Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اوسط اکبری مقدم چهارشنبه شب در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گیلان در رشت با اشاره به موقعیت تالاب انزلی افزود: تالاب انزلی در حوزه سه شهرستان است و حوزه آبریز تالاب با 352 هزار هکتار در شش شهرستان استان قرار دارد.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از ورود فاضلاب به تالاب، تا کنون بر اساس برنامه ریزی 21 میلیون مترمکعب فاضلابی که وارد تالاب می شود، تصفیه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: تا پایان سال 1401 با اقداماتی که انجام خواهیم داد ، این میزان حجم تصفیه فاضلاب به 35 میلیون متر مکعب خواهد رسید.

به گفته اکبری مقدم، یک تصفیه خانه فاضلاب نیز در صومعه سرا در حال احداث است که قابلیت تصفیه دو میلیون و 900 هزار متر مکعب فاضلاب را خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: برای خروج کامل فاضلاب از  تالاب انزلی نیازمند دو هزار و 200 میلیارد تومان منابع مالی هستیم.

وی همچنین با اشاره به رسوباتی که وارد تالاب انزلی می شود،گفت: در حال حاضر، 33 هزار تن از رسوبات وارد شده به تالاب انزلی مهار می شود.

وی بیان کرد : همچنین دو تله رسوب گیر، بالغ بر 250 هزار تن رسوبات تالاب را کنترل می کند.

اکبری مقدم با بیان اینکه در حال لایروبی 300  هکتار از تالاب انزلی هستیم، اظهار کرد: روزانه 500 متر مکعب شیرابه از رودخانه های زرجوب وگوهر رود وارد تالاب می شود .

وی با اشاره به وجود 25 بیمارستان دولتی و خصوصی در استان بیان کرد : پیش از این پسماند عفونی بیمارستان ها وارد تالاب می شد اما در حال حاضر این پسماندهای بیمارستان ها مدیریت می شود.

اکبری مقدم میانگین تولید روزانه پسماند را دو هزار و 200 تن عنوان و تصریح کرد: یک هزار و 400 تا یک هزار و 650 تن از این زباله ها شهری و مابقی آن روستایی است .

وی با اشاره به میزان اعتبار اختصاص داده شده پسماند برای امسال نیز بیان کرد: بر اساس طرح جامعی که برای مدیریت پسماند شکل گرفته، امسال بالغ بر 91 میلیارد تومان برای این موضوع در استان اعتبار اختصاص یافته است که اقداماتی را برای مدیریت پسماند پیش بینی کرده ایم.

گیلان دارای بیش از۳۰ هزار هکتار پهنه تالابی است که افزون بر ۲۴ هزار هکتار آن معادل۸۰ درصد در قالب سه تالاب انزلی ، امیرکلایه و بوجاق تحت عنوان کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

 این پهنه‌ها زیستگاه بیش از ۳۰۰ گونه پرنده به خصوص پرندگان مهاجرند که هر ساله به تعداد هزاران قطعه، بخشی از چرخه زندگی خود را در این استان سپری می‌کنند. 

تالاب‌های استان، زیستگاه مناسب بیش از ۶۰ گونه ماهی را فراهم ساخته‌اند، ضمناً این تالاب‌ها به عنوان بخشی از محیط زیست، قسمتی تفکیک ناپذیر در زندگی معیشتی حاشیه نشینان و مردم محلی هستند که در صورت تخریب یا زهکشی تالاب ها، با مشکلات عدیده معیشتی و اجتماعی روبرو خواهند شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 بخش خصوصی پرندگان تالاب تالاب انزلی دولتی و خصوصی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از هدر روی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در نظرآباد

حمیدرضا رحیمی گفت : با توجه به تشدید تنش آبی در دشت های غربی استان البرز ، شناسایی و انسداد چاههای غیر مجاز در این منطقه شتاب یافته است.

وی گفت : اکنون طرح پایش سفره های زیر زمینی و تقویت آنها با استفاده از طرح های تغذیه مصنوعی در نظرآباد و غرب استان البرز با جدیت دنبال می شود.

رحیمی اظهار کرد: در کنار حفاظت از آبهای زیر زمینی ، صیانت از آبهای سطحی نظرآباد نیز با دقت و نگاه ویژه در دست اقدام است.

وی گفت : اوایل سال جاری هفت کیلومتر از حریم و بستر رودخانه کردان در محدوده شهرستان نظرآباد از ساخت وسازهای غیر مجاز پاکسازی شد.

مدیر امور منابع آب نظرآباد اظهار کرد: طی این مدت ۵۷ هزار متر مربع از زمین های حاشیه رودخانه کردان در شهرستان نظرآباد از دست متصرفان غیر قانونی آزاد سازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • شادی گل جنجالی جلوی چشم انزلی‌چی‌ها(عکس)
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • آبگیری ۳ میلیون ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • پیشگیری از هدر روی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در نظرآباد
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • ملوان بدون مصدوم و محروم مقابل سایپا
  • بندر انزلی، میزبان کشتی ساحلی کارگران قهرمانی کشور