Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به برگزاری نشست کشورهایی که اتباع آنها در سانحه هوایی غم انگیز اخیر حضور داشتند، ضمن ابراز همدردی مجدد با خانواده جان‌باختگان اظهار داشت: از برخی اظهار نظرها و حتی برگزاری این نشست متعجب شدیم. جمهوری اسلامی ایران جهت تسلای خانواده‌های داغدار و ابعاد انسانی این حادثه همکاری بسیار روان و فراتر از انتظار با هیات‌های اعزامی این کشورها انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای اطلاع عموم و مردم سایر کشورها اعلام می‌کنیم که تقریباً همه اجساد شناسایی شده‌اند و همکاری و بررسی‌های فنی با تشریک مساعی و شراکت همه طرف‌ها در جریان است و این گونه همکاریها تا جایی که از نظر قانون و مقررات امکان داشته باشد توسط نهادهای مختلف کشورمان ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: با این حال عجیب است وزیر امور خارجه کانادا یک روز پس از انجام امور اولیه و تداوم شناسایی تقریباً همه اجساد و سایر همکاری ها چنین بیانیه‌ای خوانده و بیش از آن خواستار دسترسی کنسولی می‌شود که در همان روز اول حادثه صرفاً بخاطر ابعاد انسانی این قضیه اعطا شده است.

موسوی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته به طرق مختلف به دولت کانادا اعلام کرد صرف نظر از چگونگی شرایط روابط سیاسی دو کشور، با توجه به اینکه روابط کنسولی با حقوق افراد در ارتباط است به مصلحت اتباع دو کشور است که نمایندگی‌های کنسولی در دو کشور فعال باشند، ولیکن دولت وقت کانادا بخاطر مسائل سیاسی و همراهی با آمریکا برای فشار به شهروندان ایران و ایرانی تبارها حتی حاضر به گفتگوی مستقیم در این رابطه نشد و اکنون هم معلوم نیست با چه انگیزه‌ای این اظهار نظرها و طلبکاریها انجام می‌شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تاکید کرد: ما از همه طرف‌ها درخواست می‌کنیم که موضوعات انسانی بخصوص این حادثه غم انگیز را دستاویز مطامع و ژست‌های سیاسی نکنند و بخاطر خانواده‌های داغدار اجازه بدهند امور با همین روش روان و بی حاشیه‌ای که در حال انجام است به پایان برسد.

کد خبر 4827595 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران امريكا لندن سید عباس موسوی جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه دولت کانادا قاسم سلیمانی مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا محمدجواد ظریف ایران محمد جواد ظریف سردار سلیمانی انتقام سخت موشکی سپاه پاسداران شورای نگهبان انتخابات 98 هیئت دولت حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۴۷۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل

سخنگوی طالبان با اشاره به ترافیک شدید مقامات کشورهای مختلف در روزهای اخیر در کابل تصریح کرد تعاملات نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن هیئت حاکمه افغانستان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان با اشاره به سفرهای متعدد هیئت‌های بلندپایه سیاسی به کابل اظهار داشت این سفرها و تعاملات نشان‌دهنده آن است که هیئت حاکمه افغانستان به سطح گسترده پذیرفته شده است.

مجاهد اظهار داشت: ‏در این اواخر پایتخت کشور شاهد سفر شمار زیادی از نمایندگان دیپلماتیک و هیئت های خارجی است؛ در این میان، دید و بازدید معاون سازمان همکاری‌های اسلامی و هیئت همراهش و دیپلمات‌های کشورهای روسیه، مالزی، قزاقستان، ترکمنستان و اتحادیه اروپا با مقامات امارت اسلامی قابل توجه است.

وی افزود: ‏به همین ترتیب اشتراک هیئت افغانستان تحت ریاست «حمیدالله آخندزاده» وزیر ترانسپورت در یک نشست مهم در شهر ترمذ ازبکستان، نمایانگر آن است که امارت اسلامی به سطح گسترده پذیرفته شده، مناسبات با آن تأمین بوده و رفت‌وآمدها وجود دارد.

سخنگوی طالبان ادامه داد: ‏روابط متذکره با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود. این تلاش‌ها بر فعالیت دستگاه دیپلماسی و در عموم به تأمین مناسبات همه جانبه امارت اسلامی دلالت می‌کند.

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستانمالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیمسفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابلروسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد

‏وی همچنین اظهار داشت: تحولات نشان می‌دهد برداشت برخی مبنی بر اینکه افغانستان منزوی شده، اقتصاد آن در حال تضعیف است و با دیگر کشورها مناسبت ندارد، نادرست است. اکنون معلوم گردید که افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام‌های صعودی بر‌می‌دارد و این تلاش‌ها بیشتر گردیده و تسریع خواهد شد.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • غرق شدگی ۲ نفر در محدوده پل فلاورجان
  • غرق شدگی یک نفر در استخر خانگی
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • مهاجرت فعال سیاسی و منتقد جنجالی ایرانی به کانادا؟
  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد
  • واژگونی اتوبوس مسافربری در اصفهان
  • واژگونی اتوبوس در میمه با ۱۲ مصدوم