Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@05:08:25 GMT

مزایای استفاده از انرژی سبز 7 سال بعد مشخص می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۴۴۰۸

مزایای استفاده از انرژی سبز 7 سال بعد مشخص می‌شود

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مزایای جایگزینی و استفاده 100 درصدی از انرژی‌های سبز هفت سال بعد مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اینگ، نتایج تحقیق جدید دانشمندان دانشگاه استنفورد حاکی از آن است که جایگزین کردن 100 درصدی انرژی‌های سبز به جای سوخت‌های فسیلی نه تنها برای اقتصاد بلکه برای سیاره زمین نیز خوب و مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از متخصصان محیط زیست از چند سال پیش شروع به اخطار در خصوص پیامدهای ناشی از تغییرات آب‌وهوایی کردند و خواستار کنترل میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای شدند؛ حال نیز آتش‌سوزی بزرگ جنگل‌های استرالیا باعث شده که بسیاری از مردم جهان تهدید بحران تغییرات اقلیمی را جدی بگیرند.

نباید از این نکته غافل شد انسان نیاز به شغلی دارد تا هزینه‌های زندگی‌اش را بدهد. بنابراین طبیعی است که بشر علاوه‌بر علاقه به محیط زیست سالم، خواستار اقتصاد سالم نیز باشد. آیا این دو در جهت مخالف یکدیگر قرار دارند؟ آیا انسان مجبور است از میان اقتصاد سالم و محیط زیست سالم یکی را برگزیند؟

نتایج تحقیق جدید دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد هزینه‌های نوسازی اقتصاد جهانی برای جایگزینی کامل و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار زیاد است. با این حال این سرمایه‌گذاری‌ عظیم بعد از هفت سال شروع به بازپرداخت و سوددهی می‌کند.

 هزینه بازسازی و جایگزینی شبکه‌های برق، حمل‌ونقل، ساخت‌وساز و سیستم‌های دیگر با انرژی‌های بادی، خورشیدی و هیدرو 73 تریلیون دلار پیش‌بینی می‌شود. البته این هزینه‌ها را می‌توان با پس‌انداز سالانه 11 تریلیون دلار جبران کرد. تنها ضعف این برنامه‌ تحولی این است که مردم می‌ترسند هزینه‌ها بسیار بالا باشد.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: محیط زیست اقتصاد انرژی سبز انرژی پاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۴۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

رئیس سازمان سنجش گفت: نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ به صورت کارنامه نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو،  عبدالرسول پورعباس امروز ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون سراسری به سلامت در کل کشور آغاز شده است و فقط در یکی از شهر‌های استان سیستان و بلوچستان که سیل آمده ارتش جمهوری اسلامی با امکانات خود به کمک آمده و داوطلبان را جابه جا می‌کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • چطور با خرید در شیشه ای اتوماتیک و دزدگیر اماکن با هزینه کم، امنیت را بالا ببرید؟
  • اتصال زیست‌بوم فناوری به عرصه آبادانی با «آبادیران»
  • خشم آمریکا از افزایش هزینه‌های دفاعی چین
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد