Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@22:02:06 GMT

با ورزش منظم شنوایی خود را تقویت کنید

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۵۲۵۸

با ورزش منظم شنوایی خود را تقویت کنید

این گزاره یافته یکی از جدیدترین مطالعات در این حوزه و نتایج آن همین هفته منتشر شده است. در این مطالعه که در مرکز پژوهشی علوم اعصاب شنوایی در دانشگاه نورث‌وسترن در ایلینویز آمریکا انجام شده است، حدود هزار نفر در معرض محرک‌های شنوایی قرار گرفتند و همزمان نحوه پاسخ دهی مغز آن‌ها ثبت شد. در این بررسی مشخص شد ورزشکاران در محیط‌های با سر و صدای زمینه‌ای توانایی بررسی محرک‌های صوتی جدید را به شکل بهتری دارند و مغز آن‌ها بهتر از عهده این کار بر می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
محققان معتقدند این یافته‌ها شاید بتواند نشان دهد ورزشکاران چطور در ورزشگاه‌های پر سر و صدا توان شنیدن صدای مربی یا هم‌تیمی خود را دارند و می‌توانند در زمان مناسب به آن‌ها پاسخ دهند. این مطالعه بخشی از یک مطالعه گسترده پنج ساله است و طی آن ورزشکاران رشته‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته‌اند. تا به این جا مشخص شده که از نظر تقویت توانایی مغز در بخش شنوایی، تفاوت محسوسی بین رشته‌های ورزشی مختلف وجود نداشته است و همه رشته‌ها می‌توانند چنین نفعی را برای ورزشکار داشته باشند. پیش از این مشخص شده بود که یادگیری زبان جدید و نواختن ساز می‌تواند به تقویت این بخش از مغز منجر شود، اکنون با توجه به نتایج این مطالعه می‌توانیم ورزش منظم را هم به این فهرست اضافه کنیم.    
منبع: خراسان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تقویت شنوایی فواید ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۵۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت های کشتی اردبیل تقویت می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی ظهر جمعه در حاشیه برگزاری مسابقه بین‌المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌ریزی لازم برای توسعه زیرساخت‌های رشته کشتی در سطح استان اردبیل در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر احیای ظرفیت‌های مغفول رشته کشتی در اردبیل افزود: پهلوانان و قهرمانان اردبیلی بسیاری در رشته‌های مختلف اعم از کشتی، همچون رحیم علی‌آبادی، احد پازاج و افشین بیابان‌گرد با افتخارات بین‌المللی برای کشورمان عزت و سربلندی به ارمغان آورده‌اند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه نباید تقدیر و قدردانی از زحمات و افتخارآفرینی پهلوانان و قهرمانان کشورمان در رشته‌های مختلف همچون کشتی فراموش شود، ادامه داد: قدردانی از قهرمانان و پهلوانان وظیفه‌ای همگانی محسوب می‌شود.

عاملی راه اندازی جام صفوی را یکی از روش‌های تبیین خدمات صفویه و اردبیل به ایران دانست و بیان کرد: خاندان صفوی در زمان حکومت خود اقدامات بسیار اساسی در حوزه هویت ایرانی، حفظ و حراست از خاک کشورمان، مذهب، معماری، اقتصاد و… انجام دادند که فراموش‌نشدنی است.

کد خبر 6089028

دیگر خبرها

  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • زیرساخت های کشتی اردبیل تقویت می شود
  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)