Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان گفت: برای کمک به مهارت اعتباری بالغ بر ۹ تا ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس و دانشگاه های فنی حرفه ای اختصاص و کارهایی را با اداره کل آموزش فنی حرفه ای انجام دادیم.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی در گردهمایی مدیران کل و ستادی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: قدم به قدم خوزستان نشان از پاسداری از کشور دارد و خوزستان شاید کمتر سرزمینی باشد که خداوند این همه نعمت را بر آن ارزانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارزش منابع نفتی این استان حدود ۴ هزار تا ۵ هزار میلیارد دلار است و آن هم تا ظرفیتی که فعلا کشف شده است.
استاندار خوزستان تصریح کرد: کشور به واسطه این سرمایه های غنی و با منابع است که سال ۹۶ گفتند که ارزش نفت موجود در مخازن خوزستان آن هایی که تاکنون شناسایی شده حدود ۵ هزار میلیارد دلار است که رقم بسیار سنگینی است که می تواند پشتوانه ای برای پیشرفت و توسعه کشور باشد آن هم جدای از اکتشافات جدید.

شریعتی افزود:دومین تولیدکننده محصولات پتروشیمی هستیم و ارزش تولیدات آن به حدود ۱۰ میلیارد دلار در سال می رسد و فاز دوم منطقه اقتصادی پتروشیمی هم در حال انجام است و عسلویه دیگر جا ندارد.

وی یادآور شد: فاز دوم در ماهشهر احداث می شود و در حوزه فولاد هم دومین تولیدکننده فولاد کشور هستیم.

استاندار خوزستان گفت: با اجرای طرح های توسعه ای مثل فولاد شادگان، روهینا دزفول، جهان آرا خرمشهر یا توسعه خود فولاد خوزستان و اجرای طرح های تولید نورد افق تولید را بین ۱۴ تا ۱۵ میلیون تُن پیش بینی می کنند.

وی ادامه داد: ۱.۵ میلیون تُن شهید جهان آرا تا سه ماه دیگر به بهره برداری می رسد؛ فولاد خوزستان از ۳.۶ میلیون تن برنامه ریزی دارد برای رسیدن به ۵ میلیون تن تولید و
فولاد شادگان از ۷۰۰ هزار تن نیز به یک میلیون تن می رسد.

شریعتی بیان کرد: بیشترین تولید محصولات کشاورزی در حوزه زراعی و نه باغی در خوزستان است و ما یک و سه دهم میلیون هکتار زمین های زیر کشت کشاورزی داریم که آبیاری مدرن و سنتی دارند.

استاندار خوزستان با بیان این که از این بابت بیشترین تولید محصولات کشاورزی و گندم کشور در خوزستان است، تصریح کرد: ظرفیتی که از این بابت در خوزستان است واضح است.

وی با بیان این که در کشت کلزا نیز تولیدات خوزستان رو به افزایش است، خبر داد: امسال به واسطه بارندگی های خوب ۶۰۰ هزار تن فقط تولید برنج داشتیم.

شریعتی گفت: با تولید ما کشور از واردات برنج بی نیاز شد و میزان کل تولید در کشور را به سه میلیون تن رساندیم.

استاندار خوزستان با بیان این که سایه نفت بر آنها پوشیده شده و آنطور که باید و شاید ظرفیت های دیگر خوزستان دیده نشده، یادآور شد: در حد توان شاید کارهایی شده ولی ظرفیت های بسیاری برای کار کردن در حوزه های دیگر داریم.

وی ادامه داد: خوزستان سه اثر ثبت جهانی در حوزه میراث فرهنگی دارد که شاید بی بدیل در کشور باشد ؛ یکی آبشارهای شوشتر و یکی چغازنبیل که به سه هزار سال قبل از میلاد می رسد و یکی کاخ آپادانا در شوش.

شریعتی بیان کرد: مردم شوش حتی گلایه مند هستند که نمی توانند ساختمانی بسازند؛ همه شوش میراثی است و مردم از این موضوع ثروتی را لمس نمی کنند و شاید برخی مواقع گلایه مند هم باشد در حالی که این فرصت است و کار سنگینی است که به گردشگری و کار در این زمینه و مباحث هتل داری لازم است بیشتر شود.

استاندار خوزستان افزود: دو اثر دیگر هم در حال ثبت داریم مثل کول فرح ایذه و زادگاه کوروش ایذه و کوروش کبیر اهل آنزان بوده یا اهل ایذه کنونی و سنگ نوشته ها و بحث های این چنینی آن کاملا وجود دارد که همه از آن اطلاع دارند؛ غیر از اینکه شوش زیارتگاه حضرت دانیال نبی را دارد و مقبره دعبل خزاعی.

وی یادآور شد: مقبره یعقوب لیث صفاری در دزفول که اولین دانشگاه جهان جندی شاپور است در دزفول که همه آثار تاریخی و میراثی خوزستان هستند.از بابت میراثی به همین منوال ظرفیت های زیادی داریم.

شریعتی بیان کرد: از بابت گردشگری آبی نیز بزرگترین سدهای آبی کشور را داریم که نصف ذخایر آبی کشور را دارند؛ حجم سدهای آبی ۴۷ میلیارد مترمکعب است که ۲۳ میلیارد مترمکعب آن فقط در خوزستان است و ۳۰ درصد آب های شیرین کشور در خوزستان جاری است.

استاندار خوزستان با بیان این که رودخانه های کارون، دز، مارون و کرخه در خوزستان جاری است، یادآور شد: در پشت سدهای سریالی کارون ۱۲.۵ میلیارد مترمکعب آب نگه داشتیم.

وی گفت: گردشگری آبی و دریایی ظرفیت های خوبی در خوزستان دارد و استان خوزستان بندر دریایی و رودخانه ای دارد و هم مرزی آن با کشورهای دیگر مثل عراق و کویت نیز ظرفیت است و مرز مشترک با عربستان هم داریم و هم مرز زمینی و دریایی، رودخانه ای و دریایی و تالابی هم داریم.

استاندار خوزستان افزود: ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی در خوزستان ناگفته است که قسمت کمی از آن ها مورد بهره برداری قرار گرفته است.

شریعتی تصریح کرد: اگر این استان ظرفیت های زیادی دارد پس اقتصاد آن با اقتصاد کشور گره خورده و یکی از دردسرهای مدیریتی در منطقه است و باید بین منافع ملی و استانی یک تعادل ایجاد کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت های بسیار در حوزه کشت نیشکر خوزستان گفت: قابلیت های استان بهره وری بیشتری را می طلبد.

شریعتی ادامه داد: منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر در فاز دو باید ۵.۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری شود و از اکنون باید به فکر کارگران و آموزش مهارت های لازم در آن باشیم.

وی گفت: در غرب کارون بناست ۱۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری برای توسعه مخازن نفتی انجام شود که این ها یک سری کارگرها و مهارت هایی نیاز دارد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: اکنون پالایشگاه گاز بیدبلند دو ۲.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری شده که به اندازه دو فاز پارس جنوبی است.

شریعتی یادآور شد:از ۹۵ تاکنون بیش از ۷۰ درصد کار این پالایشگاه انجام شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در حوزه مهارت و افراد دوره دیده ماهر در خوزستان احساس نیاز می کنم و در برنامه های آتی دیده شده و باید این فرصت را گسترش دهیم و آمادگی همکاری داریم و حمایت می کنیم.

شریعتی ادامه داد: برای کمک به مهارت اعتباری بالغ بر ۹ تا ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس و دانشگاه های فنی حرفه ای اختصاص و کارهایی را با اداره کل آموزش فنی حرفه ای انجام دادیم.

وی بیان کرد: نیروهای ماهر در کشورهای مجاور هم نیاز است و شرکت هایی داریم که بین یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ نفر نیرو را به خارج از کشور اعزام کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خوزستان آموزش دانشگاه مهارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۶۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در پی عملیات جهادی وزارت جهاد کشاورزی و مسوولان استانی به دلیل بارندگی‌های اخیر استان خوزستان، صدها هزار تن گندم خریداری شده در این استان به انبارهای مسقف و سیلوهای سربسته سطح استان و سایر استان‌های منتقل شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، «سید سعید راد» اظهار داشت: خرید تضمینی گندم در استان خوزستان از بیستم فروردین آغاز شده و تا صبح جمعه (15 اردیبهشت) بیش از 855 هزار تُن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران بیان‌داشت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی، نسبت به اتخاذ و اجرای تدابیر و تمهیدات لازم از جمله به‌کارگیری کامل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای انتقال گندم‌های خریداری شده استان خوزستان به انبارها و سیلوها اقدام شد.

وی گفت: 50 هزار تُن گندم در مراکز روباز باقی مانده بود که با پوشش‌دهی دقیق و چادرکشی سریع بر رویِ گندم‌ها اقدام شد.

راد با تاکید بر این که صیانت از گندم‌هایی که حاصل دسترنج کشاورزان است را وظیفه خود می‌دانیم و با استفاده از همه امکانات موجود، پایِ کار جمع‌آوری گندم‌های خریداری شده در استان خوزستان آمدیم، افزود: تلاش می‌کنیم تا یکی دو روز آینده، نسبت به انتقال گندم‌های باقی ‌مانده به انبارها و سیلوها اقدام کن

از سوی دیگر رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در طول سه روز بارندگی در استان، با استفاده از پوشش های پلاستیکی و برزنتی گندم موجود در مراکز خرید روباز پوشانده شد و از این جهت مردم نگران وارد شدن خسارت به محصول گندم موجود در مراکز خرید نباشند.

 وی گفت: در سال زراعی 1402-1403 ، 754 هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم رفت .

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی در مرحله برداشت گندم به استان افزود: 864 هزار تن گندم از مزارع استان پیش از آغاز بارش ها برداشت شده بود که از این میزان 560 هزار تن گندم در مراکز خرید روباز انبار و بیش از یکصد هزار تن گندم نیز به سیلوها منتقل شده بود.
نبی پور اضافه کرد: با توجه به هشدارهایی که صادر شده بود جلسات متعددی با ارگان های مربوطه از جمله استانداری، سازمان جهاد کشاورزی ، اداره کل غله و بازرگانی، تعاون روستایی برگزار شد و با همکاری گمرک نیز کامیون های حمل کالا به سمت حمل محصول گندم جهت انتقال از مراکز روباز به مراکز مسقف سوق داده شد.
وی با بیان اینکه در کمتر از یک هفته 510 هزار تن گندم به مراکز مسقف انتقال داده شد تصریح کرد: مرکز خرید حمیدیه یکی از مراکز مهمی است که حدود 16 هزار تن گندم در آن انبار شده است .
نبی پور اظهار داشت: کمتر از 5 درصد از گندم های خریداری شده در مراکز خرید روباز باقی مانده که طی مدت امروز تا فردا به مراکز مسقف انتقال داده خواهد شد.
وی ادامه داد: در طول سه روز بارندگی با استفاده از پوشش های پلاستیکی و برزنتی گندم موجود در مراکز خرید روباز پوشانده شد و از این جهت مردم نگران وارد شدن خسارت به محصول گندم موجود در مراکز خرید نباشند.
نبی پور افزود: به حدود یکصد هزار هکتار از مزارعی که برداشت گندم در آنها صورت نگرفته بود خسارت بین 20 تا 70 درصدی با میانگین 40 درصد ناشی از ناشی از ورس، تگرگ ، آبگرفتگی و ... وارد شده است.
وی تصریح کرد: در روزهای آینده برآورد خسارات مزارع برداشت نشده که 50 درصد از کل مزارع گندم را تشکیل می دهد انجام خواهد شد.
نبی پور در پایان اظهار داشت: حدود 2800 کمباین در سال جاری برای برداشت محصول گندم در استان به کار گرفته شد که این میزان در سال گذشته 2200 دستگاه بود سرعت برداشت نیز نسبت به سال گذشته 20 درصد بیشتر بود که در نتیجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 250 هزار تن محصول بیشتر برداشت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • نجم‌الدین شریعتی:ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در استان خوزستان وارد نشده است
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • اهدای اعضای دانش آموز ۱۳ ساله اهل لالی به ۳ بیمار
  • اختصاص ۴۱۹ میلیارد تومان برای رفع مسائل و مشکلات مراکز و واحد‌های قضایی هرمزگان