Web Analytics Made Easy - Statcounter

اوسط هاشمی، برنامه های این سازمان در منطقه آزاد اروند را بروزسازی و مدرن سازی مراکز آموزش فنی و حرفه ای خواند و گفت: بایستی در یک تواق دو جانبه به این مهم برسیم تا از عهده پاسخ به مطالبات منطبق و متناسب با نیاز جامعه برآئیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «علی اوسط هاشمی» امروز (چهارشنبه 25 دی ماه) در حاشیه گردهمایی مدیران استانی و ستادی سازمان فنی و حرفه ای کشور که در محل آمفی تئاتر سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: احترام خاصم را به مردم منطقه آزاد اروند دارم، مردمانی که در دوران دفاع مقدس از کیان مملکت دفاع کردند و از این بابت حق بزرگی به گردن ما دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه کشور، با بیان اینکه منطقه آزاد اروند پرجمعیت ترین منطقه آزاد  کشور است، افزود: به نظر می رسد هر حرکتی در این منطقه انجام شود می تواند مدل توام با موفقیت برای سایر مناطق آزاد کشور باشد.خوشبختانه به دلیل همجواری منطقه آزاد اروند با کشور عراق می توانیم در زمینه های مختلف در این منطقه برنامه ریزی داشته باشیم و نخستین آن روی آوری به مراکز دانشگاههای فنی و حرفه ای بین المللی است که برای آن در تلاشیم تا با مدیرعامل سازمان منطقه آزاداروند به یک جمع بندی برسیم و این مهم رادر کشور پایه گذاری کنیم.

 

وی از دیگر برنامه های این سازمان در منطقه آزاد اروند را بروزسازی و مدرن سازی مراکز آموزش فنی و حرفه ای عنوان کرد و یادآور شد: بایستی در یک تواق دو جانبه به این مهم برسیم تا از عهده پاسخ به مطالبات منطبق و متناسب با نیاز جامعه برآئیم زیرا در حوزه  تکنولوزی شاهد تحول عظیمی هستیم و در کشورهای توسعه یافته بی شک آینده تحت تاثیر سرعت تکنولوزیست.

 

وی با بیان اینکه به غیر از این ما نمی توانیم برنامه ریزی فعالی که توانمند سازی را فعلیت ببخشد استوار باشیم، تصریح کرد: باید در منطقه آزاد برای جوانان حرف نو داشته باشیم و در برنامه ریزیمان باید به نحوی عمل کنیم که این میل و اشتیاق و راغب بودن در حوزه مهارت و با تکیه بر استعداد فردی و امید به فردای بهتر در جوانان ایجاد کند.

 

اوسط هاشمی گفت: علاوه بر تجهیز بایستی ارتقاء سطح علمی مربیان را در این مناطق داشته باشیم و از ظرفیت شرکای خودمان و سازمانهایی که در آنها عضویت داریم به راحتی در منطقه آزاد اروند (به دلیل نوع تردد و اقامت  خارجی ها) استفاده کنیم  و سطح کلاسهای مهارتهای بین المللی مان را با ایجاد دپارتمانهای تخصصی جدید بالا ببری.

 

وی ابراز کرد: تا به امروز سیاست ما بر تمرکز در تربیت مربی در سطح کشور آنهم در کرج بود و  تمامی نیازها از این شهر تامین می شد اما امروز  به سمت تمرکز زدایی و توجه به قطب های جریان ساز که از جمله آن منطقه آزاد اروند است، روی آورده ایم چون این مناطق نیازمند مهارت در راستای اهداف اقتصادی خودشان هستند، در مناطق آزاد، کارآفرینان و سرمایه گذاران تقاضاهایشان را مطرح می کنند و آنچه را که در قالب طرح جامع و توسعه مناطق آزاد دیده شده برای 5 تا 10 سال آینده آن، مبنای سرفصل های آموزشی و تربیت نیروی انسانی مان خواهد بود.

