Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی بارش برف در استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته تا ساعت ۶ صبح امروز ۱۳ هزار کیلومتر باند از محورهای استان برف‌روبی شده است. ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

علی زندی‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به بارش برف در استان مرکزی اظهار داشت: در پی بارش برف در استان مرکزی در 24 ساعت گذشته تا ساعت 6 صبح امروز 13 هزار کیلومتر باند از محورهای استان برف‌روبی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در این مدت میزان 2 هزار و 800 تن شن و نمک در سطح استان به مصرف رسیده است.

هواشناسی ایران 98/10/24|بارش برف و باران 3 روزه در برخی استان‌ها/شنبه سامانه بارشی وارد کشور می‌شودمدارس استان مرکزی به دلیل بارش برف و سرما با تاخیر آغاز به کار می‌کنندروایت تصویری از برف روبی با ارتفاع 10 متر در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: در این مدت 190 نیروی راهدار و راننده مشغول به فعالیت بوده‌اند و 150 دستگاه ماشین‌آلات برای خدمت‌رسانی به مردم به کارگیری شده است.

*** لغزندگی محورهای مواصلاتی استان مرکزی

رئیس پلیس راه استان مرکزی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به وضعیت بارش‌ها در جاده‌های استان مرکزی اظهار داشت: بارش برف از روز گذشته در استان مرکزی آغاز شده و کاهش شدید هوا، لغزندگی سطح محورهای مواصلاتی استان را به همراه داشته است.

سرهنگ ایرج کهریزی ادامه داد: هم اکنون، بارش برف در یشتر محورهای مواصلاتی استان از قبیل محورهای اراک- فرمهین، اراک خمین، اراک- قم، اراک- توره و... قطع شده و تمامی محورها نیز باز، لغزنده و برای رانندگی در آنها همراه داشتن زنجیر چرخ از سوی رانندگان الزامی است.

وی عنوان کرد: به تمامی شهروندان توصیه می‌کنیم با رعایت سرعت مطمئنه تردذد کنند تا هرگز به هنگام تردد در سطح محورهای لغزنده، به منظور پیشگیری از لغزندگی وسیله نقلیه خود و عدم وقوع تصادفات زنجیره ای، از ترمز های ناگهانی استفاده نکنند.

رئیس پلیس راه استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط نامساعد جوی، پلیس و سایر نیروهای امدادی در سراسر محورهای مواصلاتی استان در حال خدمت رسانی به هموطنان عزیز می باشند و از رانندگان قانونمند انتظار می رود که با وجود چنین شرایطی،در سطح محورهای مواصلاتی با سرعت مطمئنه حرکت کرده و نهایت همکاری را نیز با پلیس و دیگر نیروهای امدادی به منظور ارائه خدمات بهتر به عموم مردم، داشته باشند.

وی بیان کرد: لازم است تا رانندگان به هنگام سرخوردن خودرو، فرمان را به همان جهت لغزندگی نگه داشته و با گرفتن و آزاد کردن متناوب و آرام ترمز، حرکت خودروی خود را کنترل کنند .

 کهریزی افزود: هم‌استانی‌ها با پرهیز از مسافرت های غیر ضروری، قبل از شروع سفرهای ضروری می‌توانند از طریق راه های ارتباطی از باز بودن مسیرهای حرکت خود مطمئن شده و با رعایت تمامی توصیه‌های ایمنی، سفر بی خطری را آغاز کنند.

انتهای پیام/712/ش

R7980/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه بعدازظهر سه‌شنبه در نشست با فعالان اقتصادی و تشکل‌های صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با حضور وزیر صمت اظهار کرد: نمایندگی وزارت امور خارجه در استان مرکزی در آینده‌ای نزدیک ایجاد می‌شود و جانمایی آن نیز انجام شده است.

وی افزود: هنرستان‌های جوار صنعت از سال گذشته در راستای اجرای طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و افزایش سهم آموزش فنی و حرفه‌ای مورد توجه قرار گرفته و بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی راه اندازی شده و هنرستان‌های دیگر نیز در حال پیگیری است.

استاندار مرکزی تاکید کرد: محصولات واحد تولیدی هپکو کیفیت دارد و معادن و بخش خصوصی به این شرکت سفارش تولید می‌دهند و نیاز است بقیه مصرف کنندگان ماشین آلات هپکو نیز از محصولات این شرکت بازدید داشته باشند و باید اذعان کرد هپکو برای نخستین بار پس از سال‌ها قرارداد صادراتی خود را با یکی از کشورهای منطقه منعقد کرده است.

مخلص الائمه تاکید کرد: در استان مرکزی آب سنگین کیلویی ۸۰۰ دلار تولید می‌شود و از طرفی نفت خام تولیدی بشکه‌ای ۸۰ دلار به فروش می‌رسد که این اقدام در استان ظرفیتی ویژه محسوب می‌شود.

استاندار مرکزی بزرگترین بحران کشور را ناترازی انرژی عنوان کرد و گفت: این ناترازی به محیط زیست لطمه زده و یکی از راهکارهای این مهم، توسعه صنعت ریلی است.

وی در خصوص واگن پارس نیز ادامه داد: شهرداری تهران و دیگر شهرهایی که در حوزه مترو نیازمندی دارند باید از ظرفیت واگن پارس مپنا در اراک استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه سی و دومین کنگره بین المللی انجمن مهندسان مکانیک کشور امروز در دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد، افزود: کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر استان مرکزی امروز در دانشگاه صنعتی اراک رونمایی شد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: انتظار است انجمن یا شرکت‌هایی که عضو این کنسرسیوم نیستند، به این کنسرسیوم ملحق شوند تا از تمامی ظرفیت‌ها بتوان بهره گیری کرد.

رتبه نخست مرکزی به لحاظ تنوع تولید

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز بیان کرد: مرکزی استانی است که بواسطه تنوع بالای صنعت در کشور و در دنیا شناخته شده و به لحاظ تنوع تولید رتبه نخست کشور را دارد و صنعتی صنعت ساز است.

علی جودکی افزود: استان مرکزی می‌تواند هزاران بخش اقتصادی را راهبری کند از این رو به عنوان ناوبندر کشور مطرح است.

کد خبر 6099685

دیگر خبرها

  • فعالان اقتصادی به کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر ملحق شوند
  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۶ استان
  • بارش باران در محورهای مواصلاتی استان سمنان/ جاده‌ها لغزنده است
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۱۱ استان
  • محور مواصلاتی دستجرد- آشتیان در قم بهسازی شد
  • ترافیک سنگین در محور رشت - قزوین و ورودی رودبار