Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:26:25 GMT

۱۵۳ طرح توسعه روستایی در خلخال اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۶۸۳۷

۱۵۳ طرح توسعه روستایی در خلخال اجرا شد

علیرضا خلیلی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خلخال افزود: در سال جاری با پرداخت ۱۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل صندوق توسعه اشتغال روستایی به مجریان طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زا ۱۵۳ طرح توسعه روستایی در مناطق محروم عشایری و روستایی این شهرستان اجرا و زمینه ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳۳۵ نفر از بیکاران منطقه فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: تسهیلات اعتباری اشتغال و توسعه پایدار روستایی با کارمزد ۶ تا ۱۰ درصد بانکی از سوی چهار بانک عامل پرداخت این تسهیلات از جمله بانک‌های کشاورزی ،پست بانک ،توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید به مجریان و متقاضیان طرح‌های اشتغال‌زای مناطق روستایی پرداخت می‌شود.

خلیلی گفت: علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال برای  بیش از ۳۰۰ نفر از بیکاران شهرستان از محل اعتبارات تسهیلاتی توسعه پایدار روستایی امسال با پرداخت ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل تسهیلات اعتباری فراگیر ۳۷ طرح در این شهرستان اجرا و زمینه اشتغال ۴۵ نفر در این طرح فراهم شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعهد اشتغال این شهرستان ۱۸۳ درصد تحقق یافته و برای یک‌هزار و ۳۵۴ نفر ایجاد شغل شده، اظهارداشت: در حالی که تعهد اشتغال سال گذشته این شهرستان ایجاد فرصت شغلی برای ۷۳۸ نفر از سوی مرکز کشور تعیین شده بود یک‌هزار و ۳۵۴ فرصت شغلی جدید در سال ۹۷ ایجاد شد.

او افزود: فرصت‌های شغلی ایجاد شده جدید این شهرستان مورد راست‌آزمایی قرار گرفته و تایید شده است.

خلیلی تشریح‌کرد: در سال گذشته ۵۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری از محل اعتبارات اشتغال فراگیر و ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری از محل اعتبارات ایجاد اشتغال روستایی به این شهرستان تخصیص یافت که برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی جدید و همچنین کمک به راه‌اندازی دوباره واحدهای راکد و نیمه‌فعال شهرستان بکار گرفته شد.

او با بیان اینکه تعهد اشتغال سال جاری این شهرستان یک‌هزار و ۳۵۰ نفر تعیین شده، اظهارداشت: در ۹ ماه امسال با ایجاد فرصت شغلی برای بیش از ۶۰۰ نفر ۴۵ درصد از تعهد اشتغال امسال محقق شد.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: نتیجه ارائه تسهیلات بانکی از محل اعتبارات تسهیلاتی توسعه پایدار روستایی رونق مناطق محروم روستایی و عشایری این شهرستان است.

فریدون بابایی افزود: حفظ تولید و اشتغال، تشکیل کارگروه آسیب‌شناسی واحدهای تولیدی آسیب‌دیده از رکود بازار، شناسایی واحدهای راکد، تعطیل و یا نیمه‌فعال، بررسی وضعیت واحدهای تملک شده از سوی بانک‌ها به علت بدهی معوقه و تلاش برای بازگشت آنها به چرخه تولید، بررسی وضعیت طرح‌های اقتصادی نیمه‌رها شده و تمرکز برای تسریع در بهره‌برداری از طرح‌های تولیدی از جمله اولویت‌های کاری کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان است.

برچسب‌ها خلخال تسهیلات اشتغال توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال تسهیلات اشتغال توسعه روستایی خلخال تسهیلات اشتغال توسعه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۶۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره تعاون کاشان در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون گفت: از ابتدای سال گذشته تا کنون، کالا‌هایی همچون سیمان، گلاب و عرقیات گیاهی، فرش دستبافت، لوله‌های چدنی، پلیکا، مفتول مسی، پی وی سی، میلگرد، لنت ترمز، لبنیات و مواد شوینده از کاشان به خارج از کشور صادر شده است.


حسن اربابی افزود: استرالیا، اسپانیا، انگلیس، سوئد، کانادا، آلمان، روسیه، اتریش، هلند، ژاپن، چین، پاکستان، عراق، آذربایجان، ارمنستان و افغانستان از جمله کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی بودند.


وی با اشاره به پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان گفت: مجموعه ورزشی رفاه کارگران به عنوان یک پتانسیل حوزه ورزش میباشد که در این زمینه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی رفاه کارگران اختصاص پیدا کرده است.


اربابی با اشاره به اینکه میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده ۲۲۳ میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: تسهیلات اشتغال‌زایی باید پایدار باشد و از این رو تسهیلات امسال به روستا‌هایی پرداخت می‌شود که برنامه داشته باشند و برای هر اشتغال حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و تسهیلات پرداختی نیز مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد.


وی با اشاره به ۶۳ هزار بیمه شده اجباری در شهرستان کاشان ابراز داشت: این تعداد در یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی مشغول به کار هستند که این مهم نشان از وسعت جامعه کارگری و اهمیت حوزه کارگری در شهرستان کاشان است.

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار