احتجاجات حضرت زهرا به حدیث غدیر برای اثبات ولایت امیرالمؤمنین
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۴۵۸۳۵
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به استدلال حضرت زهرا(س) به حدیث غدیر برای اثبات ولایت امیرالمؤمنین(ع) گفت: ایشان برای دفاع از ولایت و امامت، جان به کف وارد میدان شد.
به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله «سید محمد حسینیقزوینی» امشب (پنجشنبه 26دی) در مراسم گرامیداشت ایام شهادت حضرت زهرا(س) در جمع طلاب شهرستان خور و بیابانک ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) به بیان ادله قرآنی و روایی اثبات ولایت امیرالمؤمنین(ع) پرداخت و گفت: یکی از محکم ترین ادله اثبات ولایت ایشان حدیث غدیر است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مدیر مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) افزود: این حدیث در معتبر ترین مصادر اهل سنت نیز نقل شده و مورد تأکید قرار گرفته است تا جایی که یکی از علمای اهل سنت میگوید: آیات سوم و شصت و هفتم سوره مائده که بحث ابلاغ رسالت الهی را به پیامبر متذکر میشود، در راستای همین روایت است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دفاع جانانه حضرت زهرا(س) از مولای متقیان و استدلال ایشان به حدیث غدیر برای اثبات امامت همسر بزرگوارشان خاطرنشان کرد: این حدیث همانطوری که گفتیم از پشتوانه قرآنی برقرار است و هیچ کس از شیعه و سنی در اعتبار این روایت نمیتواند خدشه ای وارد کند و حضرت هم وقتی جان به کف برای حمایت از مولای متقیان آمدند به این روایت استدلال کردند.
آیت الله حسینی قزوینی با اشاره به آیه «یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک» عنوان کرد: آقای آلوسی که عقیده سلفیه دارد در کتاب روح المعانی از عبدالله مسعود مفسر اهل صحابه روایت عجیبی را نقل کرده است که عبدالله بن مسعود میگوید: ما هر وقت آیه 67 سوره مائده را قرائت می کردیم این گونه می گفتیم «یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک من ان علیا ولی المؤمنین و ان لم تفعل فما بلغت رسالته» که آلوسی هم هیچ خدشه سندی و روایی به این روایت ندارد
وی در ادامه با بیان این که امیرالمؤمنین(ع) در میان کتب روایی اهل سنت مظلوم واقع شده است، گفت: شخصیت بزرگی مثل ایشان که از کودکی به همراه پیامبر گرامی اسلام(ص) بوده در کتاب های اهل سنت تنها 560 روایت از پیامبر دارد ولی فردی مثل ابوهریره که تنها 18 ماه در مدینه کنار پیامبر بوده و بعد از جنگ خندق مسلمان شده نزدیک به شش هزار روایت از پیامبر نقل کرده است.
پایان پیام/414
منبع: شبستان
کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما سردار سلیمانی طرح ملی فهما سردار سلیمانی فهما فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد آیت الله حسینی قزوینی امیرالمؤمنین علی ع ولایت امیرالمؤمنین فاطمیه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حدیث روز | آیا چشم زخم وجود دارد؟
روایت زیر از کتاب «نهج البلاغه» منتشر میشود.
امیرالمؤمنین علی علیهالسلام:
الْعَیْنُ حَقٌّ، وَ الرُّقَی حَقٌّ، وَ السِّحْرُ حَقٌّ، وَ الْفَأْلُ حَقٌّ؛ وَ الطِّیَرَةُ لَیْسَتْ بِحَقٍّ، وَ الْعَدْوَی لَیْسَتْ بِحَقٍّ؛ وَ الطِّیبُ نُشْرَةٌ، وَ الْعَسَلُ نُشْرَةٌ، وَ الرُّکُوبُ نُشْرَةٌ، وَ النَّظَرُ إِلَی الْخُضْرَةِ نُشْرَةٌ.
«چشم زخم» حق است و تعویذ (دعایی که برای دفع چشم زخم است) نیز حق است و سِحر حق است و فال (نیک) نیز حق است اما طیره (فال بد) حق نیست و عدوی (اثرگذاری کسی بر دیگری در امور خرافی نیز) حق نیست. بوی خوش، عسل، سوار شدن بر مرکب و نگاه کردن به سبزه، مایه قوت و نشاط است.
نهجالبلاغه، حکمت ۴۰۰