 

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی ایجاد مجتمع فنی در منطقه آزاد را یکی از دستاوردهای این سفر خواند، خاطر نشان کرد: ما حاضر به اعطای مجوز تاسیس آن هستیم که در سطح مختلف از ظرفیت قانون شورای عالی مهارت حداکثر استفاده را ببریم که روزی در این منطقه بتوانیم بگویم ما سطح مهارت را دو سطح ارتقاء داده ایم و توانسته ایم روزی را هدف گذاری کنیم که بگوییم در مناطق آزاد هر شهروندی که حاضر است از مهارت برخوردار است.

 

وی با اشاره به اینکه اگر بتوانیم این موضوع را فعلیت ببخشیم مهمترین دستاورد است چرا که مردم این منطقه شایسته نگاه بلند و بزرگی هستند تا بتوانیم مرجعیت ارائه خدمات فنی و مهارتی را به کشورهمسایه مان داشته باشیم، افزود: دپارتمان هایی که در اینجا شکل می دهیم می تواند در آینده پاتوق حضور عراقی هایی برای کسب و ارتقاء مهارت و تربیت مربی و ایجاد شعب دوم آموزشگاههای ما این ظرفیت را دارند هر کسی از سازمان فنی و حرفه ای مجوز تاسیس بگیرد می تواند شعبه دوم آن را در هر نقطه ای از جهان بدون نیاز به پروانه ای دیگر تاسیس کند.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه در نوع نگاه متفاوت به نقاط جمعیتی به طور عمده به دنبال هم افزایی میان منطقه آزاد اروند و سازمان فنی و حرفه ای هستیم، تاکید کرد: با منطقه آزاد اروند به عنوان پرجمعیت ترین منطقه آزاد کشور می توانیم به اسنادی با هم برسیم تا آنچه لازمه آینده این منطقه است به عنوان شهر بندری، صیادی و گردشگری و توریستی بیشترین بهره وری را داشته باشیم والگویی برای سرمین اصلی باشد.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد سردار سلیمانی فهما شهادت سردار سلیمانی طرح ملی فهما مسجد سقوط هواپیمای اوکراینی رویداد ملی فهما روزنامه مراکز آموزش فنی و حرفه ای منطقه آزاد اروند تفاهم نامه فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۴۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم با انتصاب مدیران پروازی

مدیرکل بازرسی استانداری بوشهر گفت: بر‌اساس بررسی که از سازمان منطقه آزاد بوشهر شده متوجه شدیم علاوه بر مدیر اجرایی، کارشناسان این مجموعه نیز پروازی هستند که این مسئله دهن‌کجی به مردم استان بوشهر محسوب می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، صادق بوستانی صبح امروز در حاشیه بازدید سرزده از سازمان منطقه آزاد بوشهر، اظهار داشت: بر اساس گزارشات متعدد واصل شده به دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقى استانداری بوشهر متأسفانه شاهد حضور تیم پروازی در سازمان منطقه آزاد بوشهر هستیم.

مدیرکل بازرسی استانداری بوشهر با بیان اینکه شناسایی مدیران پروازی با توجه به مأموریت معاونت اجرایی رئیس جمهور صورت می‌گیرد، گفت: بر‌اساس بررسی که از سازمان منطقه آزاد بوشهر شده متوجه شدیم علاوه بر مدیر اجرایی، کارشناسان این مجموعه نیز پروازی هستند که این مسئله دهن‌کجی به مردم استان بوشهر محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی از مدیران پروازی هر چند ماه یک بار و بعضاً در هر ماه به مدت بسیار کوتاهی در محل کار حضور پیدا می‌کنند که همین مسئله باعث آسیب به مجموعه و عقب‌ماندگی در برنامه‌ها می‌شود.

مدیرکل بازرسی استانداری بوشهر افزود: وجود مدیران پروازی باعث رکود در فعالیت‌های سازمانی و تحمیل هزینه‌های سنگین مالی می‌شود.

بوستانی خاطر نشان کرد: در اسرع وقت مکاتبات لازم با معاون اجرایی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور صورت خواهد گرفت و انتظار این است با توجه به تأکیدات رئیس جمهور مدیران پروازی ناکارآمد در سایر دستگاه‌ها و صنایع استان را شناسایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • ریل جذب در آموزش و پرورش توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • اوج گیری گرما در اروند
  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم؟!
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم با انتصاب مدیران پروازی