Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از دماوند، رضا نگهبان روز پنجشنبه با حضور برخی مسئولان شهرستان و شهر دماوند طی جلسه و بازدید از پروژه کمربندی غربی شهر و روند پیشرفت این پروژه و همچنین بازدید از محل احداث کمربندی جنوبی شهر در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: امروز به شهر دماوند آمدیم تا موضوع کمربندی غربی شهر دماوند را مورد بررسی قرار داده و تعیین تکلیف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمربند غربی شهر دماوند یکی از پروژه های مهم شهرستان است که متاسفانه به دلیل کمبود بودجه باکندی پیشرفت مواجه است، ادامه داد: با توجه به اینکه شهر دماوند در مسیر محور مواصلاتی تهران – فیروزکوه در محدوده بلوار آیت الله خامنه ای قرار دارد، جهت کاهش بار ترافیک منطقه، اجرای این پروژه و کمربندی جنوبی یک ضرورت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: مسئولان استان و شهرستان نیز با توجه به اهمیت پروژه، سرعت بخشیدن در روند پروژه کمربندی غربی شهر و بازنگری پروژه کمربندی جنوبی را در دستورکار قرار داده که هم اکنون در حال مطالعه کارشناسی پروژه کمربندی غربی هستیم تا اجرای آن با سرعت بیشتری صورت گیرد.

نگهبان تصریح کرد: همچنین امروز در این بازدید دو مشاور بنام در این حوزه نیز حضور داشتند تا راهکارهای مناسب درخصوص اجرای مطلوب هر دو پروژه را ارائه دهند و طرح مورد بررسی قرار گیرد و همچنین شهردار دماوند نیز طرحی در خصوص بحث زیرگذر بلوار آیت الله خامنه ای جهت کاهش بار ترافیک این محور مطرح نموده که تمامی طرح ها و پیشنهادات مورد بررسی قرار می گیرد.

وی گفت: هم اکنون از ۱۲ کیلومتر پروژه کمربندی غربی شهر دماوند حدود ۶ کیلومتر آن انجام شده و به نظر می رسد پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته که عمده مشکل آن کمبود اعتبارات بوده است.

مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند نیز در این خصوص اظهار داشت: طی نشست صبح امروز با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران که در شهرداری دماوند برگزار شد، مقرر گردید این پروژه با نظارت کارشناسان، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری تهران، در کوتاه ترین زمان تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون این پروژه حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: به نظر می رسد ادامه پروژه کمربندی غربی شهر دماوند چه به لحاظ فنی و چه اعتباری با مشکلاتی مواجه است که امروز از تیم فنی و مشاوران متخصص دعوت شده تا ضمن بازدید میدانی، نسبت به تعیین تکلیف آن در حداقل زمان ممکن اقدام شود.

فرماندار دماوند با اشاره به اهمیت کمربندی جنوبی شهر دماوند به دلیل وجود محور مواصلاتی تهران – فیروزکوه، خاطرنشان کرد: بلوار آیت الله خامنه ای شهر دماوند هموراه در فصول مختلف سال با حجم ترافیک مواجه است که برای روان سازی این محور، در گام نخست باید پروژه کمربندی جنوبی در دستور کار قرار گیرد که موافقت های اولیه آن ازسوی وزیر مسکن و شهرسازی گرفته شده است که باید مطالعات لازم صورت گیرد.

پرداخت ۷ میلیارد تومانی به پروژه سرهار

عباس صفری، شهردار دماوند نیز در حاشیه این بازدید گفت: یکی از موضوعات مورد توجه به لحاظ ضرورت دسترسی به حوزه شهری، کاهش مشکلات ترافیک، آلودگی هوا و تاخیر در سفر موجب شد تا در سال ۹۵، پیشنهاد کمربندی غربی شهر دماوند با مشارکت شهرداری، استانداری و راه و شهرسازی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مقرر شد شهرداری یک سوم از هزینه های این محور را پرداخت کند، ادامه داد: شهرداری نیز برحسب اعلام سازمان راه و شهرسازی درخصوص میزان کارکرد پیمانکار، تاکنون این مبلغ را پرداخت و به تعهدات خود عمل نموده و حتی خارج از این مبالغ نیز خدماتی همچون جابجایی تیرهای چراغ برق را انجام داده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون شهرداری دماوند حدود ۷ میلیارد تومان بابت این پروژه هزینه کرده است، گفت: اما هنوز به دلیل برخی از موضوعات همچون آزادسازی محور، عملیات خاکی، جسم راه و ... پروژه نیازمند تامین اعتبار بیشتر است که در این نشست و بازدید امروز، مورد بررسی قرار گرفت.

