Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-29@01:20:35 GMT

استقرار ۲ هزار عنصر مسلح سوری در لیبی توسط ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۷۰۶۸

به گزارش ایلنا، روزنامه گاردین انگلیس امروز -چهارشنبه- با انتشار گزارشی به نقل از منابع سوری تأکید کرد که ۳۰۰ عنصر از تیپ دوم ارتش ملی سوریه مورد حمایت ترکیه در تاریخ ۲۴ دسامبر گذشته و ۳۵۰ نفر دیگر در تاریخ ۲۹ همین ماه از طریق گذرگاه نظامی «کلس» وارد ترکیه شدند. 

این عناصر از طریق هوایی به طرابلس، مقر دولت وفاق ملی لیبی منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تاریخ پنجم ماه جاری نیز هزار ۳۵۰ عنصر دیگر از سوریه به ترکیه منتقل و سپس در لیبی مستقر شدند و عناصری دیگری همچنان در حال دریافت آموزش نظامی در اردوگاه‌های ترکیه هستند. این در حالی است که بسیاری دیگر از عناصر منتسب به گروه معارض «فیلق الشام» در حال بررسی امکان ورود به لیبی هستند. 

گاردین از افزایش چشمگیر این رقم نسبت به گزارش‌های پیشین خبر داد. 

یکی از منابع رسانه‌ای گفت که عناصر سوری مسلح تیمی را به نام «عمر مختار» رهبر مقاومت لیبی (علیه اشغالگری ایتالیا) تشکیل خواهند داد. 

یکی از منابع ارتش ملی سوریه گفته بود که عناصر مسلح به طور مستقیم با دولت وفاق ملی نه ارتش ترکیه قرار داد ۶ ماهه بسته‌اند و بر اساس آن ماهانه دو هزار دلار حقوق دریافت می‌کنند. حال آنکه آنها در کشور خودشان بین ۷۰ تا ۹۰ دلار ماهانه دریافت می‌کردند. 

همچنین به این افراد وعده داده شده که تابعیت ترکیه را دریافت خواهند کرد.

گاریدن تأکید کرد که دست کم چهار عنصر مسلح سوری تا کنون در جنگ لیبی کشته شده‌اند اما گروه‌های وابسته به آنها اعلام کرده‌اند که این افراد در جنگ با کردها در شمال سوریه کشته شده‌اند. 

آنکارا همزمان تا کنون  فقط ۳۵ نفر از نیروهای نظامی خود را برای کمک مستشاری به لیبی فرستاده است. 

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ترکیه لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۷۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۲ جوان فلسطینی در جریان درگیری‌های مسلحانه با عناصر صهیونیست در اطراف ایست بازرسی سالم واقع در نزدیکی جنین در کرانه باختری به شهادت رسیدند.

شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد که گردان‌های الاقصی مستقر در طولکرم با نظامیان صهیونیست که به این شهر یورش برده بودند درگیر شدند.

در این درگیری که به صورت مشخص در محور میدان السلام طولکرم رخ داد نیروهای فلسطینی موفق شدند عناصر متجاوز را گلوله باران کنند.

نیروهای مقاومت با عناصر اشغالگر در منطقه یعبد واقع در جنوب غرب جنین نیز درگیر شده و به سمت آنها تیراندازی کردند.

در همین راستا گردان‌های قدس شاخه جنین اعلام کردند که رزمندگان فلسطینی موفق شدند منطقه اشغالی شاکید را با شلیک گسترده گلوله هدف قرار دهند.

کد خبر 6089498

دیگر خبرها

  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • فال شمع روزانه برای متولیدن ماه‌های مختلف امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • فال شمع روزانه برای متولیدن ماه‌های مختلف امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کارگر یک عنصر با ارزش برای جامعه است