Web Analytics Made Easy - Statcounter

پورمستمند با تاکید بر لزوم پایبندی رسانه‌ها به قانون و اخلاق در انتخابات گفت: برداشت های مالی صدرنشین جرایم سایبری در گیلان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ایرج پورمستمند» امروز (چهارشنبه، ۲۵ دی) در نشست خبری با فعالان مجازی استان در سالن شهدای ناجا با اشاره به شهادت سردار سلیمانی، وی را نماد پایداری جبهه مقاومت دانست و گفت: این سردار رشید اسلام فردی به‌دور از مقام‌های دنیوی و خدمتگزار ملت ایران و نظام انقلاب اسلامی ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس پلیس فتای گیلان با اشاره به توطئه دشمنان علیه ملت ایران طی این سال‌ها با تاکید بر این نکته که بهترین دفاع حمله است افزود: اتفاقات روزهای اخیر ناشی از همین استراتژی دشمن است که جهت دورکردن افکار عمومی از حمله به پایگاه آمریکایی و شکستش، در تلاش جهت هدایت افکار با کمک برخی فریب‌خوردگان داخلی و هجمه به ارزش‌های نظام است.


وی با اشاره به پایداری و مقاومت سردار سلیمانی در برابر داعش که با حمایت آمریکا و استکبار جهانی مرتکب جنایت‌های بسیار علیه شیعیان و جامعه بشری شدند تصریح کرد: نابودی داعش و صلح و آرامش جهان را مدیون رشادت‌های این سردار بزرگ و همرزمانش هستیم که در تمام دنیا برایش یادبود می‌گیرند زیر می‌دانند اگر او در برابر داعش قد علم نمی‌کرد دنیا دیگر جای امنی نبود.

 

*با برخوردهای احساسی در مسیر اهداف دشمن گام برنداریم

پورمستمند با بیان اینکه امروز مرز راهبردی ایران اسلامی تا دریای مدیترانه است و دفاع را از آنجا آغاز می‌کنیم اظهارداشت: سردار سلیمانی عارفی مبارز و رزمنده‌ایی پرهیزکار بود که در جنگ حدود شرعی را رعایت می‌کرد و پایبند به اصول مذهبی و اسلامی بود.


وی با تاکید بر لزوم بصیرت‌افزایی و شناخت دشمن خواستار هوشیاری ملت ایران در برابر دسیسه‌ها شد و تاکید کرد: نباید با برخوردهای احساسی در مسیر اهداف دشمن گام برداریم.


پورمستمند با اشاره به حمله نظامی ایران به پایگاه آمریکایی در پی ترور سردار سلیمانی بیان کرد: ایران نخستین کشوری بود که بعد از ۸۰ سال پاسخ تخاصم آمریکا را داد و هنور جهان متحیر از این اقدام و رشادت رزمندگان سپاه کشور است.


وی به قدرت موشکی و بازدارندگی ایران اسلامی اشاره و تصریح کرد: دشمن می‌داند ایران اسلامی دارای چنان قدرتی است که قادر به صادر کردن تجهیزات نظامی به کشورهای دیگر است.


رییس پلیس فتای گیلان در ادامه با تسلیت جانباختگان حادثه هواپیمایی اوکراین گفت: این حادثه یک خطای انسانی در شرایط جنگی بود که باید با روشن شدن ابعاد مختلف حادثه پاسخگوی ابهامات بوده تا جلوی سواستفاده دشمن گرفته شود.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز اسراییل مدعی نیل تا فرات با پایداری جبهه مقاومت عقب‌نشینی کرده است اذعان داشت: با دشمن‌شناسی و بصیرت آب در آسیاب دشمنی که به دنبال سواستفاده از کوچکترین وقایع علیه انقلاب است،  نریزیم. حواشی ایجاد شده، عملیات نظامی و سیستم دفاعی کشور را که مورد هدف دشمن است، زیر سوال برده است.

 

*برداشت های مالی؛ صدرنشین جرایم سایبری در گیلان
پورمستمند در ادامه به جرایم حوزه فضای مجازی استان اشاره کرد و گفت: جرایم مالی و برداشت‌های غیرمجاز در صدر جرایم سایبری قرار دارند که فیشینگ آنلاین، فیشینگ تلفنی و اسکیمر یا همان کپی کارت بانکی مهمترین آن است.