صفری با تاکید براینکه تاکنون حدود ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه کمربند غربی وجود دارد، افزود: این پروژه به دلیل راه دسترسی به مرکز شهر و کاهش بار ترافیک، بسیار مورد توجه است که امید داریم در زمان خود به شرط تامین اعتبار مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی به کمربند جنوبی شهر دماوند اشاره کرد و افزود: ترافیک بلوار آیت الله خامنه ای به دلیل اینکه بخشی از محور مواصلاتی تهران – فیروزکوه از این بلوار گذر می کند، همواره مشکلاتی را به همراه داشته که احداث این کمربندی یک ضرورت است.

شهردار دماوند ادامه داد: جهت اجرای این پروژه نیز باید بازبینی طرح و مطالعات لازم با حضور مدیر سازمان برنامه و بودجه استانداری تهران، فرماندار شهرستان و مدیرکل راه و شهرسازی صورت گیرد که با توجه به پیشنهادات ارائه شده علاوه بر خروج بار ترافیک از محدوده، موضوعات فنی و اقتصادی نیز مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها شهرداری شهرستان دماوند راه و شهرسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری شهرستان دماوند راه و شهرسازی شهرداری شهرستان دماوند راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در دیدار رئیس قوه قضائیه با خانواده‌ها و پرسنل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: از رئیس قوه قضائیه بابت دستور و موافقت با برگزاری همایش خانواده دستگاه قضائی استان هرمزگان که در نوع خود کم‌سابقه است قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه به ارائه بخشی از عملکرد مجموعه قضائی استان هرمزگان پرداخت و گفت: ورود به موقع مجموعه قضائی استان هرمزگان به موضوع عدالت اجتماعی و اجرای صحیح قوانین باعث شده که تنها طی دو سال اخیر ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با انتقال پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ، به عنوان عوارض و سهم، به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شود.

قهرمانی افزود: پس از دستورات رئیس قوه قضائیه در خصوص رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه، امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مجموعه قضائی استان هرمزگان، هیچ ایرانی بدون شناسنامه‌ای در این استان وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از فروش پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کالای متروکه و تعیین تکلیف چهار هزار و ۲۰۰ پرونده متروکه شامل ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های قضائی صورت گرفته طی دو سال اخیر خبر داد.

قهرمانی در ادامه، فروش ۲۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه موجود در پارکینگ‌های راهور به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد تومان که در نتیجه اقدامات دستگاه قضائی استان هرمزگان صورت گرفته است را انقلابی در حوزه امانتداری نسبت به اموال مردم دانست.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه، از رفع تصرف از اراضی دولتی در ۴۷۳ فقره پرونده به میزان هزار و ۶۳۴ هکتار و به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان، حدنگاری صددرصدی اراضی ملی و ۶۷ درصدی اراضی کشاورزی استان هرمزگان و همچنین صدور ۹۰ تا صد در صد اسناد حریم دریا، شهرک‌های صنعتی و جنگل‌های مانگرو خبر داد.

گفتنی است در این مراسم، نمایندگان قضات، بانوان کارمند، کارکنان اداری، همسرانِ معلم کارکنان قضائی و شوراهای حل اختلاف دستگاه قضائی استان هرمزگان، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

همچنین در جریان این مراسم به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، با حضور رئیس قوه قضائیه از ۱۰۰ تن از همسران معلم کارکنان قضائی استان هرمزگان، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6094870

دیگر خبرها

  • قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین افتتاح می‌شود
  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • اولتیماتوم ۱۸ ماهه برای تعیین‌تکلیف شبکه فاضلاب بندرعباس
  • تعیین تکلیف پساب یزد
  •  بزودی؛ افتتاح قطعه سوم کمربندی نسیم شمال
  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان