Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@20:53:11 GMT

نماینده مجلس: درس فراموش نشدنی به آمریکا دادیم

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۱۴۱۲

نماینده مجلس: درس فراموش نشدنی به آمریکا دادیم

خبرگزاری فارس: احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد گفت:‌ آنچه در این باره اتفاق افتاده نشان می‌دهد که ما در عرصه رویارویی منطقه‌ای با آمریکا توانسته‌ایم درس فراموش نشدنی را به آمریکا بدهیم و نشان بدهیم که دارای یک برتری اطلاعاتی، عملیاتی و تکنیکی در صحنه جنگ هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهترین مورد برای اثبات این مسئله انتخاب پایگاه عین‌الاسد برای این موضوع بوده و موضوع دیگر انتخاب زمان و اینکه از جهت تکنیکی هم آنها نتوانستند حتی یکی از موشک‌های ما را دفع کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه اتفاق افتاده حکایت از این موضوع دارد که ما برای مراحل بعدی حمله به پایگاه عین‌الاسد هم برنامه داشتیم و از آمادگی لازم برای این موضوع برخوردار بودیم و این موضوع برخاسته از یک اراده ملی بود و چون یک اراده ملی در این باره وجود داشته ما به چنین قابلیتی دست پیدا کرده‌ایم.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها هستند که چه بسا ممکن است امکانات نظامی هم داشته باشند اما به چنین اعتمادبه‌نفسی که پایگاه‌های آمریکا را مورد هدف قرار بدهد پیدا نکنند که بتوانند چنین کاری را بکند و این قابلیت و توانمندی ایران به پشتوانه ملی باز می‌گردد که در این خصوص وجود داشته است.

وی افزود: ملت ایران در تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر هم رزمانش یک صدا انتقام را می‌خواستند و سپاه پاسداران با تکیه بر چنین حمایت و پشتیبانی ملت چنین عملیاتی را صورت داده است که در 80سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پس از ترور شهید سلیمانی آمریکا عنوان می‌کند که اگر ایران بخواهد اقدامی را صورت دهد 52 نقطه ایران را مورد هدف قرار خواهد داد اما با وجود این تهدید بعد از عملیات شهید سلیمانی در حمله به پایگاه عین‌الاسد رئیس جمهور آمریکا اعلام می‌کند که من آغوشم را برای ایرانیان را باز کرده‌ام و جرأت اینکه از مقابله به مثل صحبت کند را ندارد.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: آمریکا سعی دارد با بزرگنمایی حادثه هواپیمای اوکراینی اقدام سپاه در حمله به پایگاه عین‌الاسد زیر سؤال ببرد و تحت شعاع قرار دهد و با بزرگ‌نمایی این مسئله نمایش قدرت ایران را ضعیف جلوه دهند و به مردم پیام اشتباه بدهند.

وی در پایان گفت: ان‌شاءالله ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن با حضور چشم‌گیر خود این توطئه دشمنان در کمرنگ جلوه دادن اقدام سپاه در حمله به پایگاه عین‌الاسد را خنثی خواهند کرد و سحر آمریکایی‌ها در این باره بی‌اثر خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: نماینده مجلس حمله به پایگاه عین الاسد پایگاه آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ دادیم

وزیر حمل و نقل اسرائیل که همزمان عضو کابینه جنگ این رژیم است، در اظهاراتی حمله روز ۱۹ آوریل اسرائیل به ایران را تایید کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه اسرائیلی " جروزالم پست"، "میری رگو" وزیر حمل و نقل و یکی از اعضای کابینه جنگ اسرائیل حمله ۱۹ آوریل به ایران را تایید کرد و گفت:" با فناوری اسرائیل و تصمیماتی که گرفتیم توانستیم پرتاب‌هایی را که از ایران به سمت اسرائیل شلیک شد، رهگیری کنیم. ما پاسخ دادیم و ایران هم پیام را دریافت کرد و جهان هم فهمید که اسرائیل یک بازنده نیست. "

این وزیر اسرائیلی شامگاه شنبه در مصاحبه با کانال ۱۴ تلویزیون رژیم اسرائیل این مطلب را بیان کرده است. اظهارات این وزیر اسرائیلی نخستین موضع رسمی رژیم اسرائیل درباره حملات منتسب به این رژیم علیه ایران است.

پیشتر رسانه‌های غربی در گزارش‌هایی ادعا کرده اند که اسرائیل در بامداد ۱۹ آوریل حمله‌ای را به یک پایگاه نظامی در اصفهان انجام داده و رادار اس ۳۰۰ مستقر در پایگاه شکاری اصفهان را منهدم کرده است.

ایران چنین حمله‌ای را تکذیب کرده و تاکید کرده ۳ کوادکوپتر در آن شب در اطراف اضفهان را با پدافند هوایی سرنگون کرده است. کوادکوپتر‌هایی که به گفته حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران، شبیه اسباب بازی‌های کودکان است.

این حمله ادعایی ۵ روز پس از آن صورت گرفت که ایران در اولین عملیات نظامی مستقیم از خاک خود، حمله ترکیبی بی‌سابقه‌ای را با بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل انجام داد و طی آن دستکم ۲ پایگاه نظامی و جاسوسی رژیم اسراییل در صحرای نقب و بلندی‌های اشغالی جولان را مورد اصابت قرار داد.

برخی از مقامات اسرائیلی دولت ایالات متحده را مسئول حمله ایران و همچنین تلاش برای محدود کردن هرگونه واکنش اسرائیل می‌دانند.

"اوحد تال"، عضو مجلس اسرائیل (کنست) از حزب صهیونیسم مذهبی در گفتگو با پایگاه خبری " JNS" در این باره گفت: "وقتی اولین کاری که جوبایدن پس از حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل انجام می‌دهد این است که با نخست‌وزیر نتانیاهو تماس بگیرد و به او بگوید که آمریکا از پاسخ احتمالی اسرائیل حمایت نخواهد کرد، این دیگر حمایت از اسرائیل نیست. "

او در ادامه گفت: "پس فکر می‌کنم مشکل داریم. بخشی از دلیل اینکه ایران برای اولین بار در تاریخ مستقیما به اسرائیل حمله کرد - قبلا فقط از نیرو‌های نیابتی استفاده می‌کرد - به این دلیل است که دیدند دولت ایالات متحده از ما حمایت نمی‌کند و آن‌ها احساس کردند که شاید اسرائیل منزوی یا ضعیف است. "

دیگر خبرها