 

وی با تاکید بر استفاده شهروندان از رمز یکبار مصرف جهت جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز و امنیت خریدهای آنلاین اعلام کرد: پولشویی از دیگر جرایم این حوزه است که فعال‌سازی رمز یکبار مصرف حتی برای حساب‌های خالی از موجودی نیز امنیت ایجاد می‌کند.

 

*فضای مجازی آلبوم تصاویر خانوادگی نیست

رییس پلیس فتای گیلان با اشاره به شبکه‌های مجازی و جرایم این حوزه تصریح کرد: هتک حیثیت از جرایم این حوزه است، افراد باید حضور آگاهانه در فضای مجازی داشته باشند تا از تصمیم‌گیری‌های نادرست جلوگیری شود، فضای مجازی آلبوم تصاویر خانوادگی ما نیست.


وی با بیان اینکه امنیت در فضای مجازی شکننده است توصیه کرد از نگهداری اطلاعات خصوصی در تلفن‌های همراه و سیستم‌های خانگی متصل به اینترنت جلوگیری کنید تا در صورت مفقود شدن مشکلی ایجاد نشود.

 

پورمستمند با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام امروز کشتارگاه آبرو و آرزوی خیلی از مردم شده است گفت: شرط‌بندی آنلاین از دیگر جرایم سایبری موجود در استان است که چندی پیش کارشناسان پلیس فتا یک سایت قمار که به صورت گسترده در فضای مجازی در حال فعالیت و عضوگیری بود را منهدم کردند.

 

*رسانه ها پایبند به قانون انتخابات باشند
وی در ادامه به انتخابات و فعالیت شبکه‌های تلگرامی در این حوزه اشاره و از مدیریت این کانال‌ها و رسانه‌های مجازی خواست تا پایبند به قانون انتخابات بوده و با حفظ چهار رکن انتخابات، امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت در راستای مشارکت حداکثری مردم گام بردارند.


رییس پلیس فتای گیلان با بیان اینکه کمک به انتخاب اصلح  از وظایف رسانه‌هاست، مصادیق مجرمانه در انتخابات را در دو حوزه عمومی و خصوصی اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: انتشار محتوا جهت تحریم یا کاهش مشارکت، ادعای غیرواقع در مورد اتمام انتخابات، انتشار و تبلیغ علایم گروه‌های ضدانقلاب در انتخابات، زیر سوال بردن انتخابات، انتشار هرگونه مطلب خلاف واقع جهت انصراف افراد از انتخابات، درج محتوای تبلیغاتی خارج از زمان تبلیغات، انتشار اخبار کذب از شمارش آرا با رد صلاحیت‌شدگان از مصادیق جرایم انتخاباتی است.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار سلیمانی مسجد شهادت سردار سلیمانی طرح ملی فهما مسجد رویداد ملی فهما فهما سقوط هواپیمای اوکراینی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد برداشت های اینترنتی پلیس فتای گیلان بصیرت ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۶۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند

رئیس پلیس فتای فراجا از اجرای طرح برخورد با جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ در فضای مجازی خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار وحید مجید درباره جزئیات اجرای طرح برخورد با جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: با اجرای طرح عملیاتی پیش‌دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ، گردانندگان، مدیران و اعضا ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۹۸۳۵ تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری روی ۳۸۴۲ فقره تارنمای مشکوک تعداد ۱۷۶۵ مورد مجرمانه مشاهده شد که از این تعداد ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هم‌وطنان تمام محتوای نامناسب مسدود شد و سایر موارد برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۹۱ درصد بیش‌ترین حجم آلودگی جرایم غیراخلاقی را به خود اختصاص داده است.

مجید با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هم‌وطنان از پلیس فتا برای پاک‌سازی و امن‌سازی فضای سایبر از محتواهای نامناسب و مغایر با شعائر دینی و هنجارهای عام جامعه و خانواده گفت: بخش اعظم گزارش‌های این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های عملیاتی و پیش‌دستانه در خصوص این گونه جرایم که باعث نگرانی خانواده‌های ولایت‌مدار ایرانی شده، در اولویت پلیس فتا است.

رئیس پلیس فتای فراجا از هم‌وطنان خواست که همچون گذشته در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 750745

دیگر خبرها

  • قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها توسط رئیس جمهور ابلاغ شد
  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • تشکیل ۳ پرونده جرایم انتخاباتی خراسان رضوی در دور اول
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • از انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری تا درگیری منجر به قتل در مازندران
  • انهدام ۲۰ باند جرایم سایبری در مازندران
  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • شناسایی ۳ هزار و ۸۴۲ تارنمای مشکوک در کشور
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند