Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:36:36 GMT

خانه احزاب گیلان آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۲۸۸۶

خانه احزاب گیلان آغاز به کار کرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در این مراسم با تاکید بر ضرورت وحدت و همگرایی در شرایط کنونی گفت: همگرایی یعنی آنکه طرف مقابل و جناح  رقیب را به هر بهانه‌ای متهم به خیانت،  ناکارآمدی و بی‌تدبیری نکنیم، ضمن آنکه می‌توان در یک تعامل و همدلی برای اداره بهتر این کشور روش‌ها را بهبود بخشید.

محمود قاسم نژاد افزود : احزاب زمینه تحرک و پویایی مردم و ارتقای آگاهی  را در جامعه فراهم می آورند و می توانند در برطرف کردن مشکلاتی همچون بیکاری و بازگشایی گره ها در کار نظام تاثیرگذار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره ضرورت قرارگیری احزاب و گرایش های سیاسی مختلف در کنار و همدل با هم گفت:  این نشست‌ها و گفتمان ها میتواند موجب توسعه حوزه  مختلف سیاسی، اجتماعی و بهره وری بهینه از نیروی انسانی شود.

وی با تاکید بر اینکه از جمله ارکان اقتدار این کشور انسجام و همدلی است، اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان به این اتحاد و همگرایی به عنوان عامل پیروزی ما، نیاز داریم ؛ از این رو، باید سرمایه های اجتماعی را فراموش نکنیم.

دبیرکل حزب مشارکت های مردمی و رئیس خانه احزاب گیلان هم با اشاره به شکل گیری احزاب استان از سال ۸۱ گفت:  گیلان جزو نخستین استان های کشور است که احزاب در آن شکل گرفت؛ هر چند احزاب در دولت نهم و دهم فعالیتی نداشتند اما در دولت یازدهم دوباره فعالیت خود را آغاز کردند.

سهیلا مدارایی با قدردانی از دولت تدبیر و امید در تامین محل راه اندازی خانه احزاب،  از جمله برنامه های آتی آن را برگزاری دوره های آموزشی در زمینه تاریخ ایران و تاریخ حزبی در کشور عنوان کرد.

وی تصریح کرد: وقتی امکان اجتماع و تبادل آرا و نظر تمامی احزاب که نماینده سلائق مختلف در کشور هستند در کنار هم بوجود آمده است، باید تمامی تشکل ها و احزاب بتوانند برای اداره کشور مشارکت داشته و باهم رقابت و همدیگر را رصد کنند تا زمینه رشد و توسعه در کشور فراهم شود.

 وی با اشاره به رد صلاحیت ها هیات های نظارت در  این دوره از انتخابات مجلس گفت: اگر قرار باشد حرف اول را مردم بزنند، باید این امکان نیز برای آنها فراهم باشد که بتوانند نمایندگانی در بخش های مختلف در اداره حکومت داشته باشند.

مدارایی خواستار فراهم شدن زمینه و امکان حضور تمامی سلایق  در انتخابات و محک زدن خود با رای مردم برای اداره کشور را داشته باشند.  

نماینده احزاب اصولگرای گیلان افزود : خانه احزاب متعلق به همه است و در این فاصله اندکی که تا انتخابات مانده نباید اجازه سوء استفاده به دشمنان بدهیم.

داراب مجد افزود: همبستگی احزاب می تواند دورنمایی مشخصی را برای ما رقم بزند اما اگر همگرایی وجود نداشته باشد، پشتوانه مردمی را از دست می دهیم و انشقاق در کشور نتیجه خوبی نخواهد داشت، از این رو باید وفاق ملی را تقویت کنیم.

نماینده احزاب مستقل و اعتدالی گیلان هم با اشاره به اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم به تقویت احزاب توجه شده است، گفت: با این وجود، احزاب جایگاهی در جامعه ندارند و به راحتی کنار گذاشته می شوند.

محمد ابراهیم نصر، همدلی و تقویت امید را در کشور یک اصل مهم دانست که باید احزاب و گروه های سیاسی بر آن متمرکز شده و در این راستا تلاش کنند.

 نماینده اصلاح طلبان گیلان نیز در این جلسه گفت: احزاب باید شهروندان بی تفاوت نسبت به مسائل را به شهروند با تفاوت تبدیل کند.

 سیده ریحانه میر حبیبی با انتقاد از نحوه بررسی صلاحیت ها افزود: احزاب، برنامه و سیاستهای خود را در معرض دید رای دهندگان قرار می دهند تا مردم آگاهانه انتخاب کنند اما برغم تاکیدات قانون اساسی امروز در جایی هستیم که جان و توانی برای احزاب نمانده است.

وی در ادامه تکثر گروه ها و تشکل ها و احزاب سیاسی را بلای جان مردم عنوان و بیان کرد:  بیش از ۱۰۰ حزب یعنی۱۰۰ گفتمان داریم که این تکثر برای جامعه مشکل زاست.

دبیرکل حزب وفاق ملی و پیشرفت اسلامی گیلان هم در این نشست با اشاره به اخلاص سردار شهید سپهبد سلیمانی گفت: سردار شهید عاشق میهن و کشورش و خارج از هر گروه و جناحی بود و با خلوص نیتش خودش را وقف کشور کرد و برای سربلندی این سرزمین و ملت جان داد.

حجت الاسلام محبی با تاکید بر اینکه باید همه اینگونه عمل کنند، افزود: اما از فردای شهادت این سردار سرافراز،  عده ای شروع به سوء استفاده و مصادره او کردند که این رفتار ناصحیح نیست.

برچسب‌ها گیلان احزاب سیاسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلان احزاب سیاسی گیلان احزاب سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۲۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان

نماینده تام الاختیار دانشگاه گیلان در برگزاری آزمون‌هاگفت: رقابت داوطلبان از صبح امروز با برگزاری آزمون رشته ریاضی و فنی با شرکت سه هزار و ۶۸۲ داوطلب و علوم انسانی با هشت هزار و ۲۹۲ نفر آغاز شد.

 ارسلان دمیرچی با بیان اینکه هزار و ۲۱۹ داوطلب هنر و ۲ هزار و ۶۹۵ داوطلب در رشته زبان‌های خارجی عصر امروز با هم رقابت می کنند. اظهار کرد: رقابت ۱۱ هزار و ۹۱۳ نفر از داوطلبان رشته علوم تجربی آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ نیز صبح فردا (جمعه) برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: ۶۵ درصد از داوطلبان آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ زن و ۳۵ درصد مرد هستند.

وی بیان کرد: داوطلبان نوبت نخست آزمون سراسری ۱۴۰۳ باید نیم ساعت قبل از آغاز آزمون در جلسه حاضر شوند، ساعت شروع آزمون‌های صبح و عصر به ترتیب ۸ و ۱۴:۳۰ است.

آزمون سراسری نوبت دوم سال ۱۴۰۳ نیز هفتم و هشتم تیرماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • اجرای بیش از ۲۰ ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی
  • برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان
  • آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان
  • حمایت خانه احزاب استان گلستان از عملیات غرورآفرین «وعده صادق»
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی