Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@01:56:50 GMT

تخلیه شش روستا در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۲۶۳۸

تخلیه شش روستا در سیستان و بلوچستان

به گزارش جماران؛ رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گزارشی از اقدامات انجام شده درپی سیل در استان‌ سیستان و بلوچستان را ارائه کرد.

مرتضی سلیمی درباره اقدامات انجام شده در استان سیستان و بلوچستان گفت: درپی جاری شدن سیلاب در این استان  ۱۴ شهرستان ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوارن، فنوج، کنارک، مهرستان، میرجاوه، نیکشهر و هیرمند تحت تاثیر قرار گرفتند که در این میان  وضعیت در شهرستان  کنارک، فنوج، دلگان، چابهار و سرباز حادتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مجموع در ۲۲۲ شهر و روستای استان سیستان و بلوچستان عملیات امدادرسانی انجام شده است، ادامه داد:‌در این ۲۲۲ شهر و روستا به ۳۹هزار و ۶۷۵ نفر امدادرسانی شده و ۴۶۸۸ نفر نیز اسکان اضطراری داده شده‌اند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان شمار مصدومان سیل در این استان را  ۱۲ مصدوم انتقالی اعلام کرد و گفت:‌دو تن نیز در شهرستان‌های سرباز و کنارک  به علت غرق شدگی و ریزش آوار جان خود را از دست داده‌اند.

سلیمی با بیان اینکه ۱۹۵۳ نفر در روز در قالب ۴۰۴ تیم عملیاتی هلال احمر در عملیات امدادرسانی حضور داشتند، خاطرنشان کرد: هفت فروند  شامل دو فروند هلال احمر و پنج فروند بالگردهای نظامی نیز در امدادرسانی مورد استفاده قرار گرفته است و در مجموع با انجام ۵۸ سورتی پرواز به میزان ۴۳ ساعت حدود ۱۸ هزارکیلوگرم اقلام امدادی را به این مناطق منتقل کرده‌اند.

وی از ایجاد سه اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان های فنوج، دلگان و قصرقند خبر داد و گفت:‌اردوگاه قصرقند به دلیل عدم استقبال مردم، جمع آوری شد، اما در دو اردوگاه دیگر برخی از سیل‌زدگان حضور دارند.

تخلیه شش روستا در سیستان و بلوچستان

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد آمار نجات یافتگان نیز گفت: پنج مورد عملیات نجات و انتقال مادر باردار در کنارک،  میرجاوه ، نیکشهر،  زاهدان و سیب و سوران انجام شده است. همچنین ۲۸ نفر از طغیان رودخانه در شهرستان‌های سرباز، کنارک، دلگان و چابهار نجات یافته‌اند.

به گفته سلیمی شش روستا با مجموعا ۲۴۵ خانوار نیز درپی سیلاب اخیر استان سیستان و بلوچستان تخلیه شده است. در ۱۹۵ خانه نیز عملیات تخلیه آب انجام شده است.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های غذایی در میان سیل‌زدگان نیز گفت: ۱۶هزار و ۲۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۵۸۹۰ بسته غذایی یک ماهه در میان سیل زدگان توزیع شده است. همچنین ۳۲۰۰ تخته چادر امدادی نیز به سیل زدگان داده شده است .

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود:‌امدادرسانی در این استان‌ همچنان ادامه دارد و امدادگران جمعیت هلال احمر در محل حضور دارند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 سیستان و بلوچستان سیل هلال احمر سیل سیستان و بلوچستان قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۲۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر نقش پیشرو و بی‌بدیل در کاهش آلام و رنج انسان‌ها دارد و در کشور ما نیز این نهاد عملکردی شایسته از خود به جا گذاشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله عبدالحسین معزی عصر یکشنبه در مراسم معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان اردبیل، اظهار داشت: هلال احمر نه تنها در سیل و زلزله و سایر حوادث غیرمترقبه بلکه در کاهش آلام و درد انسان‌ها بدون شناخت مرز و ثغور ورود پیدا کرده و توانسته مأموریت انسانی خود را به شایستگی انجام دهد.

وی اصول اساسی هلال احمر را در برقراری صلح و سازش و ایجاد فضای وفاق در بین همه انسان‌ها اعلام کرد و گفت: از گذشته تاکنون این نهاد توانسته مأموریت و مسئولیت خود را انجام داده و در این 45 سال نیز با تکیه بر ارزش‌های الهی و اعتقادی زمینه‌ساز خدمات فراوان و ماندگار شده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: اصالت این مجموعه کرامت انسان به عنوان مخلوق ممتاز الهی است و قطعا احترام به انسان‌ها نتیجه بینش و نگرش ارزشی این مجموعه در همه ابعاد و حوزه‌ها است.

معزی به تلاش فداکارانه نیروهای هلال احمر در حوادث و رخدادهای متعدد اشاره کرد و افزود: هلال احمر در دوران دفاع مقدس نیز با تقدیم شهدایی ممتاز سعی کرده تا به وظیفه ارزشی و انسانی و انقلابی خود عمل کند.

وی به موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد اجرای عملیات موفقیت‌آمیز وعده صادق در ضربه زدن به هیمنه استکبار جهانی بودیم که قطعا این حرکت‌ها می‌تواند نمود و نشانی از عزت و سربلندی ملت ایران باشد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: صهیونیسم جهانی از بین رفتنی است و قطعاً امت اسلامی پیروز این میدان بوده و حرکت اخیر در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا نمودی از این اضمحلال قطعی است.

معزی اضافه کرد: صهیونیسم جهانی و حامیان آنها در منطقه به خفت و خواری افتادند و جنبش خروشان آغاز شده جوانان دانشجو از آمریکا گرفته تا اروپا و کشورهای منطقه این رژیم را سیل‌آسا به مرز نابودی خواهد کشید.

وی از خیران فعال و کمک‌کننده به مجموعه هلال احمر قدردانی کرده و از جوانان خواست تا با عضویت در این مجموعه به انجام مأموریت ارزشی و انسانی در این نهاد کمک کنند.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از زحمات مسئول نمایندگی هلال احمر استان قدردانی و «حجت الاسلام قیامی» به عنوان مسئول جدید نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان اردبیل معارفه شد.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر