Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@19:59:59 GMT

نگاهی به هنر شرق آسیا در موزه امام علی(ع)

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۷۵۷۷

نگاهی به هنر شرق آسیا در موزه امام علی(ع)

رویداد بین‌المللی «نگاهی به هنر شرق آسیا» با نمایش بیش از ۳۰۰ اثر هنری از کشورهای ژاپن، چین، هند، نپال و تبت ۲۸ دی تا ۲۸ اسفند در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود. ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ فرهنگی موسیقی و تجسمی نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیین گشایش رویداد بین‌المللی «نگاهی به هنر شرق آسیا» با رویکرد پژوهش محور و با نمایش بیش از 300 اثر هنری در شاخه‌های گوناگون هنرهای تجسمی از کشورهای ژاپن، چین، هند، نپال و تبت پنجشنبه 26دی 1398 ساعت 16 در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنرمندان واقعی و پوشالی موسیقی را بشناسیم / سوءاستفاده از خون 176 مسافر هواپیمای اکراینی برای کنسرتی که 40 بلیت فروخت

شهرام بابایی مدیر موزه هنرهای دینی امام علی(ع) ضمن اعلام این خبر گفت: آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه در رشته‌های: نقاشی، به‌ویژه مکتب نقاشی‌های نائیو مادوبانی هند، چاپ (حکاکی روی چوب، اوکیوئه) مجسمه، طراحی پارچه، صنایع‌دستی و کاربردی است که برخی از آن‌ها برای نخستین‌بار در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.

وی در ادامه هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی را کمک به رشد آگاهی مردم نسبت به هنرهای آیینی و دینی فرهنگ‌های دیگر، همبستگی و تبادل فرهنگی بین ملت‌ها و تعمیق مشترکات فرهنگی و هنری بین ایران و کشورهای شرق آسیا عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه می‌تواند تأثیر بسزایی در شناخت هرچه بیشتر هنر و تمدن درخشان چند هزار ساله شرق آسیا و ارتباط آن با فرهنگ و هنر شکوهمند و دیرینه ایرانی داشته باشد.

رییس موزه هنرهای دینی امام علی(ع) در پایان گفت: کارگاه «اوروشی - ساختارشناسی آثار لاکی شرق دور» با حضور سیامک علی‌زاده و میترا اعتضادی و جمعی از اعضای کمیته حفاظت ایکوم ایران Icom-CC و همچنین «معرفی مراحل ساخت اثر هنری با مواد چینی سلولزی» با هدایت مهناز محمدزاده میانجی عضو هیئت علمی دانشگاه هنر الزهرا(س) همزمان با آیین گشایش این رویداد از ساعت 15 میزبان علاقه‌مندان است.

آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه، گزیده‌ای از مجموعه درخشانی است که طی چندین دهه توسط جهانگیر کازرونی و فریال سلحشور جمع‌آوری شده است.

این نمایشگاه از 28 دی تا 28 اسفند به غیر از ایام تعطیل ساعت 9 تا 18 پذیرای بازدیدکنندگان است.

موزه هنرهای دینی امام علی(ع) در خیابان ولی‌عصر(عج)، روبروی بزرگراه هاشمی رفسنجانی، بلوار اسفندیار، شماره 35 واقع است.

انتهای پیام/

R33357/P/S4,40/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران موزه هنرهای معاصر موسیقی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران موزه هنرهای معاصر موسیقی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران موزه هنرهای معاصر موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۷۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هم‌اندیشی فعالان فرهنگی و گردشگری دزفول با استاندار خوزستان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در این نشست گفت: برنامه‌های گردشگری باید به شکل جامع و همراه با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود.

وی بیان کرد: رودخانه‌ها یکی از ظرفیت‌های مهم در حوزه گردشگری است و در این خصوص اقدامات زیادی می‌توان انجام داد.

کد خبر 6088702

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود