Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور اعتباری بانک مسکن از پرداخت ۸ هزار و ۹۴۵ فقره تسهیلات بافت فرسوده و بازآفرینی شهری از ابتدای سال جاری تا روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، محمدحسن علمداری با بیان اینکه برای حمایت از تولید و عرضه مسکن در هسته فرسوده و قدیمی شهرهای کشور از تمامی ظرفیت و توان تسهیلات دهی بانک به سازنده ها استفاده می شود، گفت: تا روز ۲۱ دی ماه سال جاری، تعداد ۲۲ هزار و ۷۳۲ واحد مسکونی برای اخذ تسهیلات ویژه بافت فرسوده به بانک مسکن از سوی شرکت بازآفرینی شهری معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر امور اعتباری بانک مسکن ادامه داد: از مجموع واحدهای معرفی شده به مدیریت شعب بانک مسکن، تا تاریخ اعلامی، مجموعا ۸ هزار و ۹۴۵ واحد مسکونی به مرحله انعقاد قرارداد برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده رسیده اند. به تعبیر دیگر این تعداد از واحدهای معرفی شده به مدیریت شعب بانک مسکن در سراسر کشور، پس از بررسی، به مرحله انعقاد قرارداد و در نوبت پرداخت تسهیلات قرار گرفته اند.

 

وی یکی از مهم ترین اقدامات برای تسهیل و تسریع جریان نوسازی و بازآفرینی بافت فرسوده را پرداخت تسهیلات مناسب به پروژه های ساختمانی واقع در این محدوده است دانست، افزود: مطابق با کارنامه عملکرد به دست آمده از مجموع تسهیلات پرداخت شده در محدوده بافت فرسوده کشور، در ماه های گذشته از سال جاری رقمی معادل ۲۷۸ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان به متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است.

 

مدیر امور اعتباری بانک مسکن به روند تسهیلات دهی به متقاضیان‌ بافت فرسوده در تهران اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا ۲۱ دی ماه، مجموعا ۲ هزار و ۲۳۸ واحد مسکونی به مرحله انعقاد قرارداد برای اخذ این نوع تسهیلات در شعب بانک مسکن رسیده اند که بالاترین سطح به لحاظ تعداد در میان استان های کشور محسوب می شود.

 

به گفته وی پس از تهران، استان خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و اردبیل به ترتیب بیشترین میزان تسهیلات منعقده در حوزه بافت فرسوده را به خود اختصاص داده اند. علمداری همچنین یکی از مهم ترین شرایط اخذ تسهیلات در بافت فرسوده را پیشرفت حداقل ۲۰ درصدی پروژه اعلام کرد و افزود: پروژه های ساختمانی در بافت فرسوده، برای دریافت تسهیلات مشارکت مدنی باید به مرحله ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده باشند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد طرح ملی فهما فهما مسجد فهما بانک مسکن بافت فرسوده مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۵۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان استانداری، راه وشهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رییس شورا هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیات ویژه حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیات ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آنده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطائی افزود: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

وی اظهار داشت: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند