Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@07:14:57 GMT

تخریب 15 کلاس درس در شرق بندرعباس

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۰۲۵۵

تخریب 15 کلاس درس در شرق بندرعباس

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: در بررسی اولیه از مدرسه های روستایی سیل زده در جاسک، ۱۵ کلاس درس به طور کامل تخریب شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ موسی دادی زاده سرخایی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای دایرشدن این تعداد کلاس درس به صورت موقت نیاز به تهیه کانکس دارند.

وی بیان داشت: در مجموع ۳۵ مدرسه درقالب۶۷ کلاس درس در روستاهای سیل زده جاسک آسیب جدی دیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: از این تعداد ۵۲ کلاس درس در ۲۱ واحد آموزشی نیاز به بازسازی دارد.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: مدرسه های آسیب دیده نیار به تعمیرات اساسی و تهیه تجهیزات لازم مانند کولر، کامپیوتر، تجهیزات هوشمند سازی و وسایل آموزشی دارند.

دادی زاده سرخایی یادآورشد: بعضی از مدرسه ها نیز سپتیک آن ها نشست کرده و سیلاب وارد مدارس شده که باید دوباره بازسازی شود.

وی گفت: در بعضی از مدرسه های روستایی نیز آب و گل ولای وارد سرویس های بهداشتی شده و باعث تخریب آن ها شده که نیاز به تعمیرات اساسی این سرویس‌های بهداشتی داریم.

دادی زاده افزود: برخی از دیوار محوطه مدرسه های شهرستان جاسک نیز تخریب کامل شده یا اینکه گل و آب وارد حیاط مدرسه وکلاس درس شده که مشکلات اساسی خاص خودش دارد.

وی بیان داشت: ۲ سالن ورزشی هم بر اثر وزش باد شدید سقف آن ها بلندشده و چندین مدرسه نیز  قسمتی از ساختمان آن نشست کرده و تخریب شده که نیاز به ترمیم، بازسازی ومقاوم سازی دارند.

دادی زاده گفت: با رخنه آب به سقف برخی از مدرسه ها، در چندین کلاس آب از سقف چکه کرده که گچ و رنگ کلاس ها را از بین برده و نیاز به ایزوگام مجدد و همچنین رنگ آمیزی و گچ کاری دارند. 

این مسوول یادآورشد: به علت بسته بودن راه و جاده های روستایی، از سایر مدرسه های سیل زده جاسک نیز اطلاع دقیقی در دست نداریم تا از شرایط و وضعیت ایجاد شده در آنها باخبر شویم.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

به دنبال این سیلاب‌ها خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک وارد شده است.

شهرستان جاسک در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برق سیل مدرسه مشکلات هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۰۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، شهردار بندرعباس، اعضای شورای شهر، معاون درمان دانشگاه و جمعی دیگر از مسئولان در این مراسم حضور داشتند.

باتوجه به اهمیت مسئله فرزندآوری و جوانی جمعیت، شهرداری بندرعباس اقدام به احداث پارک «دادا و کاکا» در بندرعباس می‌کند.

این پارک در چهارراه پگاه و در زمینی به مساحت ۱۳هزار و ۵۰۵ متر مربع احداث می‌شود.

«داد و کاکا»؛ نماد فرهنگی فرزندآوری و جوانی جمعیت هرمزگان، با هدف تأثیرگذاری بر مخاطبان کودک و نوجوان و مطالبه آن‌ها از پدر و مادر برای داشتن دادا (خواهر) و کاکا (برادر)، مقابله با آسیب‌های «تک فرزندی» و فرهنگسازی و ترویج جوانی جمعیت و فرزندآوری طراحی و ساخته شدند.

ایده و اجرای این کار ارزشمند به همت کمیته رسانه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان (مدیریت روابط عمومی دانشگاه) انجام شده است.

لازم به ذکر است در مراسم رونمایی از این عروسک‌ها، شهردار بندرعباس قول احداث پارکی به این عنوان را داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس+عکس
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس