Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال می گوید ضعف برنامه ریزی و عدم مدیریت درست باعث ۴۸ ساله شدن حسرت تیم ملی امید شده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

یکی از انتقادهایی که بعد از حذف تیم ملی امید صورت گرفته، عدم مدیریت درست این تیم طی سال های گذشته بوده است. تغییرات متعدد و عدم برنامه ریزی درست همواره مورد اعتراض بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال که در فدراسیون فوتبال نیز مدتی حضور داشت، درباره دلایل ۴۸ ساله شدن حضور امیدهای ایران در المپیک عنوان کرد:

حذف تیم امید ایران از مسابقات قهرمانی آسیا و راه نیافتن به المپیک بیشتر از هر چیزی به ضعف‌ در هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی در مدیریت فوتبال ایران ارتباط دارد.

امیررضا واعظ آشتیانی ادامه داد:

وقتی چهار‌سال قبل تیم خاکپور نتوانست جواز حضور در مسابقات المپیک را به دست بیاورد، آقایان مصاحبه کردند و گفتند از اشتباهات و مشکلات درس می‌گیرند و بلافاصله برای پایان‌دادن به این طلسم ناکامی، برنامه‌ریزی اصولی برای تیم را در دستور کار قرار می‌دهند تا در این دوره بتوانیم موفق شویم. با وجود این وعده‌ها ما باز هم چیزی جز سوءمدیریت و تکرار اشتباهات گذشته شاهد نبودیم. ابتدا که دو سالی این تیم رها شد، سپس نتیجه درگیری فدراسیون و کمیته المپیک بر این شد که مدیران فوتبال مدیریت تیم امید را برعهده داشته باشند و هدایت تیم را به زلاتکو کرانچار دادند. این مربی کروات در دور مقدماتی در شرایطی که ایران میزبان بود، تیم را در گروه دوم کرد، سپس فدراسیون به این نتیجه رسید که با کرانچار نمی‌توانیم موفق شویم و دوباره چند ماه تیم المپیک رها شد تا اینکه در اقدامی حیرت‌انگیز تصمیم‌گرفتند فرهاد مجیدی را بدون داشتن سابقه مناسب مربیگری جانشین کرانچار کنند. او برای دو بازی دوستانه هدایت تیم را برعهده داشت، شکست‌هایی را تجربه کرد و اختلافاتش با کادر مدیریتی تیم و کمیته‌های فدراسیون به قدری بالا گرفت که بعد از دو سه ماه برکنار شد و آقای استیلی سرمربی شد.

امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال همچنین گفت:

نتیجه کار با استیلی را هم دیدیم که باز شکست خوردیم و حسرت حضور در المپیک چهل‌وهشت ساله شد. استیلی مدتی طولانی مدیر تیم المپیک بود و درنهایت سرمربی شد. ایشان از چهره‌های خوب این فوتبال است، اما اگر مدیر بود،‌ چرا مربی شد و اگر مربی بود، چرا کار مدیریتی به او دادند؟ همه اینها نشان از ضعف فدراسیون فوتبال، مدیریت ورزش ایران و فقدان برنامه‌ریزی استاندارد دارد. درست مثل ۴۴‌سال گذشته که مشکلات مدیریتی باعث شد با مربیان ایرانی و داخلی مختلف نتوانیم المپیکی شویم.

واعظ آشتیانی در بخش دیگری از حرف هایش خاطرنشان کرد:

آقایان مدیر دو مهره محترم این فوتبال یعنی فرهاد مجیدی و حمید استیلی را هم سوزاندند و مهره‌سوزی نتیجه همین نداشتن مدیریت اصولی است. شکست تیم امید برای همه اهالی ورزش و فوتبال قابل پیش‌بینی بود، چون ما هیچ وقت روی مدار اصول و برنامه حرکت نکردیم و تمام تصمیمات مصلحتی، احساسی و غیرحرفه‌ای بود. فوتبال ایران مدت‌هاست با این نتیجه و مدیریت هیچ آینده درخشانی ندارد و نتیجه‌اش هم نسل‌سوزی است.

امیررضا واعظ آشتیانی در پایان افزود:

شما حسابش را بکنید که چند نسل از فوتبالیست‌های دوست‌داشتنی این فوتبال به علت سوءمدیریت سوختند و شکست خوردند؟ جالب اینجاست که در تمام این سال‌ها هم فقط مربیان و بازیکنان به علت شکست‌های تیم المپیک هزینه دادند و جایگاه آقایان مدیر هیچ وقت به خطر نیفتاد. اگر ما یک ساختار درست ورزشی داشتیم، هیچ وقت با این سابقه و بزرگی در فوتبال آسیا نباید برای حضور در المپیک حسرت‌مان چهل‌وهشت ساله می‌شد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم امید ایران حمید استیلی تیم امید ایران حمید استیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۲۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطیر: خوشحالم واگذاری استقلال در زمان مدیریت من رقم خورد

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: بعد از قهرمانی استقلال در آسیا، امروز بزرگ‌ترین اتفاق رقم خورد و خوشحالم که این موضوع در زمان مدیریت من رقم خورد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علی خطیر پس از برگزاری مراسم واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: من قبل از همه تبریک می‌گویم این اتفاق میمون را به همه هواداران خوب استقلال، مطمئناً تاریخ 5 اردیبهشت 1403 در حافظه همه هواداران استقلال به‌عنوان یک روز بزرگ باقی می‌ماند. من می‌توانم به جرأت بگویم که امروز بزرگ‌ترین اتفاقی که برای باشگاه استقلال بعد از قهرمانی آسیا در سال 90 بعد از انقلاب این بزرگترین اتفاق باشگاه استقلال بود. من از بدنه دولت، شخص رئیس جمهور، معاون اول ایشان و وزرای ورزش و اقتصاد تشکر می‌کنم که توانستند بعد از این همه مشکلاتی که این دو باشگاه داشتند، این اتفاق خوب را رقم بزنند.

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ 5 درصد

 

وی ادامه داد: همینطور از آقای علی‌عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس تشکر می‌کنم که پیشنهاد خرید باشگاه استقلال را خودشان و مجموعه‌های زیرمجموعه دادند و امروز این قرارداد نهایی شد. امیدوارم اتفاقی خوب میان دو برند بزرگ باشگاه استقلال و همینطور هلدینگ خلیج فارس با دو نام مقدس استقلال و خلیج فارس رقم بخورد و امیدوارم این ترکیب بتواند یک اتفاق بزرگی را در جهت توسعه و پیشرفت و شکوفایی باشگاه بزرگ استقلال به وجود بیاورد. من خیلی خوشحالم که این اتفاق در دوره مدیریت من افتاده است و مطمئنم این روز در تاریخ باشگاه استقلال به یادگار می‌ماند. از تمام رسانه‌ها هم تشکر می‌کنم که حمایت کردند تا اتفاقات خوبی در فوتبال کشور رقم بخورد.

مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که درباره تغییرات در این باشگاه با علی‌عسگری صحبت کرده است یا خیر، تصریح کرد: به هر حال طبیعی است که وقتی یک مجموعه جدید الان سهام‌دار اصلی باشگاه استقلال می‌شود مطمئناً حق طبیعی آن مجموعه است که بتواند بر مبنای علایق و سلایق مدنظرشان با افراد جدید کار کنند. یک مورد آنهم تغییر اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل است و من صادقانه می‌گویم که چه من باشم و چه نباشم، بسیار بسیار خوشحالم که این اتفاق برای استقلال رقم خورده است. نمی‌توانید باور کنید که چقدر خوشحالم. اثرات این روز بزرگ در آینده برای استقلال مشخص می‌شود.

خطیر در واکنش به طرح این موضوع که گفته می‌شود حق امضا از او گرفته شده است، خاطرنشان کرد: نه چنین چیزی مطرح نیست.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «پس از تغییر مالکیت، مشکلات مالی استقلال برطرف خواهد شد؟»، اظهار کرد: امیدوارم این اتفاق بیفتد. ما باید منتظر بمانیم تا ببینیم دوستان در هلدینگ خلیج فارس چه برنامه‌ای برای اداره باشگاه دارند. مطمئناً هواداران در آینده اخبار خوبی را خواهند شنید. خیلی عجول نباشید تازه این اتفاق قطعی شده است، بگذارید از این روز لذت ببریم تا ان‌شاءالله بقیه موارد هم حل شود.

مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که «این ضمانت را به هواداران می‌دهید که دیگر مشکل مالی وجود نداشته باشد؟»، گفت: من که نباید این ضمانت را بدهم، ولی تمام این اتفاقات رقم خورد که این مشکلات حل شود. من خواهش می‌کنم که یک مقدار به مسائل مثبت نگاه کنید. خیلی به حواشی ورود نکنید، یکسری دنبال هیجانات هستند. بگذاریم هواداران از این روز بزرگ لذت ببرند. من مطمئن هستم که اتفاقات خوب برای باشگاه استقلال می‌افتد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصمیم فرهاد مجیدی؛ او به ایران برمی‌گردد؟
  • تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند
  • تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات | چهره محبوب آبی‌ها به ایران برمی‌گردد؟
  • فرهاد مجیدی تصمیم نهایی را گرفت: در امارات می‌مانم!
  • عجیب اما واقعی؛ پرسپولیس به زاکانی رسید
  • چرا مدیریت پرسپولیس را به شهرداری تهران واگذار کردند؟
  • غافلگیرکننده؛ مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید
  • خطیر: خوشحالم واگذاری استقلال در زمان مدیریت من رقم خورد
  • اقتصاد فوتبال ایران رونق می‌گیرد؟
  • حیدری: پیشنهاد مدیریت آکادمی استقلال را قبول نکردم