوریل لالیگا
  • انتخاب حسنی پور به عنوان یکی از مربیان برتر ورزش هنگ کنگ
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ مربی ایتالیایی در جوانگرایی موفق بوده
  • هیچ مربی‌ای در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • هیچ مربی در کبدی ایران حذف نمی‌شود
  • تفکیک امتیازات 5 مربی در تیم خبرساز
  • «آسمان غرب»؛ فیلمی که در به تصویرکشیدن شهید شیرودی موفق نبود
  • «آسمان غرب»؛ فیلمی که در به تصویرکشیدن شیرودی موفق نبود
  • آسمان غرب موفق نبود/ شیرودی: درجه تشویقی‌ام را پس بگیرید