Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@08:47:54 GMT

پرونده محمدعلی نجفی به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۷۴۹۰

پرونده محمدعلی نجفی به کجا رسید؟

خبرگزاری ایسنا: وکیل مدافع محمدعلی نجفی از ارجاع پرونده موکلش به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشورخبر داد.

حمیدرضا گودرزی اظهار کرد: پس از فرجام خواهی ما نسبت به رای صادره، پرونده به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ارجاع شده و شعبه مذکور در حال بررسی است.

وی افزود: ما وثیقه را معرفی کردیم، ولی دادگاه از پذیرش وثیقه امتناع کرده است و تا هفته گذشته تلاش ما در این زمینه به نتیجه نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گودرزی ادامه داد: با اینکه رییس قوه قضاییه گفته که قضات حتی در روز‌های تعطیل هم وثیقه را بپذیرند، ولی من نمی‌دانم که چرا وثیقه ما پذیرفته نشده است.

وکیل مدافع محمدعلی نجفی با طرح این سوال که دیوان عالی کشور چه زمانی رای را صادر می‌کند؟ گفت: شعبه ۴۱ دیوان عالی در روند گذشته خیلی با طولانی و تاخیر پرونده را رسیدگی نکرد؛ بلکه صریح پرونده را مطالعه کرد و تصمیم گرفت؛ لذا امیدواریم در هفته‌های آینده رای صادر شود.

وی یادآور شد: رای صادره برخلاف قوانین موضوعه از جهات عدیده‌ای است و امیدواریم که رای نقض شود.

بر اساس این گزارش، گودرزی ۲۳ آذرماه جزییات رای صادره برای محمدعلی نجفی در دور دوم رسیدگی را اعلام کرده بود.

وکیل مدافع محمدعلی نجفی ۹ دی ماه گفت که نسبت به رای شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران که برخلاف قانون صادر شده بود، از دیوان عالی کشور فرجام خواهی کرده است.

در دور اول رسیدگی به پرونده نجفی سه جلسه دادگاه در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد، پس از اعلام محکومیت نجفی به قصاص و حبس، خانواده میترا استاد از قصاص گذشت کردند، اما وکیل نجفی به رای صادره اعتراض کرد.

پس از اعتراض به پرونده، دیوان عالی کشور حکم صادره از سوی شعبه ۹ دادگاه کیفری یک تهران را نقض و پرونده را برای رسیدگی مجددبه همان شعبه فرستاد. دو جلسه دادگاه در دور دوم رسیدگی به این پرونده در روز‌های ۶ و ۹ آذرماه سال جاری در شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد و در نتیجه رسیدگی دوباره، نجفی به شش سال و شش ماه حبس تعزیری به اتهام قتل و جهت نگهداری اسلحه به یک سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: پرونده محمدعلی نجفی دادگاه نجفی قتل میترا استاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۷۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز

یداله ملکی مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران گفت: پرونده ۲ دستگاه موتور سیکلت بدون پلاک و قاچاق به ارزش ۹ میلیارد و ۸۷۴ میلیون ریال در شعبه دوم تعزیرات حکومتی شهرستان بهشهر رسیدگی شد.

او افزود: شعبه باتوجه به مدارک موجود در پرونده و دریافت نظر کارشناسی تخلف را محرز و متهمین را علاوه بر ضبط کالابه پرداخت ۹ میلیارد و ۸۷۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

ملکی گفت: ماموران پلیس آگاهی گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است